Jelenlegi hely

Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola

 
Cím: 1031 Budapest,  Arató Emil tér 1.
Telefon: (1) 368-7818
E-mail: arato-a@kszki.obuda.hu
Web: http://www.aquincum01.hu
 
Igazgató: Baginé Kovács Klára
 
Az iskola bemutatkozása
 
Az Aquincum Általános Iskola a Római úti lakótelepen, a Duna közelében, az aquincumi romkert szomszédságában található 8 évfolyamos általános iskola.

A háromszintes panel épületben tágas, világos folyosók, pihenősarkok fogadják a gyerekeket, ahol jól elkülönülve kapnak helyet az alsó és felső tagozatosok.

Tárgyi feltételeink megfelelnek a színvonalas pedagógiai munka elvárásainak:
 
A biológia, kémia, fizika, technika, rajz, ének, informatika és idegen nyelvi órákat szaktantermekben, illetve nyelvi laborban tanítjuk.
  • Korlátlan internet kapcsolattal, 20 hálózatba kötött számítógéppel rendelkezik informatika tantermünk.
  • A testnevelés órákat felújított tornateremben vagy a műfüves pályán, vagy az udvari sportpályákon tartjuk.
  • Az óraközi szüneteket és a délutáni foglalkozások egy részét az udvar árnyas fái alatt tölthetik a gyerekek.
  • A kulturális programoknak a rendezvényterem vagy az ebédlő ad helyet.
  • Az jól felszerelt iskolai könyvtárunk ad helyet a könyvtári óráknak, az olvasás megszerettetésének és a szabadidő kulturált eltöltésének.

Tanulóink tudását, személyiségét felelősséggel átgondolva, nyugodt és biztonságos légkörben, egyéni bánásmód alkalmazásával gazdagítjuk.
 
A nevelésben és oktatásban meghatározott céljainkat és feladatainkat igényes, szakmailag jól felkészült, egységes szemléletű, együttműködő tantestület valósítja meg. Arra törekszünk, hogy a gyerekek örömmel járjanak iskolába, szívesen vegyenek részt tudásuk gyarapításában.

Tanulóink angol-magyar két tanítási nyelvű vagy általános tantervű, kooperatív tanulásszervezésű vagy hagyományos pedagógiai módszerekkel működő osztályainkban sajátíthatják el a tananyagot.

Nagy figyelmet fordítunk a tehetséggondozásra, melynek eredményei a továbbtanulási mutatókban és a versenyeredményekben is tükröződnek. Növendékeink a kerületi versenyeken kimagaslóan szerepelnek, a hatosztályos és a nyolcosztályos gimnáziumba eredményesen felvételiznek. Nyolcadikosaink szinte mindegyike bekerül az általa elsőként választott középiskolába.

A tanulási kudarc elkerülése érdekében a speciális képességű és szükségletű tanulók fejlesztését alsó tagozaton fejlesztő pedagógus végzi.

Délutánonként a szülői elvárások és a tanulói igények figyelembevételével, valamint az iskolai lehetőségeknek megfelelően szakköröket szervezünk: kézműves, matematika, rajz, környezetvédő, informatika, angol társalgás, énekkar. Alsó tagozatosainknak évfolyamonként szervezünk játékos sportfoglalkozásokat testnevelő tanár irányításával, biztosítva a mindennapos testnevelést.

Önköltséges foglalkozásokon is részt vehetnek a gyerekek. Ezek: taekwondo, agyag, kosárlabda, sakk.
Zenei képzésre, hangszertanulásra az Aelia Sabina Zene-, Képző és Táncművészeti Iskola zenetanárai által adott a lehetőség.

Igény szerint az alsó tagozatos gyerekek számára délután napközis felügyeletet biztosítunk, ahol lehetőségük van a napi feladatok elvégzése mellett, a szabadidő értékes eltöltésére is. Felső tagozatosaink tanulószobán szakos tanárok segítségét vehetik igénybe a tananyag elmélyítéséhez, a nehézségek leküzdésére.

Összefogással, a szülők és a tanulók bevonásával igyekszünk szebbé tenni az iskola környezetét. Az épület külső falait a graffiti-mentesítés program keretében lefestették.
Az épület belső, kisudvari falának, és a sportpálya lelátójának vidám ábrákkal történő lefestésére önkéntes szülői csapat segítségével, a Let’s Colour Településszépítő Egyesület pályázatának keretében került sor.

Környezetvédelmi programmal segítjük a gyerekek felkészülését a természet megóvására, védelmére, szeretetére.

Nyáron táborok (angol nyelvi, napközi, sport, kézműves stb.) szervezésével színesítjük tanítványaink pihenését.

Fontosnak tartjuk és őrizzük az évek alatt kialakult hagyományainkat, úgymint: szüreti mulatság, Luca-napi vásár, Adventi kézműves foglalkozás, Mikulás és karácsonyi ünnepváró, Suli-gála, Suli-nap, tanulmányi kirándulás, farsang, erdei iskola.

A szülők és a pedagógusok által létrehozott Aquincum Iskoláért Alapítvány, illetve a Tág Világ Egyesület segíti az oktatás-nevelés színvonalas megvalósítását, például kulturális programok, különböző rendezvények; a sikeres és élményekben dús osztálykirándulások támogatásával.
 
 
Az iskola körzete:
Aelia Sabina köz, Almási Balogh Loránd, Amfiteátrum u., Benedek Elek u., Csónakház u., Gázgyár lkt., Hamvas Béla sétány, Heltai Ferenc utca, Jégtörő u., Kadosa u. 42-60., Kanóc utca, Leányfalu u., Lőpormalom u., Malomkerék u., Marcus Aurélius köz, Mozaik u, Nánási út páratlan oldal 1-39., Nánási út páros oldal 2-14., Őrlő köz, Őrlő u., Pákász u., Péter u., Pók u., Reményi Ede u., Reich Kálmán utca, Ripka Ferenc utca,
Római tér, Római út, Silvánus sétány, Schön Győző u., Sulyok u., Szentendrei út 79-167., Tóga u., Váczi Mihály tér, Vajda János u., Városfal köz
Városfal u.,Varsa u., Vitorla u., Vízimolnár köz, Vízimalom sétány, Vízimolnár utca, Záhony utca
 
Forrás: http://www.aquincum01.hu/page.php?34
 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére