Jelenlegi hely

Szent II. János Pál Iskolaközpont (Szent Benedek Óvoda, Általános Iskola és Két Tanítási Nyelvű Gimnázium)

 
Cím: 1116 Budapest, Mezőkövesd u. 10.
Telefon: +361 201-4328 (iskola), +361 225-14-24 (óvoda)
E-mail: igazgato@szentbenedekikp.hu

Igazgató: dr. Tihanyi Katalin

Óvoda

Mottónk: “Egy gyermeket nem lehet jóvá szidni, csak jóvá szeretni.” Böjte Csaba

Óvodánk 2011 szeptemberében négy csoporttal nyitotta meg kapuit. Légköre családias, szeretetet, biztonságot, türelmet közvetítő, a szülői otthon nevelésének folytatását és annak megerősítését jelentő. Programunk nem tartalmaz kötöttségeket a gyermekek életkor szerinti csoportszervezését illetően, a csoportok kialakítását a jelentkező gyermekek életkora szabja meg. Jelenleg minden csoportunk vegyes összetételű.

Célunk

A gyermekek fejlődésének biztosítása az élményszerű fejlesztéseken, és a sokszínű tevékenységeken keresztül a játék elsődlegességét megőrizve. Biztosítjuk a komplex iskolára való felkészítést, a szükséges egyéni fejlesztéseket és az erkölcsi nevelést. Különös figyelmet szentelünk az egészséges önbizalom kialakításának és az önállóságra nevelésnek. Az önállóság és a döntési helyzetek a gyermekek életre való felkészítését szolgálják. Célunk a kiegyensúlyozott, harmonikus légkör kialakítása, a mások iránti tisztelet és megbecsülés érzésének fejlesztése. Tudjuk, hogy milyen fontos a nyitottság, az elfogadás, az empátia és a hitelesség.  A világ dolgaihoz való pozitív hozzáállásra tanítjuk őket, hogy mindenben meg tudják látni a jót. A teremtett világ szépségeiben Isten szeretetének tükröződésére hívjuk fel figyelmüket.

Szeretetteljes, gyermekközpontú légkörben az élménygazdag mindennapok megteremtésével olyan gyermekek nevelése a célunk, akiket együttérzés, segítőkészség, egymás elfogadása, a másik iránti tisztelet, felebaráti szeretet, megbocsátás, vagyis keresztény erények jellemeznek.

A hitélet gyakorlásának megalapozását az alábbiakkal segítjük elő: csendes percek, misék, imádságok, bibliai történetek, dramatikus játékok, szentek élete, egyházi ünnepek… Ezekben nagy segítségünkre vannak a Krisztus Légiója szerzetesei és a Regnum Christi megszentelt életű tagjai.

Gyermekbarát környezet

A belső környezet kialakításában az esztétikus, természetes anyagok dominálnak. Csoportszobáink világosak, barátságosak és híven tükrözik az itt dolgozó óvodapedagógusok szorgos kezét és ötletességét.  Bútorzatára az egyszerűség, biztonságosság és a könnyen variálhatóság a jellemző. Igényes, a gyermekek életkori sajátosságainak megfelelő játékokkal felszereltek. Mindegyik csoportszobában galéria van, amely lehetőséget biztosít a különböző játéktevékenységekhez. Játékszereink könnyen tisztíthatóak, melyek szolgálják a manipuláció, a szerepjáték és az értelmi készség fejlesztésének széles lehetőségeit.

Az óvoda alapvető működéséhez szükséges csoportszobákon túl, a gyermekek mozgásigényének kielégítésére nagyméretű, jól felszeret tornaterem ad lehetőséget, mely sporteszközökkel megfelelően ellátott. Lehetőségünk van az iskola sportpályáit is igénybe venni.

Az udvar adottságai és felszerelését tekintve alkalmas sokszínű, változatos, szabadban töltött tevékenységek megszerettetésére (csúszdák, mászókák, játszóházikók, ügyességi játékok, stb).

Csoportjaink

Csoportjaink vegyes csoportok, ahol a nevelődő gyermekek sokkal fogékonyabbak a toleranciára. Fejlettebb az empátiás képességük, odafigyelésük társaikra, segítő-gondoskodó a magatartásuk. Óvodánkban a testvérek egy csoportba kerülhetnek, ha szüleik ezt külön kérik.

Színvonalas nevelőmunka

Pedagógusainkat a szakmai felkészültség és igényes munkavégzés jellemzi. Szeretetteljes, a gyermekek érdekeit, igényeit szem előtt tartó óvodai nevelést valósítunk meg. Nevelő fejlesztő munkánkkal segítjük, hogy a gyermekek aktívan tevékenykedő, kreatív személyiséggé válva, testi-lelki harmóniájukat megtartva képesé váljanak, elfogadva a világot, beilleszkedni a társadalomba. Minden szervezett tevékenység  játékba ágyazva, a gyermek kíváncsiságára építve, élményszerűen történik. Mintaként szolgálunk az általuk nevelt gyermekeknek. Tudatában vagyunk annak, hogy a gyermekek között nem csak „jelen kell lenniük”, hanem beszélgetésekkel, „odakucorodásokkal”, meghittséggel, vagy akár „csak” metakommunikációs jelzésekkel (elismerő tekintet, mosoly, kacsintás) érzelmi biztonságot nyújtunk, mert fontosnak tartjuk, hogy a „gyerekeik” érezzék, tudják: látlak, figyelek rád, észrevettem milyen ügyes és kedves vagy…

Nyitott óvoda

A családi nevelés elsőbbségét szem előtt tartva szeretetteljes, nyugodt, kiegyensúlyozott légkörben neveljük a ránk bízott gyermekeket. Mindezek miatt fontos számunkra az óvoda- család kapcsolat pozitív kialakítása, amiben a nevelőtestület meghatározó szerepet vállal azzal, hogy óvodánk „nyitott óvodaként” működik. Az újonnan érkező gyermekek számára biztosítjuk a fokozatos beszoktatás lehetőségét. Közös programokat ajánlunk a szülőknek, s az ünnepeket úgy szervezzük meg, hogy külsőségeikben és belső tartalmukban is kiemelkedjenek az óvoda mindennapjaiból. Az óvoda nyitottságából adódóan a szülők folyamatosan tájékozódhatnak a gyermekükkel történt eseményekről, fejlődésükről. Szülőkkel közös programjainkkal célunk a jó partnerkapcsolat kialakítása, az óvodánk életébe való betekintés biztosítása.

Forrás és további részletek: http://www.szentbenedekiskola.hu/ovoda/bemutatkozas

 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD

 

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére