Jelenlegi hely

"Vigyázunk rátok!" című prevenciós program a Campona Játszóházban

A Budafok-Tétény XXII. ker. Önkormányzat jóvoltából ingyenes a Campona Játszóházban megrendezendő „VIGYÁZUNK RÁTOK!” c. prevenciós program, mely a BRFK XXII.ker. Rendőrkapitánysággal, a Budafoki katasztrófavédelmi Örssel és a Budafoki Mentőállomással közösen kerül megrendezésre 2016. márciustól-2016. június 16 –ig a XXII. kerületi (nem magán fenntartású) főként nagycsoportos óvodás, általános iskolás 1-2. osztályos csoportok részére.

A program rövid leírása, oktatási időpontok:

A kerületi Rendőrkapitányság részéről az előadások lényege a kisgyermekek - korosztályuknak megfelelő formában történő - közlekedésbiztonságra való nevelése. Olyan témaköröket körbejárva, mint a gyermekülés, biztonsági öv használata, gyalogos, kerékpáros közlekedés főbb szabályai. Alapvető közlekedési táblák, és a forgalomirányító fényjelző készülék jelzéseinek értelmezése. Természetesen ez elméletben és gyakorlatban is játékos formában történik. Oktatás, csoportok fogadása a játszóházban: heti 1 alkalommal, reggel 9-12 óra között, (3-6 csoport).

A kerületi Mentőállomás részéről– havi egy alkalommal (3-6 csoport) – a kisgyermekekhez igazítva felhívni a figyelmet a közlekedésben való részvételkor a rájuk leselkedő esetleges sérülésekre. Többek között a gyalogos, kerékpáros közlekedésnél vagy a gyermekülés vagy biztonsági öv nélküli közlekedésnél a veszélyekre, a baleset során szerezhető sérülésekre. Valamint tilos jelzésen áthaladás veszélyeire, illetve a tömegközlekedési eszközön történő kapaszkodás fontosságára.

A kerületi Katasztrófavédelem részéről– havi egy alkalommal (3-6 csoport)-Tűzbiztonság – tűzmegelőzés “… a prevenció, a tűzmegelőzés leghatékonyabb tartalékai a nevelésben vannak… A nagy kérdés, hogy mikor kaphat a kisgyerek gyufát a kezébe. Nem azért, mert arra a nagyon egyszerű műveletre nem lenne képes, hogy végighúzza a gyufaszálat a doboz oldalán, hanem azért, mert nem gondolkodik előre. Amikor számára váratlan esemény történik, nem tud okosan dönteni. Elsősorban ijedséggel reagál és nem a lehetőségeinek megfelelően. Hogyan tanulja meg egy gyerek a tűz használatát, kezelésének módját, a megelőzés eszközeit, vagy a menekülés optimális stratégiáit? Csak és kizárólag úgy, hogy először látja, majd később a felnőttel együtt gyakorolja, próbálgatja és  hosszas tanulás után lesz/lehet kompetens kezelője a tűznek.” 

A „Vigyázunk Rátok” jelmondattal a kisgyermekekben szeretnénk tudatosítani, hogy baj esetén segítséget nem szégyen kérni bármelyik hivatásos szervtől!

Közös érdekünk a segélyhívószám (112-es) megtanítása a program során, hiszen ezen keresztül probléma esetén az irányító központ vezetője célirányosan tud küldeni egységet, hiába a gyermek nem a specifikus szervet hívta.

Reméljük ezen tanévben is tudunk új információkat nyújtani a gyermekeknek, illetőleg a már meglévőket megerősíteni.

Oktatási időpontok: március 31., április 14., 21., 28. május 6., 19., 25. és június első két hetében egyeztetés szerint, délelőtt 9-12 óra között. Előzetes időpont foglalás szükséges a pildiko@ckp.hu mail címen.

koordinátor: Balázs Henriett r. zls, közlekedési referens

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére