Jelenlegi hely

Ne dobd ki! – újrahasznosítás kreatívan

A környezetvédelem és az ezzel együtt járó szelektív hulladékgyűjtés, az anyagok újrahasznosítása kiemelten fontos téma, hiszen a háztartási szemét, amit nap, mint nap termelünk, nagy mértékben szennyezi a környezetünket. Éppen ezért nagy felelősségünk van abban, hogyan gondolkodunk erről és milyen példát mutatunk a gyerekeinknek.

Az anyagok szelektíven gyűjtése mellett pedig számtalan kreatív újrahasznosítási lehetőség is létezik, amelyek segítségével a gyerekekhez is közelebb hozhatjuk a témát, felkelthetjük érdeklődésüket, tágíthatjuk fantáziájukat és közösen beszélgethetünk tovább.

De lássuk is, hogyan lehet mindez érdekes a gyerekek számára?

Egyrészt nagyon sok újrahasznosítható termék van (műanyag, papír, üveg, alumínium, fa, hungarocell, stb.), amelyeket szortírozva lehet gyűjteni és az erre kijelölt konténerekben leadni. Ebben az esetben fontos, hogy minden terméknek tisztának és száraznak kell lennie és amennyire lehet csoportosítottnak. Ebbe már óvodás kortól kezdve bevonhatjuk a gyerekeket, hogy ezeket a hulladékokat otthon ők is külön gyűjtsék, tapossák össze, külön, az erre kialakított ládába/kukába dobják ki.

Másrészt, a háztartásokban keletkező hulladék kb. 30%-a szerves/zöld anyag, amelyet kitűnően lehet komposztálni és ezzel máris rengeteget tehetünk azért, hogy csökkentjük a rendszerbe kerülő szemét mennyiségét. Amennyiben van egy kis kertünk, erkélyünk, teraszunk, a könnyen beszerezhető komposztáló ládák és konyhai komposztálók segítségével elősegíthetjük ezen anyagok lebomlását és végeredményben barna színű, szagtalan, könnyen lapátolható, porhanyós (ideális esetben nem túl száraz), földszerű anyag lesz belőle. Ez megintcsak egy izgalmas folyamat a gyerekek számára, megfigyelni és megtapasztalni, ahogy a falevélből, almacsutkából, hagymalevélből, a répa és az uborka lepucolt széléből föld lesz.

Ha pedig nem tudjuk, hogy mit csináljunk azokkal az anyagokkal, amelyekre már nincs szükségünk és egyik kategóriába sem esnek bele, akkor jövet a kreativitás és a művészet. Biciklibelső, kilyukadt úszógumi, elhasználódott póló, vagy épp csipszes zacskó? Bizony, ezek is mind újrahasznosíthatóak. A hulladék feldolgozásának ez egy érdekes és sokszínű formája, ami által a kacatok és hulladékanyagok újra termékként, vagy éppen művészeti alkotásként öntenek újra formát. Hiszen ebben a folyamatban semmi sem szemét, és szinte minden lehetséges. Haszontalannak tűnő alapanyagok, tartozékok „összeeszkábálásával” újat alkotunk, ami aztán örök emlékként szolgálhat.

Hogy működik? Az interneten ma már számtalan ötlet, csináld magad videó és praktika megtalálható kreatív újrahasznosítási megoldásokról, amely közben brillíroznak a gyerekek. Ez pedig olyan alkotásra ösztönzi őket, ahol a fantáziájuk, asszociációs készségük kibontakozhat, a finommotorikus készségeik és a kreativitásuk fejlődhet.

Szóval, ne dobj ki semmit és alkossatok együtt közösen! Ehhez jó ötleteket meríthettek a Da Vinci TV pénteken induló új heti műsorából.

Szeretnéd lenyűgözni a barátaidat szuper trükkökkel és kézműves alkotásokkal? Akkor áss a szemeteskuka mélyére Michelle-lel és Nigellel! A semmiből is csodát kreálnak! Csipszes zacskó és műanyag zacskó, s mindjárt divatos leszel. Minden epizódban más művésztől nyerhetsz inspirációt. Az újrahasznosítás soha nem volt még ilyen vicces! #Ne dobd ki! #DaVinci

Forrás: Felelős Szülők Iskolája
- Budapestimami -

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére