Jelenlegi hely

Baross Tagóvoda

Cím: 1201 Budapest, Baross u. 81.
Tel.: 289-0390
Email: baross@enternet.hu
Web: http://www.barossovi.hu/

Intézményvezető: Bélteczkyné Szende Hilda
Tagóvodavezetö: Láng Krisztina

Az óvoda 40 éves múltra tekint vissza. Pesterzsébet városközpont óvodájaként két épületben nyolc gyermekcsoportnak ad otthont. Az udvar tágas, védett, az előkert gazdag növényvilága biztosítja a jó levegőt, felszereltsége folyamatosan bővül.
Óvodai programunk középpontjában a JÁTÉK- EGÉSZSÉGES ÉLETMÓDRA NEVELÉS – KÖRNYEZŐ VILÁG MEGISMERÉSE áll.

Helyi programunk specialitása a NÉMET NEMZETISÉGI nevelés, melyben a gyermekek kétnyelvű környezetben nevelkednek. Az Élet, mint alapvető érték, egészségünkkel, környezetünkkel, és népeink hagyományaival szorosan összefügg. A kisgyermekben kialakítani ennek értékét, tudatosan ápolni, védeni, átörökíteni elengedhetetlen feladata nevelőmunkánknak.

Óvodánkban minden csoportban 2 felsőfokú végzettségű óvodapedagógus és szakképzett dajkák dolgoznak. Nevelőink  tanfolyamokon vesznek részt annak érdekében, hogy minél magasabb szinten végezzék – minőségbiztosítással figyelemmel kísért – nevelő, oktató munkájukat. Két gyógytestnevelő segíti az arra rászoruló gyermekek testi fejlesztését. Német Nemzetiségi óvodapedagógus irányítja a nemzetiségi csoport nevelőmunkáját. Logopéduskíséri figyelemmel a gyermekek beszédfejlettségét, kezeli a beszéd-hibákat.

Gyermekorvosunk és védő nénik heti rendszerességgel látogatják az óvodát, biztosítva az egészség megőrzését.  Az irodában gazdaságiügyintéző végzi az intézményi adminisztrációs feladatokat. Az óvodában lakik a gondnok néni, aki a kertészünkkel együttműködve végzi az udvar és környezetünk rendben tartását. A kertész karbantartási, javítási munkákkal segíti az óvoda zavartalan működését.

Nevelőtestületünk felkészült, munkájuk tudatos, gyermekközpontú. Egyéniségükre jellemző a szeretet, a türelem, szemléletüket az értékek tisztelete, megőrzése határozza meg.A nevelőközösség szakmai elhivatottsága biztosítja, hogy a gyermek mindennap pozitív érzelmekkel élje át környezetéhez való viszonyát, derűsen, természetesen élje az óvodai együttlétet, mely biztosítja számára a fejlődés egészséges körülményeit. Az óvodai nevelőmunkát áthatja a hagyományok ápolása, ami a jeles napok megünneplésében teljesedik ki.

A JÁTÉK az óvodás korú gyermek alapvető és legfontosabb tevékenysége. Az óvodai mindennapokban a játékra fordítjuk a legtöbb időt, mert ezáltal különböző érzelmeket élnek át, barátokat szereznek, megismerik egymást, megtanulnak alkalmazkodni, szabályokat elfogadni és betartani. Játékon keresztül ismerik meg a világot, új ismeretek birtokába jutnak. Fejlődnek képességeik: mozgásuk, emlékezetük, gondolkodásuk, kreativitásuk, beszédük, érzelmeik.

A MOZGÁS az élet alapja. A mozgás segíti a gyermeket a környező világ jobb megismerésében, a környezet felfedezésében és meghódításában. Mindkét óvodában változatos eszközökkel felszerelt tornaterem biztosítja a gyermekek mozgásfejlesztését. Az év folyamán a gyermekek mozgásigényét rendszeres sétákkal, kirándulásokkal, sportvetélkedők szervezésével bővítjük. Lehetőséget biztosítunk igény szerint a helyi programunk célkitűzéseit elősegítő délutáni sportoláshoz. Nagyon kedvelt az Ovi –Foci, Karate, Sportgimnasztika, Sportmanó, Angol nyelvvel való ismerkedés, és biztosítjuk a Hitoktatást is az érdeklődők számára.

Az elfogadó, minden helyzetben a gyermek felé forduló egyéni bánásmódot alkalmazó nevelői attitűddel megláttatjuk és felfedeztetjük óvodásainkkal a „világ csodáit”, életünk értékeit, és óvodás éveik alatt olyan élményekhez juttatjuk őket, melyekre szívesen emlékeznek felnövekvő gyermek és felnőtt éveikben egyaránt.

Forrás: http://www.barossovi.hu/ovodankrol


A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

 

Hozzászólások

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére