Jelenlegi hely

Egy gombnyomással a sor elejére - Családbarát ügyfélfogadás Pest megyében

A várandós kismamák és a kisgyermekkel érkező szülők ezentúl várakozás nélkül intézhetik ügyeiket Pest megye több kormányablakában és okmányirodájában.

A családbarát ügyfélhívó rendszer az internetes foglalásokat is figyelembe veszi, és azok optimalizált kezelésével lehetővé teszi, hogy a kiemelt ügyfelek sorába lépő, a kisgyermekkel érkező szülők gyorsan és zökkenőmentesen végezhessenek hivatalos dolgaikkal.

Erre a célra készült plakát, kisfilm, piktogram, valamint az ügyfélszolgálat munkatársai is segíteni fogják a megérkezőket, hogy egy gomb megnyomásával automatikusan előre kerüljenek.

„Régi tervem válik végre valóra a családbarát ügyfélfogadás létrehozásával” - mondta Dr. Tarnai Richárd Pest megyei kormánymegbízott, aki ötgyerekes családapaként tisztában van vele, milyen könnyebbséget és segítséget jelent a szülőknek, hogy érkezésük időpontjától függetlenül azonnal a sor elejére kerülhetnek.

„A kezdeményezés nem titkolt célja, hogy a hivatalos teendőiket intézők között kialakuljon egyfajta közösségi érzés a kismamákkal és a kisgyermekesekkel szemben, vagyis természetes legyen az, hogy előre engedik őket” - hangsúlyozta Dr. Tarnai Richárd.

 

 

Jelenleg Pest megye 7 járásában a következő 11 ügyfélszolgálaton várják ilyen gyors ügyintézéssel a családosokat:

  • Dunakeszi okmányiroda - 2120 Dunakeszi, Szent István utca 19.
  • Gödi okmányiroda  - 2131 Göd, Pesti út 60/a
  • Érdi okmányiroda - 2030 Érd, Budai út 8.
  • Gödöllői okmányiroda - 2100 Gödöllő, Szabadság tér 7.
  • Péceli okmányiroda - 2119 Pécel, Kossuth tér 1.
  • Gyáli Kormányablak - 2360 Gyál, Somogyi Béla u. 2.
  • Monori Kormányablak - 2200 Monor, Kossuth Lajos u. 78-80.
  • Ráckevei Kormányablak - 2300 Ráckeve, Szent István tér 4.
  • Szigetszentmiklósi okmányiroda - 2310 Szigetszentmiklós, Ifjúság tér 4.
  • Dunaharaszti okmányiroda - 2330 Dunaharaszti, Báthory u. 1. 
  • Tököli okmányiroda - 2316 Tököl, Fő utca 119.

„A családbarát ügyfélhívót ott tudtuk eddig felállítani, ahol már mi telepítettük a rendszert. Ez az internetes ügyfélfoglalásokat is figyelembe veszi, és azok optimalizált kezelésével lehetővé teszi, hogy a várandós és kisgyermekes édesanyák valóban a sor legelejére kerüljenek. Az ügyfélhívó számítógépes rendszer fejlesztésével a családbarát hivatalok száma természetesen folyamatosan bővül.” – mondta a kormánymegbízott.

A „Családbarát Munkahely” címet elnyert Pest Megyei Kormányhivatal legfontosabb célkitűzése az ügyfelek igényeit és érdekeit figyelembevevő ügyfélközpontú működés, és az egységesen magas színvonalú, mindenki által hozzáférhető szolgáltatások kialakítása, ezért a Pest Megyei Kormányhivatal minden ügyfélfogadási helyszínén baba-mama sarkok, illetve szobák várják az ügyeiket intéző szülők gyermekeit.

A családbarát ügyfélhívó illeszkedik a családokat megerősítő intézkedések sorába. Dr. Tarnai Richárd személyesen is elkötelezett a családbarát intézkedések iránt: „Munkáltatóként nagyon fontosnak tartom a családbarát szemléletet. Leendő munkatársaim a felvételi eljárás során dönthetnek, hogy négy-, hat- vagy nyolcórás munkaidőben szeretnének-e dolgozni. Felelősségünk a szemléletformálás, hogy a lehető legtöbb alkalommal elmondjuk: a kisgyermekes anyukák nagyon jó munkaerők, és a részmunkaidős lehetőség nemcsak az anyukák érdeke, de a munkáltatók is jobban járhatnak vele. Személyes tapasztalatom mondatja velem ezt, ugyanis munkatársaim közül sokan élnek ezzel a lehetőséggel.

Elsőként nyertük el a kormányhivatalok közül a Családbarát munkahely díjat. A mellé kapott nyereményünket olyan eszközbeszerzésre fordítottuk, amellyel mind több kollégánk számára tudjuk lehetővé tenni a távmunkát is. Ez is egy olyan lehetőség, amivel könnyíteni tudunk a családos munkatársak helyzetén.

Számos olyan intézkedésünk van még, amelyekkel az ügyeiket intéző családokat segítjük. Ide tartozik az, hogy harmincról huszonegy napra csökkenetettük az ügyintézési határidőt, vagy például az, hogy minden olyan helyszínen, ahol ügyfélfogadás van gyereksarkokat hoztunk létre. Kollégáim saját kezűleg festették ki és rendezték be az otthonról hozott játékokkal és írószerekkel ezeket a helyiségeket.

És mindezek sorába tartozik most a családbarát ügyfélhívó bevezetése is, amely könnyebbséget és segítséget jelent a szülőknek, hogy érkezésük időpontjától függetlenül azonnal a sor elejére kerülhetnek. Bízom benne, hogy a jó példa ragadós lesz, és országszerte egyre több hivatalban vezetik majd be ezt a családbarát rendszert!”

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

A háziasszonyok dicsérete

A háziasszonyok dicsérete

Valójában mit jelent háziasszonynak lenni? Ha be tudnánk lesni az emberek fejébe, hogy valóban az őszinte véleményüket kapjuk meg, akkor valami ilyesmit találnánk: sütni-főzni, mosni-vasalni, takarítani, rendben tartani. Hát vágyhat ennél többre egy modern, öntudatos nő 2025-ben?
11 dolog, amire az utazás tanított

12 dolog, amire az utazás tanított

Szélesebb látókör, inspiráció, problémamegoldás, mélyülő önismeret, újabb nézőpontok… Minden utazás tanít valamit.
Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Egyre több ismerősöm említi, hogy nem alszik jól, fáradt, türelmetlenebb, rosszabbul koncentrál, nem halad olyan gyorsan a napi feladatokkal. Ijesztőbb, hogy tinédzser gyerekeim ugyanezzel küzdenek időnként.
Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

A technológia fejlődése minden korban befolyásolta az emberek életvitelét, szokásait. Napjainkban a világháló játszik jelentős szerepet életünkben. El kell ismerni az Internet gazdag információforrás, széleskörű a felhasználhatósága. Azonban egyre több tudományos bizonyíték mutat arra, hogy a túlzott használata a droghoz hasonlóan függőséget alakíthat ki.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére