Jelenlegi hely

Móricz Zsigmond Gimnázium

 
Cím: 1025 Budapest, Törökvész út 48-54.
Telefon: 394-4965
E-mail: moriczinfo@moricz-bp.sulinet.hu
Web: http://www.moricz-bp.sulinet.hu
 
Az iskola története
 
1. Az intézmény bemutatása
A nagy magyar íróról elnevezett budapesti Móricz Zsigmond Gimnázium 1955-ben kezdte meg működését a II. kerület Lórántffy Zsuzsanna utca 3. szám alatt. A politikai rendszerváltást megelőző években az állam és egyház közötti megállapodás eredményeként az iskola épülete visszakerült jogos tulajdonosa, a református egyház kezébe. Gimnáziumunk további működése érdekében az állam vállalta új iskola építését, mely gyors ütemben 1,5 év alatt elkészült. Így 1992 szeptemberében a Rózsadomb tetején, csodálatos panorámájú környezetben folytathatta munkáját az iskola.
 
1.1. Objektív körülmények
A szép kivitelű, eleganciát sugárzó épület 21 osztály számára biztosít állandó tantermet és különböző szaktermeket (biológia, kémia, fizika, informatika, háztartástan, ének, rajz, történelem, földrajz és idegen nyelvi termek). Az iskola saját számítógépes hálózattal, két számítógépteremmel rendelkezik. A szaktantermek közül hatban rögzített projektor található, ebből öt interaktív táblához csatlakozik. További hordozható interaktív tábla és projektorok szolgálják a technikai szempontból korszerű oktatást. A 30 ezer kötet befogadására alkalmas könyvtár dokumentumállománya jelenleg 27.415 kötet és 817 db nem nyomtatott dokumentum (CD, DVD, stb.). Állományával és a tágas térben elhelyezett tárgyi eszközeivel a könyvtár jó lehetőséget nyújt a szakmai ismeretek elmélyítésére, a nevelő-oktató munka támogatására. A tanulók testi fejlődését segítik az iskola udvarán lévő sportpályák, a válaszfallal két részre osztható testnevelésterem, a mászófal, és a különböző erőgépekkel, ugróasztallal felszerelt kondicionáló terem. Az étkeztetés 160 fős ebédlőben történik. A különböző rendezvények, értekezletek, színjátszó és zenekari próbák színhelye a 160 férőhelyes díszterem. A tanárok elmélyült munkáját, a szakmai munkaközösségeken belüli együttműködést segítik elő a kisebb méretű tanári irodák (11 db). A tantestületi értekezletek céljára szolgál a nagy tanári szoba. Valamennyi osztályteremben található a tanítás szemléltetését segítő TV-készülék és videó- vagy DVD lejátszó, több teremben vetítővászon is rendelkezésre áll. Az iskolarádió működtetése, az egész épület és udvar hangosítása külön helyiségben működő hangstúdióból történik, ahol az iskola videótárát is kiépítettük. E gyűjtemény további bővítése az iskolai könyvtárban folytatódik.
 
1.2. Személyi feltételek
Gimnáziumunk 21 osztállyal működik, melyek létszáma 26-35 fő. Összesen mintegy 600 diákunk van. A nevelőtestület jelenlegi létszáma: 58 fő.
 
1.3. Tartalmi tevékenység
Iskolánk 37 éven át a hagyományos 4 évfolyamos keretben látta el alapvető funkcióját: az értelmiségi életformára felkészítő nevelő-oktató munkát. 1993-tól igazgatói kezdeményezésre, a nevelőtestület támogató döntése alapján szerkezetváltást hajtottunk végre, így beindítottuk a hat évfolyamos gimnáziumi képzést. A 2004-2005-ös tanévtől kezdődően a 8. általános iskolát végzettek számára angol nyelvi, a 2012/2013-as tanévtől angol és spanyol nyelvi előkészítő osztályt indítottunk. Előtérbe került a kreativitás erőteljesebb kimunkálása, a tanulói képességfejlesztés, az önálló diák tevékenységek (gyűjtő- és projektmunka, kísérletezés stb.) erősítése, a természettudományok gyakorlatorientált oktatása. Iskolánk széleskörű társadalmi igényeket próbál kielégíteni, így humán és reál érdeklődésű tanulók képzését egyaránt vállalja. A négy évfolyamos osztályok profilja történelem és matematika, a hat évfolyamos képzésben a 2012/2013. tanévtől kezdődően az egyik osztály természettudományi, a másik társadalomtudományi profilú. Tanulóink egyre sikeresebben szerepelnek különböző országos, fővárosi, kerületi tanulmányi, sport és művészeti versenyeken. A hozzánk felvételt nyert tanulóink között sokan nagyon jó tanulmányi eredménnyel érkeztek. Az iskola átlaga 4,1 körül mozog. A továbbtanulási (egyetemi, főiskolai) eredmények alapján a budapesti gimnáziumok rangsorában az első harmadban foglalunk helyet. A pályaorientáció elősegítésére, a különböző tanulási kudarcok megoldására, az érzelmi labilitás csökkentésére megoldást keresve az 1994/1995. tanévtől iskolapszichológust alkalmazunk, számára nyugodt munkafeltételt biztosítva (külön szoba, szakirodalom, fénymásolt kérdőívek stb). A tanórákon kívül tanulóink bekapcsolódhatnak különböző szabadidős tevékenységekbe: az osztályfőnökök, szaktanárok és a DÖK által szervezett iskolai, színházi programokba, iskolai versenyekbe, vetélkedőkbe, tanulmányutakba, táborokba és kirándulásokba. Különböző sportolási lehetőségek állnak diákjaink rendelkezésére: tenisz, foci, kosárlabda, röplabda, kézilabda, sítáborok, kerékpárutak és vízitáborok, ping-pong. A különböző művészeti területek iránt érdeklődők az énekkar és a kerámia szakkör munkájában vehetnek részt.
A fentieket összegezve elmondható, hogy Magyarország iskoláival összehasonlítva jó objektív körülmények között dolgozhatunk. A nevelő-oktató munkát szakmailag felkészült, lelkes tantestület végzi.
Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére