Jelenlegi hely

Almáskert Óvoda-Óbudai Csicsergő Tagóvoda

 
Cím: 1033 Budapest, Szérűskert utca 41.
Telefon: 06 (1) 367-1982
E-mail: szerus41-o@kszki.obuda.hu
 
Tagóvodavezető: Fehér-Kenderesi Noémi
 
Bemutatkozás
 
Az Óbudai Csicsergő Óvoda 1985 óta működik a kaszásdűlői lakótelep északi részén a tanuszodával szemben. 2009. augusztustól az Almáskert Óvodával és a Gázgyár lakótelepi Óvodával közös intézményként. Óvodánkba kétszintes panel épületben várjuk a kisgyermekeket, vegyes és korosztály szerinti csoportokkal. Tágas, napfényes udvarral, tornaszobával és só-szobával rendelkezünk.
 
Kiemelt nevelési feladatként kezeljük a természetismereti nevelést, a mozgásfejlesztést és az anyanyelvi nevelést.
 
A természetismereti nevelés közben célunk, hogy felkeltsük a gyermekek kíváncsiságát, minél több érzékszerven keresztül tapasztalatokhoz juttassuk őket, kialakítsuk a gyermek és környezetének harmonikus viszonyát. Olyan érdekes, élményekben gazdag óvodai életet szeretnénk biztosítani óvodásaink számára, amely lehetővé teszi a természet és a környezet szépségeinek megismerését, a gyönyörködő rácsodálkozást. 2014. szeptembertől zoo-csoport működik az óvoda oroszlán csoportjában.
 
A mozgásfejlesztés során feladatunk a mozgásigény kielégítése, a motoros képességek (erő, állóképesség, ügyesség, gyorsaság) és értelmi képességek fejlesztése. A mozgásos tapasztalatszerzéssel elősegítjük az idegrendszer érését is. A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket. A mozgásfejlesztés az anyanyelvi neveléssel párhuzamosan a gondolkodás fejlesztésének alapjai.
 
Az anyanyelvi nevelés területén célunk képessé tenni a gyereket szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is, érzelmeik, gondolataik kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére, irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására. Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységünket, a nevelési folyamat kerete. 
Napirendbe iktatott anyanyelvi-kommunikációs játékokat szervezünk a gyerekeknek, ahol a drámapedagógia elemeit is felhasználjuk.
 
Az óvodapedagógusok nevelőmunkáját fejlesztőpedagógus, gyógytestnevelő, gyógypedagógiai asszisztens, beszédfejlesztő pedagógus, utazó logopédus gyógypedagógus, pszichológus, szakképzett dajkák és pedagógiai asszisztensek segítik.
 
Közösen töltjük a családokkal a szüretet, karácsonyi vásárt és játszódélutánt, örömzene koncertet, csicsergő napot, anyák napját, gyermeknapot és a nagycsoportosok búcsúzóját.
A gyerekek életkori sajátosságait figyelembe véve kiegészítő tevékenységként tanfolyamokat is szervezünk.
 
Nyitott napokat tartunk áprilisban.
 
Az óvodai nevelés rendje:
 
Az óvodai nevelési év szeptembertől augusztusig tart. A nevelési évben öt alkalommal nevelés nélküli munkanapot tartunk.
Az óvoda hétfőtől péntekig, naponta 6 órától 18 óráig tart nyitva.
A csoportokban két óvodapedagógus és egy dajka illetve pedagógiai asszisztens látja el a nevelési feladatokat.
Reggel 6 és 7 óra között, valamint este 17 óra és 18 óra között egy pedagógus foglalkozik összevont csoportban a gyerekekkel.
A gyermekcsoportok létszáma átlagosan 25 fő.
 
Sajátosságok, jellegzetességek:
 
1987 óta a szülők igényeit figyelembe véve szervezünk vegyes életkorú csoportokat. Nagy hangsúlyt helyezünk a gyermekek nevelése során az önállóság kialakítására, a szocializációra.
 
Intézményünk sajátossága az átjárhatóság, melyet csoportszobában és udvaron is biztosítunk. Két szomszédos csoport között megnyitjuk az ajtót és a gyermek választása szerint játszhat egyik vagy másik csoportban, ezáltal bővülnek a szociális kapcsolatok, a játéklehetőségek.
 
Két-két csoporthoz tartozó előtérben mozgásfejlesztő eszközöket helyeztünk el, de lehetőségük van a gyerekeknek itt építésre, babaszobai játékra is. Ezzel a térrel is megnöveltük a játékteret.
Óvodai közösségünkben alapvető értéknek tekintjük a toleranciát, egymás segítését.
 
Tagóvodánkban mozgás-, beszéd-, és értelmi sérült gyermekek integrált nevelése is folyik.
Óvodánk az ELTE Óvóképző Karának gyakorlóhelye.
 
Ünnepek, hagyományok:
 
Hagyományt teremtettünk ünnepeink megszervezésével: SZÜRETI VIGASSÁGOT rendezünk szeptember végén, október elején, ahol versenyjátékok, szőlőpréselés, dalos játék, táncház várja a családokat. ADVENT időszakában gyertyagyújtást, vásárt, örömzene koncertet és játszódélutánt szervezünk. ANYÁK NAPJÁN az édesanyákat és nagymamákat érkezésükkor bensőséges, személyes hangulatú formában köszöntik a gyerekek dallal, verssel, ajándékkal. GYERMEKNAPON játszóházat szervezünk a családoknak. BÚCSÚZÓ napja az iskolába készülő nagycsoportos gyerekeké. Búcsúzó alkalmából rövid műsort adnak a nagyok, táncház, zenés műsor, kerti tábortüzes nyársalás teszi emlékezetessé ezt a napot. A többi ünnepi alkalommal tartózkodunk a gyerekek szerepeltetésétől, mivel arra törekszünk, hogy az ünnep maradandó közösségi élményt nyújtson számukra.
A környező iskolák visszajelzései alapján gyermekeink jó színvonalon helytállnak a tanulásban és a társas kapcsolatok terén.
 
Pedagógiai elveink:
 
Célunk, hogy a szülőkkel együttműködve a lehető legjobb feltételeket biztosítsuk a 3-7 éves kisgyermekek érzelmi biztonságának megteremtéséhez, felhőtlen, örömteli gyermekkoruk megóvásához, képességeik kibontakoztatásához.
 
Legfontosabb értékeink a szeretet, a tapasztaltatás, az élménynyújtás a játék és az egyéni bánásmód.
 
Óvodánkban minőségi, esztétikus környezetet, érzelmi biztonságot nyújtunk gyermekeink számára, felelősségteljesen neveljük őket. Tiszteletben tartjuk egyéni szükségleteiket, fejlődési, érési tempójukat. Megteremtjük számukra a tapasztalás, a megismerés, a kérdezés, az alkotás lehetőségeit. Élményekhez, sikerélményekhez, elismeréshez juttatjuk őket.
Hisszük, hogy óvodáskorban a kisgyermeknek legfőképpen arra van szüksége, hogy minél többet mozogjanak, kommunikáljanak és minél többféle módon érzékeljék a világot.
A gyermek a játékos tevékenység közben szerez tapasztalatokat, így fejlődnek képességei. Mivel a gyermek alaptevékenysége óvodáskorban a játék, az egész nap folyamán biztosítjuk a különböző játéktevékenységek feltételeit, melynek során fejlesztjük a gyermek észlelését, mozgását, beszédét. E hármas egység magában foglalja a gyermeki személyiségfejlesztés összes lehetőségét.
 
Nevelési feladatunknak tekintjük különösen, hogy:
 
felkeltsük a gyermekek érdeklődését a környezetük iránt, biztosítsuk a gyermekek számára a mozgás, a beszéd, és a gondolkodás fejlődésének optimális feltételeit.
 
Nevelési programunk:
Kiemelt nevelési feladatként kezeljük a természetismereti nevelést, a mozgásfejlesztést és az anyanyelvi nevelést.
 
Miért természetismeret?
A világra, melyben élünk a természettől való elidegenedés, a közömbösség, a befelé fordulás jellemző. Szűkebb környezetünk, a lakótelep ezt a magatartási formát még jobban felerősíti. A tíz emeletes házak betonrengetegében élő gyermekeknek nem sok alkalma nyílik a természetben, a környezetben való gyönyörködésre.
Programunkkal olyan érdekes, élményekben gazdag, boldog óvodai életet szeretnénk biztosítani óvodás gyermekeink számára, amely lehetővé teszi a természet és a környezet szépségeinek megismerését, a gyönyörködő rácsodálkozást.
 
Az óvodánkban nyújtott élményszerű tevékenységek hatására kialakulhatnak azok a szokások, szokásrendszerek, amelyek a természet és a környezet iránt nyitott, azt szerető és érte tenni is képes emberek felnevelését biztosítják.
Mindezeket úgy valósítjuk meg, hogy a gyermeket kivisszük a természetbe, a természetet behozzuk az óvodába. A csoportszobákban természetsarkot alakítunk ki, az udvaron virágos-és zöldségeskertet gondozunk, az épületben terráriumot és floráriumot rendeztünk be.
Valljuk és hisszük, hogy ha mi, óvodapedagógusok a szülőkkel együtt, jó példát mutatva neveljük a ránk bízott gyermekeket, akkor talán felnőtt korukban a természetet óvó, azzal harmóniában élni képes felnőttekké válnak
 
Miért mozgás?
Az óvodáskorú gyermekre a mozgás igény, a mozgáséhség jellemző.
A testnevelés, a mozgásos játékok fejlesztik a gyermek természetes mozgását – járás, futás, ugrás, támasz, függés, egyensúlyozás, dobás – és a testi képességeit, mint az erő, ügyesség, gyorsaság, állóképesség, a társra való odafigyelés
A mozgásnak fontos szerepe van az egészség megőrzésében, megóvásában.
Naponta szervezünk a gyerekeknek mozgásos játékokat, hetente kétszer tornatermi foglalkozásokat. A napi játéktevékenység része biciklizés, hintázás, trambulin használat, labdázás udvaron és az épületben is.
 
A mozgásfejlesztés az anyanyelvi neveléssel párhuzamosan a gondolkodás fejlesztésének alapja. A mozgásos tapasztalatszerzéssel elősegítjük az idegrendszer érését is.
Feladatunk:
  • a mozgásigény kielégítése,
  • a motoros (erő, ügyesség, gyorsaság, állóképesség) és
  • az értelmi képességek fejlesztése.
A nagymozgások, téri tájékozódás, finommotorika, kézdominancia erősítésével elkerülhetjük a későbbi írás-olvasási nehézségeket, fejlesztjük a részképességeket. Ez irányú fejlesztő munkánkat preventív jelleggel végezzük.
 
Miért anyanyelv?
 
Az anyanyelvi nevelés áthatja az egész napi tevékenységet, a nevelési folyamat kerete. Naponta szervezünk a gyerekeknek anyanyelvi játékokat a napirendbe iktatva, ahol játszhatnak a hangjukkal.
 
Célunk képessé tenni a gyermeket:
  • szociális kapcsolatokban való részvételre nyelvi eszközökkel is,
  • érzelmei, gondolatai kifejezésére, mások szavainak, érzéseinek megértésére,
  • irodalmi élmények befogadására, a későbbi írás-olvasás elsajátítására.
Feladatunk a beszédészlelés, beszédértés és a beszédkészség fejlesztése. A fejlesztés tartalmi összetevői a hangok tiszta ejtése, a szókincsbővítés, a magyar nyelvnek megfelelő hangsúly, hanglejtés, mondatfajták használata.
 
Kiegészítő szolgáltatások:
 
A gyerekek életkori sajátosságait figyelembe véve kiegészítő tevékenységként tanfolyamokat is szervezünk: vízhezszoktatást, úszást, kosár ovit, gyermek Etka-jógát. Minden tanfolyamunkon – az esélyegyenlőség biztosítása érdekében - két rászoruló kisgyermek ingyen vehet részt.
 
Anya, Apa ! Játssz velem!
 
2009-ben újragondoltuk a térítési díjas tanfolyamok rendszerét. Olyan ingyenes programokat szervezünk és indítottunk be, ahol a szülő és gyermeke együtt lehet, együtt tevékenykedhet. Olyan tematikus programokat kínálunk a szülőknek, gyerekeknek, ahol a szülők jól érezhetik magukat gyermekeikkel, közben betekintést nyerhetnek a csoport életébe, részeseivé válhatnak a gyermekközösségnek, elleshetik az óvodapedagógusoktól, hogy hogyan lehet a kisgyermekekkel mozogva, dalolva, beszélgetve úgy játszani, hogy mindenki jól érezze magát és a játék személyiségfejlesztő hatásait is kihasználjuk. Kézművesség, mozgásos játékok, diavetítés, mesélés, ringatók és dalos népi játékok szerepelnek az idei programban is.
 
Az óvoda egész évben nyitott, a szülők előzetes bejelentkezés után betekintést nyerhetnek a csoport életébe. Tavasszal nyitott napokat is tartunk.
 
Forrás: http://obudai-csicsergok.hu/bemutatkozas
 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Minden gyereknek jár a mese

Minden gyereknek jár a mese

...a lét nagy kérdéseire sokszor találhatunk válaszokat gyógyító, segítő, terápiás mesékben is. A mese tehát nagyon fontos szerepet játszik az életünkben: adjuk meg a módját a gyerekkori mesélésnek és engedjük, hogy felnőttként is elkísérjen bennünket a varázsa, ameddig csak lehet. Pszichológus szakértő gyűjti csokorba gondolatait arról, hogy miért meséljünk, mikor milyen mesére lehet szüksége a gyerekeknek, oviskortól kamaszkorig egyaránt.
Hogyan neveljünk magabiztosabb gyerekeket? - 10 hasznos lépés

Hogyan neveljünk magabiztosabb gyerekeket? - 10 hasznos lépés

Gyorsan változó világunkban, ahol a gyerekekre nap mint nap számos kihívás vár és könnyen elfoghatja őket a bizonytalanság érzése, az önbizalom az egyik legnagyobb ajándék, amit egy szülő adhat.
Kapcsoljunk ki: a feltöltődést elősegítő tippek kamaszokkal!

Kapcsoljunk ki: a feltöltődést elősegítő tippek kamaszokkal!

Itt a tavasz, vele együtt az egyre több időt is töltünk a szabadban.  Szülőként komoly kihívás, hogy a kamasz gyerkőcök is valóban élvezzék a kinti tartózkodást, és ne állandóan a mobiljukat akarják nyomogatni.
Aludj jól: tippek a pihentető alváshoz!

Aludj jól: tippek a pihentető alváshoz!

Az alvás kulcsfontosságú a test-lelki egészségünk szempontjából. Mégis sokan úgy vélik, hogy nincs szükségük túl sok alvásra.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére