Jelenlegi hely

Máriaremete-Hidegkúti Ökumenikus Általános Iskola

 
Cím: 1028 Budapest, Községház utca 10.
Telefon.: 397-4479
E-mail: okuhidegkut@t-online.hu
 
Ismertető
A Máriaremete-Hidegkúti Ökumenikus Általános Iskola a II. kerület családi házas, kisvárosi jellegű területén található. Az iskola és közvetlen társadalmi környezetének kapcsolatát döntően befolyásolja az intézmény alapításának körülménye, hiszen az Ökumenikus Iskola létesítésének gondolata 1989-ben szülők egy csoportja körében fogalmazódott meg. A polgári önszerveződés és érdekérvényesítés akkor újszerű, és azóta is példaértékű eredményeként iskolánk 1990-ben kezdte meg működését. Községház utcai építészeti nívódíjas épületünk 1995-óta áll a tanulók és a környék kulturális életének szolgálatában.

Pedagógiai alapelveink

Nevelési eszményeinket nem korunk divatos irányzataihoz szabtuk. A kereszténység kétezer éves értékeit tekintjük irányadónak. Plurális világunkban a keresztény-ökumenikus gondolkodás jelenlétét tartjuk fontosnak.

Célunk visszaadni a tudás rangját, a szorgalmas, tisztességes munka értékét, a becsületesség, a megbízhatóság, a türelem, a közjó és a másik ember iránt érzett felelősségtudat, a szülőföld és a haza szeretetének erényét. Mivel nem bújhatunk el a minket körülvevő világ hatásai és kihívásai elől, célunk, hogy ezekre diákjainkat minél tökéletesebben felkészítsük. A modern világ manipulációival szembeni kritikus magatartásra, a valódi értékek igényére, keresésére, létrehozására szeretnénk nevelni a ránk bízottakat.

Feladatunknak tekintjük a gyermeknek, mint Isten egyedi, tehát különleges teremtményének az őt körülvevő világba való „belegyökereztetésének” segítését, s azt, hogy tartósan, megalapozottan érezze jól magát ebben a világban. Számunkra a kiegyensúlyozott személyiség kialakulásának segítése fontos, ezért oktatásunk nem kizárólag teljesítménycentrikus, – persze nem az elsajátítandó tananyag tekintetében tesz engedményeket, vagy az elért tudásszintet nem értékeli kellőképpen –, hanem a gyermek teljes személyiségének fejlődése a fő értékmérő. A logikus gondolkodás, a következtetni tudás, az összefüggések keresésének igénye, az ötletesség, a találékonyság, a rendszerező képesség fejlesztése is lényeges feladata iskolánknak. Szándékaink szerint a műveltséget nem a hatalom, az uralkodás vagy az önérvényesítés eszközeként közvetítjük, inkább olyasvalamiként, amelyből szolgálat, eszmék, emberek, jelenségek megértése, közösségteremtés fakad.
Nevelési rendszerünkben kiemelt szerepet kap a hagyomány és a kulturális örökség tisztelete. Chartes-i Bernát gondolatát idézve valljuk, hogy olyanokká lehetünk, mint a törpék, akik óriások vállán ülnek. Többet láthatunk náluk és távolabbra is, de nem azért, mert tisztább a tekintetünk vagy nagyobbak vagyunk, hanem, mert ők tartanak magasra. Céljaink megvalósítása nemcsak a kiválasztott tananyagtól, programtól függ, hanem az iskolában munkálkodók alkalmasságától is, hiszen a tanár egész személyiségével nevel. A nevelés-oktatás jellegét a pedagógus saját egyéniségének kisugárzása döntő módon befolyásolja.
Hivatásunk mottója talán ez lehetne:
„A gyémántot gyémánttal csiszolják, az embert emberrel.”
Iskolánk sajátosságai

Pedagógiai rendszerünk hangsúlyos területei a következők:
§ bibliaismeret-etika
§ idegen nyelv (angol/német)
§ szabadidő-hagyományőrzés

A bibliaismeret-etika tantárgy az Ökumenikus Iskola oktatási rendszerének szerves részét képezve, annak legmarkánsabb sajátossága. Ez nem felekezeti hittan oktatását jelenti, hanem olyan tantárgyat, melynek célja a három történelmi keresztény-keresztyén egyház által vallott, a Bibliára épülő érték- és erkölcsi rendszer megismertetése. Arra törekszünk, hogy tanulóink büszke katolikus, evangélikus, református ifjakká serdüljenek, s felnövekedve egyházuk és nemzetünk értékes tagjaivá váljanak.

Az idegen nyelv oktatása – osztályonkénti angol és német nyelvi csoportbontásban – a negyedik osztálytól kezdődik.

A szabadidő hasznos eltöltésének is számos színtere van iskolánkban. Valamennyi alsós tanulócsoport napközis nevelővel töltheti a délutánt. Tanulóink a napközi idején belül különböző szakköri és sportfoglalkozásokon vehetnek részt, illetve az iskolánkban működő zeneiskolában zenei képzésben részesülhetnek.

Mindkét leendő első osztály a hagyományos szintetizáló, szótagolva olvasni tanuló módszer alapján halad. Az egyik első osztályunkban ez a módszer a Meixner-féle dislexia megelőző programmal egészül ki. Többéves tapasztalatunk, hogy e módszerek igen hatékonyak és jó eredményeket biztosítanak.
 
Forrás: http://www.oku.hu/oku.php?l1=2
 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Sajtburger leves - A folyékony buresz, amiben a gyerek észre sem veszi a zöldséget!

Sajtburger leves - A folyékony buresz, amiben a gyerek észre sem veszi a zöldséget!

Ugye ismerősek azok a világvége-hangulatú pillanatok, amikor a hűtő előtt állsz, és azon gondolkodsz, mi a csudát főzz? Közben a család olyan válaszokkal támogat, mint „mindegy”, „nem tudom”... 
Decemberi néphagyományok, mágikus és jeles napok

Decemberi néphagyományok, mágikus és jeles napok

Ferenc, János, Borbála, Mikulás... igazán gazdag jeles napokban és különleges alkalmakban december hónap. Mit is csináltak régen elődeink? Honnan tudták, milyen időjárásra számíthatunk vagy kinek hogy hívják majd a jövendőbelijét? 
Már látogatható a Vörsi Betlehem

Egy kicsi falu különleges látnivalója – Idén is látogatható a Vörsi Betlehem

Tudtad, hogy egy Balaton melletti kis faluban látható Közép-Európa legnagyobb betleheme? Idén 75. alkalommal építette fel Vörsön a falu apraja-nagyja Jézus születésének pillanatát megörökítő bibliai jelenetet, aminek csodájára járnak a világ minden részéről.
Egy tészta és sok szósz

Egy tészta és sok szósz

Van itthon egy kis hús, egy kis ez, egy kis az, de mi legyen belőle? Persze a fénysebességénél is gyorsabban, az sem baj, ha a maradékok is eltűnnek… Na erre ideálisak a szószos tésztaételek és egytálételek.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére