80-as években a tagozatos osztályok számának növelése szolgálta az oktatás tartalmi fejlesztését. 1994-ben bevezettük a 6 évfolyamos képzést. Azóta évfolyamonként két osztályban 4-, kettőben pedig 6 évfolyamos rendszerben folyik az oktató-nevelő munka.
Az 1997-98-as tanélvben elkészült az iskola Pedagógiai programja. Ebben nevelőmunkánk alapértékeként a humánumot, a toleranciát lés a tudás tiszteletét jelöltük meg. Oktatás területén kiemelt fontosságú az anyanyelvi és idegen nyelvi képzés mellett az informatikai valamint a matematikai és a természettudományos ismeretek tanítása.
Nevelőmunkánk szerves részét képezik a szabadidős programok. Rendkívül népszerűek táboraink, amelyben évről-évre tanítványainknak kb. a fele vesz részt. Vizi-, sí-, csillagász-, zenei-, irodalmi színpadi-, téli- és gólyatáboraink sikerének záloga, hogy tantestületünk elkötelezett a táborok működtetése mellett.[image]
1999-ben nevelőtestületünk a szülők közösségével együtt a gimnázium fennállásának 100. évfordulója tiszteletére kezdeményezte az épület felújítását. Két tanterem valamint két szaktanterem (angol és földrajz), a díszterem, az előtér felújítása jelezte a szándék komolyságát. Ezt követően 2002 és 2006 között Újpest önkormányzata nagyon jelentős anyagi áldozattal kívül-belül felújította a gimnáziumot.
A 2004-2005-ös tanévben egész éves ünnepségsorozattal köszöntöttük a centenáriumot. Ez alkalommal a 100 éves Könyves Kálmán Gimnázium tantestületét a fenntartó „Újpest Gyermekeiért Díj”-ban részesítette.
A 2008-2009-es tanévben átdolgoztuk az egyes szaktárgyak tanterveit a kétszintű érettségi vizsgarendszer követelményeivel összhangban.
Mindennapi munkánk meghatározó részének tekintjük az állandó szakmai fejlesztést, amelyet az iskola minőségirányítási programjában foglaltuk össze.
Forrás: www.kkg.hu