Jelenlegi hely

Budapesti Montessori Általános Iskola és Gimnázium

Cím: 1108 Budapest, Sibrik Miklós út 76-78.
Tel.: 261-0951
Web: http://bpmontessori.hu/nappali/

Bemutatkozás

Iskolánk 2004. szeptember 01-jén nyitotta meg kapuit Kőbányán Montessori Alapítványi Általános Iskola és Gimnázium néven, amelynek fenntartója a Montessori Stúdium Alapítvány. Intézményünkben folyó Montessori-módszer szakmai felügyeletét a Magyarországi Montessori Egyesület végzi.

Az utóbbi években hangsúlyossá vált a képességfejlesztés, az egyéni bánásmód, a differenciálás és az integráció. Ezen követelmények teljesülése Maria Montessori módszerével mind lehetővé válnak.

Iskolánk preferált értékei, és oktató-nevelő munkánk céljai a gyermekek természetes fejlődését és ennek számtalan egyéni változatát tükrözik. Az oktatás-nevelés során a gyermekek képességeinek kibontakoztatásának különböző területei: az önállóság és mozgásfejlődés, a kognitív, a szociális és az emocionális fejlődés, a kreativitás és az akarat fejlődése, az erkölcsi és a kulturális fejlődés.

A személyre szabott tananyag, a figyelemfelkeltő, motiváló Montessori-eszközök - melyeket az "előkészített környezetben" a nyitott polcokról vehetnek le a tanulók -, mellett fontos a gyermekek ritmikus mozgását segítő gyakorlatok végzése, ami játék formában történik zenére, tapsra. Így egyszerre fejlődik ritmusérzékük és mozgáskoordinációjuk. 

A pedagógus szerepe, feladata a gyermekek megfigyelése (fejlettségi szint, érdeklődés, fáradékonyság), és a diákokkal megfelelő személyes kapcsolat kialakítása egyénenként. Ezáltal közvetítőként szolgál az eszközrendszer (tananyag) és a gyerekek között. 

Iskolánkban a tanulócsoportok szervezése is követi a Montessori-módszer által biztosított fejlődési fázisoknak megfelelő természetes csoportbeosztást, melynek eredményeként különböző életkorú gyermekek tanulhatnak együtt (1-2. oszt., 3-4. oszt., 5-6. oszt.) az általános iskolában. Ezáltal nagy mértékben fejlődik az önállóság, a nyitottság, a kompromisszum képesség, a kreativitás, az egymásra figyelés és egymás segítése. A követelmények elérése gyermekenként különböző idő alatt realizálódik. Lemaradó, lassabb fejlődésű vagy tanulási nehézséggel küzdő tanulóknál az önmagukhoz viszonyított fejlődés a mérvadó, figyelembe véve adottságaikat, fejlődésük speciális útját. 

A fentiek értelmében lehetővé válik, hogy a gyermek a tanulást, mint felfedező, örömteli tevékenységet élje meg.

Iskolánk rendkívül fontosnak tartja az egészséges növekedéshez és fejlődéshez szükséges szabad mozgás állandó biztosítását. A hosszú ideig egyfolytában mozdulatlan ülés nagyon fárasztó és egészségtelen az állandó mozgást igénylő fiatal szervezet számára. Ezért egyre több lehetőséget kínálunk tanulóinknak, hogy tetszésük szerint választhassanak a kötelező tanórai testmozgáson kívül, szabadidőben szervezett testnevelési foglalkozások, sportolási lehetőségek közül (foci, tenisz, úszás, röplabda, kosárlabda, asztalitenisz, atlétika).

Forrás: http://bpmontessori.hu/nappali/

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére