Jelenlegi hely

Budapesti Montessori Általános Iskola és Gimnázium

Cím: 1108 Budapest, Sibrik Miklós út 76-78.
Tel.: 261-0951
Web: http://bpmontessori.hu/nappali/

Bemutatkozás

Iskolánk 2004. szeptember 01-jén nyitotta meg kapuit Kőbányán Montessori Alapítványi Általános Iskola és Gimnázium néven, amelynek fenntartója a Montessori Stúdium Alapítvány. Intézményünkben folyó Montessori-módszer szakmai felügyeletét a Magyarországi Montessori Egyesület végzi.

Az utóbbi években hangsúlyossá vált a képességfejlesztés, az egyéni bánásmód, a differenciálás és az integráció. Ezen követelmények teljesülése Maria Montessori módszerével mind lehetővé válnak.

Iskolánk preferált értékei, és oktató-nevelő munkánk céljai a gyermekek természetes fejlődését és ennek számtalan egyéni változatát tükrözik. Az oktatás-nevelés során a gyermekek képességeinek kibontakoztatásának különböző területei: az önállóság és mozgásfejlődés, a kognitív, a szociális és az emocionális fejlődés, a kreativitás és az akarat fejlődése, az erkölcsi és a kulturális fejlődés.

A személyre szabott tananyag, a figyelemfelkeltő, motiváló Montessori-eszközök - melyeket az "előkészített környezetben" a nyitott polcokról vehetnek le a tanulók -, mellett fontos a gyermekek ritmikus mozgását segítő gyakorlatok végzése, ami játék formában történik zenére, tapsra. Így egyszerre fejlődik ritmusérzékük és mozgáskoordinációjuk. 

A pedagógus szerepe, feladata a gyermekek megfigyelése (fejlettségi szint, érdeklődés, fáradékonyság), és a diákokkal megfelelő személyes kapcsolat kialakítása egyénenként. Ezáltal közvetítőként szolgál az eszközrendszer (tananyag) és a gyerekek között. 

Iskolánkban a tanulócsoportok szervezése is követi a Montessori-módszer által biztosított fejlődési fázisoknak megfelelő természetes csoportbeosztást, melynek eredményeként különböző életkorú gyermekek tanulhatnak együtt (1-2. oszt., 3-4. oszt., 5-6. oszt.) az általános iskolában. Ezáltal nagy mértékben fejlődik az önállóság, a nyitottság, a kompromisszum képesség, a kreativitás, az egymásra figyelés és egymás segítése. A követelmények elérése gyermekenként különböző idő alatt realizálódik. Lemaradó, lassabb fejlődésű vagy tanulási nehézséggel küzdő tanulóknál az önmagukhoz viszonyított fejlődés a mérvadó, figyelembe véve adottságaikat, fejlődésük speciális útját. 

A fentiek értelmében lehetővé válik, hogy a gyermek a tanulást, mint felfedező, örömteli tevékenységet élje meg.

Iskolánk rendkívül fontosnak tartja az egészséges növekedéshez és fejlődéshez szükséges szabad mozgás állandó biztosítását. A hosszú ideig egyfolytában mozdulatlan ülés nagyon fárasztó és egészségtelen az állandó mozgást igénylő fiatal szervezet számára. Ezért egyre több lehetőséget kínálunk tanulóinknak, hogy tetszésük szerint választhassanak a kötelező tanórai testmozgáson kívül, szabadidőben szervezett testnevelési foglalkozások, sportolási lehetőségek közül (foci, tenisz, úszás, röplabda, kosárlabda, asztalitenisz, atlétika).

Forrás: http://bpmontessori.hu/nappali/

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

A háziasszonyok dicsérete

A háziasszonyok dicsérete

Valójában mit jelent háziasszonynak lenni? Ha be tudnánk lesni az emberek fejébe, hogy valóban az őszinte véleményüket kapjuk meg, akkor valami ilyesmit találnánk: sütni-főzni, mosni-vasalni, takarítani, rendben tartani. Hát vágyhat ennél többre egy modern, öntudatos nő 2025-ben?
11 dolog, amire az utazás tanított

12 dolog, amire az utazás tanított

Szélesebb látókör, inspiráció, problémamegoldás, mélyülő önismeret, újabb nézőpontok… Minden utazás tanít valamit.
Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Egyre több ismerősöm említi, hogy nem alszik jól, fáradt, türelmetlenebb, rosszabbul koncentrál, nem halad olyan gyorsan a napi feladatokkal. Ijesztőbb, hogy tinédzser gyerekeim ugyanezzel küzdenek időnként.
Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

A technológia fejlődése minden korban befolyásolta az emberek életvitelét, szokásait. Napjainkban a világháló játszik jelentős szerepet életünkben. El kell ismerni az Internet gazdag információforrás, széleskörű a felhasználhatósága. Azonban egyre több tudományos bizonyíték mutat arra, hogy a túlzott használata a droghoz hasonlóan függőséget alakíthat ki.

Partnereink

Családháló
NOE
Képmás Magazin
Tehetségműhely Közhasznú Alapítvány
Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom
Ugrás az oldal tetejére