Jelenlegi hely

Újbudai Ádám Jenő Általános Iskola (Köböl)

Cím: 1118 Budapest Köbölkút u. 27.
Telefon: +361 279-0091, +361 386-4610, tanári: +361 209-9189
E-mail: info@adamjenosuli.ujbuda.hu

Iskola bemutatkozása

Nagy örömmel és lelkesedéssel kezdtük a 2013-2014-es tanévet iskolánkban, hiszen idén 114 kis elsős tanuló kezdte nálunk tanulmányait, amely lehetővé tette, hogy két zenei osztály és két nyelvi tagozatos osztály induljon.

Az általános iskola első éveinek a későbbi tanulás szempontjából meghatározó szerepük van. Ennek a szakasznak a feladata azoknak az alapvető képességeknek és készségeknek a fejlesztése, melyek minden későbbi tanulás alapjául szolgálnak. Ekkor dől el a tanuláshoz való alapvető viszony, kialakulnak a tanulási szokások, az iskolával, a tantárgyakkal kapcsolatos attitűdök.

Ezért tartjuk fontosnak a leendő első osztályosok gördülékeny iskolakezdését, ennek érdekében a pozitív tulajdonságaikat megerősítve, fejlesztjük akaraterejüket, önbizalmukat, hogy zökkenőmentesen, sikerélményekkel gazdagodva térhessenek át az iskoláskorba. Minden osztályunkban gyermekközpontú, játékos, a tanulók egyéni tempójához és képességeikhez igazodóan tanítás folyik. Szeretnénk elérni, hogy a komoly munka mellett mindenki jól érezze magát, szeressenek iskolába járni. A tanítóink által alkalmazott pedagógiai módszerek teljes mértékben igazodnak a gyermekek egyéni adottságaihoz, képességeihez, szükség esetén egyéni foglalkozás keretében történik a fejlesztés. Fontos irányelv, hogy minden gyerek megkapja a képességeinek megfelelő segítséget.

Az alsó tagozat 4 évfolyamán jelentős szerepet kap diákjaink olvasási készségének, helyesírásának, számolási készségének fejlesztése mellett, a gyerekek kommunikációs képességének, viselkedés- és mozgáskultúrájának irányítása, esztétikai és érzelmi nevelése is.

A pedagógiai programban meghatározott célok, feladatok teljes mértékben alkalmazkodnak tanulóinkhoz. Elsősorban a rendszeres munkára, kitartásra fektetünk hangsúlyt. A gazdag hagyományok új energiával és előremutató gondolkodással, tettrekészséggel és cselekvéssel párosulva kiemelkedő eredmények megvalósulását teszik lehetővé.

Az oktatás-nevelés egységét szem előtt tartva, fokozott figyelmet fordítunk azokra a gyermeki tevékenységekre, amelyek a „köbölös” közösséghez tartozás érzését erősítik. Előtérbe helyezzük, hogy a tudás iránti természetes vágy ösztönözze gyermekeinket és mindenki kibontakoztathassa saját tehetségét. Az oktatás eredményességét tükrözi az évek során tapasztalható jó tanulmányi átlag, tanulmányi- és sportversenyeken való dobogós helyezéseink.

Mindennapos testnevelés

A mindennapos testnevelés bevezetése idén már az első és a második évfolyamot is érinti. A gyerekek legnagyobb örömére iskolánk kiemelt kapcsolatot ápol a Kanadai –magyar hokiklubbal, amely lehetővé teszi számunkra, hogy a fiúk jégkorong, a lányok jégtánc oktatásban részesüljenek. Sok csillogó szemű szempár érkezik vissza egy-egy korcsolyaóra után az iskolába, amely nemcsak a gyermekek mozgáskultúráját fejleszti, hanem az osztályok közösségformálásában is fontos szerepet játszik.

„A zene az élet szépségét és benne ami érték, azt mind meghatványozza.”
(Kodály Zoltán)

Intézményünkben elengedhetetlennek tartjuk a tanulók személyiségének megformálásában az ének-zenei nevelést. Iskolánk 3 kórusa szerepléseivel szakmailag megalapozott, jelentős hírnévre tett szert.

A zeneis tanulók már első osztálytól kezdve emelt szinten tanulják ezt tantárgyat, ami kiváló hatással van a személyiség fejlődésére, valamint más tantárgyak ismeretanyagának elsajátítására. Célunk a gyerekek zenei képességének fejlesztése, zenekultúrájuk, műveltségük megalapozása. Ha már kisiskolás kortól körülveszi őket a muzsika, ez később természetessé válik számukra és zeneértő, zeneszerető ember válik belőlük.

Tankönyveink bemutatása

Iskolánkban a mindenkori első osztályosokat hagyományos módszereken alapuló, szótagolással bővített hangoztató-elemző-összetevő módszerrel tanítjuk a betűvetés tudományára.

Alsó tagozatban a Hernádiné Hámorszky Zsuzsa: ABC-ház igen színvonalas és szép, gyermekközeli képekkel ellátott olvasókönyveit használjuk.

Matematikából a Matematika csodái tankönyvcsalád valamint a Ki(s)számoló feladatgyűjtemény segít a matematika rejtelmeit elsajátítani, a számok világában eligazodni. A számfogalom kialakítása sokszínű tevékenykedtetéssel történik, olyan feltételeket teremtünk, ahol az ismeretanyag elsajátítása játékosan, eredményesen történik meg. Nem tévesztjük szem elől, hogy feladatunk az alapkészségek minél hatékonyabb kialakítása.

Ennek elsajátításán túl nélkülözhetetlennek tartjuk az idegen nyelv oktatását, amely 3. osztályban kezdődik. Heti 3 órában tanulhatják a gyerekek a német, vagy az angol nyelvet.

Tanulmányi versenyeken való részvétel lehetőségei

Iskolánkban hagyomány különböző tantárgyi vetélkedők megrendezése a tanév során: vers- és prózamondó, szépolvasó, helyesírás, matematika, mesemondó.

Ezeken a versenyeken a gyerekek játékos formában, egymással versengve jutnak nagyon komoly tudás birtokába. A versenyeknek az első helyezettjei képviselik iskolánkat a kerületi tanulmányi versenyeken és igen szép eredményeket érnek el.

Számítógépek jelenléte az oktatásban

A kor követelményeihez igazodva fontosnak tartjuk, hogy gyermekeink megismerkedjenek a számítógépek alkalmazásával. Jól felszerelt oktatótermünk biztosítja, hogy minden diákunk számítástechnikai oktatásban részesüljön. Az alsó tagozatosok az alapvető ismeretek megszerzéséért negyedik osztályban informatikát tanulnak és valamennyi felső tagozatos a 8. osztály végére biztos tudással rendelkezik majd a számítógépek használatában.

Tanítás utáni programok

A délelőtti tanítás után a napközi otthon biztosítja a gyerekeknek a tanulmányi munka segítését, a kikapcsolódást, a játékot. Gondoskodunk arról, hogy a másnapi órákra kellően felkészülten menjenek a tanulók, de arról is, hogy mindig elegendő idő jusson a mozgásra, a játékra az iskolánk kertjében. Lehetőség nyílik naponta a tehetséges tanulók fejlesztésére: rejtvényeket, gondolkodtató feladatokat oldanak meg, könyvtárban búvárkodnak.

A tudatos pályairányítás célját szolgálja a sokszínű délutáni elfoglaltság, szakkörökön, tanfolyamokon való részvétel lehetősége: néptánc, furulya, matematika, rajz, számítástechnika, kerámia, kézműves, „Ezervirág”.

Iskolánk sporttevékenysége sokrétű, jó adottságokkal rendelkezünk az egészséges életmód kialakítására (kertes udvar játszótérrel, kosárpálya, teniszpálya, télen korcsolyapálya, kondicionáló-terem).

A mozgást kedvelő gyerekek számára a délutáni tömegsport, röplabda, foci, kosárlabda, játékos torna nyújt még lehetőséget.

Évek óta részt veszünk a kerület által rendezett sportversenyeken, ahol tanulóink szívesen mérik össze erejüket másokkal, sok aranyérmet szereznek. Testnevelő tanáraink kiváló munkáját bizonyítják a tanulók által elért eredmények. Ezek a rendezvények nagyon sok gyereket mozgatnak meg, élményt adnak tanulóink számára, sportszerűségre, versenyszellemre nevelik őket.

Mi azt szeretnénk, hogy tanulóink sokáig járjanak iskolánkba, így biztonságban, jó körülmények között szerezhessenek minél több ismeretet, gyarapíthassák tudásukat és minél tovább maradhassanak gyerekek.

Komlódi Andrásné
igazgatóhelyettes

Forrás: http://www.adamjeno.hu/menu.htm

Iskola körzet

Alsóhegy u. 1-27-ig és 2-42-ig
Alsóhegyi lépcső
Avar u. 31-37-ig
Bajmóczi u.
Bakator u.
Balogh Tihamér u. páratlan oldal
Bod Péter lejtő
Bod Péter u.
Breznó köz
Budaörsi út 1-41-ig és 2-40-ig
Citadella út
Citadella sétány
Csukló u.
Fehérló u.
Gombócz Zoltán u.
Gyula u.
Hegyalja út 32-98-ig
Holdvilág u.
Iglói u.
Jagelló u. (Hegyalja út páros oldalától)
Kelenhegyi u. 41-től és 42-től végig
Késmárki u.
Kilátó út
Kond vezér u.
Köbölkút u.
Menta u.
Ménesi út 35-től és 42-től végig
Mihály u. 16/a
Muskotály u.
Muskotály köz
Nedecvár u.
Oroszvég u.
Oroszvég lejtő
Otthon u.
Radvány u.
Rezeda u.
Serleg u.
Somlói út 11-től és 24-től végig
Somló köz
Schweidel u.
Számadó u.
Szirtes u.
Szittya u.
Szüret u.
Társ u.
Töhötöm u.
Villányi u. 11-115-ig (végig) és 78-86-ig
Zólyom köz
Zólyomi út

Forrás: http://oktatas.ujbuda.hu/altalanos-iskolak
 

 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

 

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Reggeli őrület és egy kis segítség, hogy mindenki számára élhető legyen

Reggeli őrület és egy kis segítség, hogy mindenki számára élhető legyen

Igyekezz már, hol a cipőd, el fogunk késni, miért most jut eszedbe, hogy pisilni kell, jajj kell az úszás cucc, megőőőőrülöööök hogy minden reggel ez megy! Na tegye a szívére a kezét, akinél még nem hangzottak el ezek vagy ennél változatosabb, neaggyisten cifrább napindító mondatok. Ugyhogy ugye? Szerintem bátran és általánosan kijelenthetjük: a reggeli készülődés, és intézménybe-munkahelyre kerülés a nap egyik legstresszesebb része – minden résztvevőnek! No de, tudjuk-e hogy miért? Kis-Kovácsné Vancsa Barbi írása.
Ne vágj füvet májusban, adj teret a beporzóknak!

Ne vágj füvet májusban, adj teret a beporzóknak!

Itt a Vágatlan Május! Na ez igazán tetszeni fog a családnak, akárki is vágja a füvet nálatok! A nemzetközi kezdeményezés még 2019-ben Angliából indult, célja, hogy felhívja a beporzóbarát kertek jelentőségére a figyelmet.
Az Édesanya teremtése

Az Édesanya teremtése

Azt tudjuk, hogy 6 pár keze és 3 pár szeme van, gyógyítani is tud, de ki teremtette a könnycseppet?
Az anyák napja margójára - "Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy…"

Az anyák napja margójára - "Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy…"

Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy… tudom, hogy ebben a hónapban még nem hívtalak, de még csak elseje van. Nem azért akarom letenni, mert már legszívesebben a temetőben tudnálak.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére