Jelenlegi hely

Szent Miklós Általános Iskola Diákotthon és Gyermekotthon

 
Cím: 1035 Budapest, Miklós tér 5.
Telefon:(1) 453-4800
 
Megbízott intézményvezető: Nyitrai - Kovács Katalin
Iskolai intézményegység vezető: Fazekasné Szajlai Adrienn
Kollégiumi intézményegység vezető: Rostás Ágnes
 
Az iskola:
 
Az iskola sajátos nevelési igényű (tanulásban akadályozott, integráltan nevelhető értelmileg akadályozott és autista) gyermekek alapiskoláztatását végzi 1-8. évfolyamszinteken.
 
Felvétel a következők szerint:
 
Az iskolába:
  • Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői Rehabilitációs Bizottság javaslatára
  • Szülő kérésére
A kollégiumba:
  • Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői Rehabilitációs Bizottság javaslatára
  • Szülő kérésére
A gyermek- és lakásotthonokba:
  • Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői Rehabilitációs Bizottság javaslatára
  • Területi gyermekvédelmi Szakszolgálat javaslata és az illetékes Gyámhivatal határozata alapján.
Alapszolgáltatásaink
 
Az iskolában:
  • ingyenes alapiskoláztatás olyan tantervvel, amely a tanulók állapotából és helyzetéből adódó speciális tanulási szükségletekre épül,
  • mindennapi testedzés,
  • gyógytorna, gyógytestnevelés,
  • környezettudatos magatartásra nevelés és egészségnevelés,
  • beszédjavítás, logopédia,
  • habilitáció és rehabilitáció,
  • felzárkóztatás,
  • tehetséggondozás.
A kollégiumban:
  • kollégiumi ellátás és nevelés
  • étkezés térítési díj ellenében
A gyermekotthonban és a lakásotthonokban:
  • ingyenes, a gyermek életkorához, állapotához és helyzetéhez igazodó teljes ellátás, gondozás, nevelés,
  • állandóságot és érzelmi biztonságot nyújtó légkör,
  • felkészítés az önálló életvezetésre,
  • felkészítés a társadalmi beilleszkedésre,
  • családgondozás,
  • esetkezelési, nevelési szempontú és rekreációs életgyakorlat biztosítása,
  • a gyermek érdekeinek jogi képviselete.
Speciális szolgáltatásaink
 
Az iskolában:
  • kliensorientált, speciális, differenciált, individualizált, tevékenységközpontú, gyakorlat-irányultságú, eszközjellegű és konvertálható ismeretszerzés, készség-, képesség- és kulcs-kompetencia-fejlesztés,
  • informatika,
  • komplex személyiség- és magatartásfejlesztő terápiás program,
  • mozgásfejlesztés, úszás, atlétika, sportjátékok,
  • dyslexia-dysgraphia, dysphasia prevenció, korrekció, reedukáció,
  • logopédia
  • dyscalculia terápia,
  • ének-zene terápia - énekkar,
  • kommunikációs terápia, olvasókör, nyelvbarátok köre, színjátszás,
  • egyéni esetkezelés - magatartásterápia,
  • családi életre nevelés,
  • felkészítés az önálló életvitelre,
  • beilleszkedést segítő program,
  • Teaház,
  • a kulturális integrációt segítő országjárások,
  • lovas tábor, sporttábor
A kollégiumban és a gyermekotthonban, valamint a lakásotthonokban:
  • egyéni szükségletekhez igazodó terápiás, szocializációs, mentálhigiénés magatartás és személyiségfejlesztés,
  • sérülésspecifikus ellátás (mozgás, beszéd stb.),
  • korrektív, kompenzáló, integratív, rehabilitációs, habilitációs nevelés.
Forrás: http://szent-miklos-iskola.webnode.hu/rolunk2/szolgaltatasaink/, http://szent-miklos-iskola.webnode.hu/rolunk2
 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére