Jelenlegi hely

Vállalkozómamik figyelem! Nektek mi a szupererőtök?

Beszélni a vevők nyelvén, lézerszemmel meglátni a piaci rést, vagy valami különlegeset alkotni? Bármelyik szupererőt is választod, az online marketinggel előbb-utóbb foglalkoznod kell. Mi a különbség szövegírás, marketing és tartalommarketing között? Miért van szüksége erre a tudásra minden kezdő vállalkozásnak? Mi a női vállalkozások legnagyobb előnye? És mi az, ami nélkül életveszély piacra lépni, még ha bombajónak is tűnik egy vállalkozási ötleted? Abonyi Anita, tartalommarketing tanácsadóval beszélgettünk.

Segítesz tisztába tenni nekem a fogalmakat? Mi a különbség marketing, tartalommarketing és szövegírás között?

Abonyi Anita: Hogy érzékletes példával mondjam el a különbséget: amíg a tartalommarketing a kiadós húsleves, addig a többi terület a levesünk összetevője. A tartalommarketing egy komplex szakterület tehát, ami nem működik elemző kutatás, íráskészség és az online marketing összetevőinek ismerete nélkül.

A marketinget kutató szakemberek nyugaton - nem véletlenül - a jövő leghatékonyabb kommunikációs és értékesítési eszközeként tartják számon ezt a szakterületet. Hogy miért? Összetettségében van az ereje és a hitelessége: egy tartalommarketinges nem csak ír, de piacelemzési háttértudással dolgozik. Nem a vállalkozó és megrendelő, hanem a vásárló és ügyfél szempontjait veszi figyelembe mindvégig. És folyamatosan piacot elemez.

Te is vállalkozó vagy, ráadásul elég nagy rálátásod van a piacra. Hogy látod, mi a kezdő női vállalkozások legnagyobb erőssége, és mi a legnagyobb nehézsége (marketing szempontból) a piacon?

A.A.: A legnagyobb erősségünk az elképesztő kitartásunk, túlélő eszköztárunk és a multitasking (megosztott figyelmi) képességünk. Empátiánkra és magasabb fokú érzelmi intelligenciánkra is erősen támaszkodhatunk, ha vállalkozókká válunk. 

A nehézségünk leginkább a kishitűségünkből fakad. Kevésbé vagyunk ambíciózusak például, mint a férfiak. Nem merünk megmutatkozni és láttatni magunkat, még a sikereinket sem.

Van olyan tipikus hiba, amit a kezdő vállalkozásoknál látsz? Miből ered?

A.A.: Itt is előhoznám, amire a nehézségeknél utaltam: a saját szupererőink fel nem vállalása, a képességeink, az esetleges másként gondolkodásunk, határozott céljaink, ötleteink képviseletének hiánya okozza a legtöbb gondot.

Évekig töpreng a legtöbb nőtársam, hogy bele merjen-e vágni a nagy ötlet megvalósításába… Mindenki véleményét meghallgatjuk, – akár kéretlenül is – minden ellenvéleményt és nehézséget elspájzolunk, ahelyett, hogy saját belső hangunkat erősítenénk mindennel, ami csak támaszként szolgálhat a vágyunk elérésében.

Az első lépések megtétele a legnehezebb… konkrétan, vállalkozóvá válni. Ami alapvető hiba, hogy túl sok energiát elvesznek a lényeges tanulnivalóktól és az alkotástól a fontos, de leadható, delegálható feladatok, pl. könyvelés, adótanácsadás, logisztika, viszonteladói kör kiépítése stb.

Szerencsés lenne, ha mi nők, azt a több hónapos, vagy éves előkészületet, amit egy vállalkozás elindítására elfecsérlünk, a valóban könnyen hasznosítható, lényegi és gyakorlati tudás megszerzésére fordítanánk. 

Te pontosan miben és hogyan tudsz segíteni ezen a téren?

Szemléletváltással kezdek és elmondom, miért NE csak a saját érzelmeire hagyatkozzon egy vállalkozó, amikor a termékéről-szolgáltatásáról beszél. Megtanítom, hogyan ismerje meg a leendő ügyfeleket, és keresse meg a vásárlói motivációt.

Soha nem az ötlet a lényeg, hanem a leendő célcsoport, az emberek viszonya, motivációja az adott témához.

Tehát segítek pozícionálni, kulcsszavakat és kifejezéseket keresni, a termékcsoport/szolgáltatás másságát megfogalmazni szavakban, mondatokban. Én-márkát építünk és foglalkozunk a „storytelling”-gel. Közben eljutunk a lehetséges célcsoportokhoz, akiket a háttértudásom alapján be tudok már sorolni megfelelő értékesítési/kommunikációs csatornákba, s innen már konkrét ötletek születnek, kiket, hol és hogyan érdemes megszólítani.

A VEVŐD BESZÉLJEN BELŐLED - WORKSHOP INDULÓ VÁLLALKOZÁSOKNAK BUDAPESTEN

Egynapos gyakorlati tréning azoknak a női vállalkozásoknak, akik nem találják az ügyfeleiket, a vásárlóikat, nem találják a különlegességüket, vagy éppen nem tudják azt megfelelően kommunikálni. 

Abonyi Anita, tartalommarketing tanácsadó

Első sorban női vállalkozókra specializálódtam, és közülük is a legbüszkébb az induló kisvállalkozókra vagyok. Van, aki újrakezdőként, van, aki súlyos betegség közepette vágott bele a NAGY vállalkozósdiba. 

Legtöbbjük anyuka és feleség napi százféle női szereppel, vagy éppen válás után kényszerből vág bele az újba.

Büszke vagyok, mert élményként élik meg a közös munkát: inkább szórakoznak, önbizalmat építenek, miközben tőlem tanulnak, s velem dolgoznak. Eredmény minden hálás mondat és lelkes telefonhívás, amikor beindul valami, amit korábban remélni se mertek.

Hogyan segítesz, hogy az ismert megoldások helyett valaki megtalálja a saját, személyes hangját, és ezt hitelesen tudja képviselni?  

A.A.: Másként nem megy, mint hogy nőként én is nagyon empatikus és nyitott vagyok: veled szemben is. Csak azokkal tudok együtt dolgozni, akikkel nyitunk egymás felé. Meg kell hogy ismerjem a másik felet, mint embert is, nem pusztán, mint vállalkozót. Így tudok én is hozzád idomuló ötletekkel élni, amiből te választod ki, mi az, ami önazonos, amiben hitelesnek érzed magad.

Kulcsszó a hitelesség. Én hiába adok a szádba jól csengő szlogeneket, ha nincs mögötte az általad átrágott, valós cselekedet, hit és szaktudás. Ha megismertük egymást, tudok olyan támpontokat adni, amiből válogathatsz, és te is könnyebben megtalálod a hozzád idomuló megoldásokat.

Az egyéni tanácsadás mellett hol találkozhatunk veled?

A.A.: Van egy blogom, itt online marketing, tartalommarketing témában sok hasznos információt olvashattok tőlem. Emellett Kicsi Dóri, piackutatóval februárban egy közös workshopra is összeállunk. Nem hobbiból, hanem a saját ügyfeleink igényéből indult az ötlet, hogy adjuk át ezt a kompakt tudásanyagot másoknak is.

Mindezt csak limitált létszámnak és korlátozott alkalommal tudtuk vállalni idén, pontosan azért, mert aki részt vesz ezen a gyakorlati napon, cégre szabott válaszokat és ötleteket kap tőlünk. A célunk valóban az, hogy segítsük a nőket vállalkozóvá válni, egy hosszú távon használható, biztos szakmai tudásalapra támaszkodva. Nem mellesleg kapcsolat- és önbizalomépítésre is remek alkalom lesz ez a nap.  

Én biztosan ott leszek! ;)

Vági-Tóth Lilla
- Budapestimami - 

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Készíts saját Állatkertet! - 10 részes nyomtatható kreatív kézműveskedés és játék

Készíts saját Állatkertet! - 10 részes nyomtatható kreatív kézműveskedés és játék

A Fővárosi Állatkert oldalán ingyenesen letölthető és nyomtatható kreatív sorozatot találtunk, ami az alkotókedvű állatbarátoknak szól. Készítsd el saját állatkertedet! Az elefántoktól a majmokig, a szavannák lakóitól a kengurukig sok állattal megismerkedhettek, rejtvények, színezők és más kézműves foglalkoztatók várnak.
Fiús kontra lányos anyukák – tényleg van különbség?

Fiús kontra lányos anyukák – tényleg van különbség?

Balett, pörgős szoknya és színes hajcsatok, vagy foci, toronyépítés és mászókáról ugrálás?
Kincsre bukkantam, avagy hogyan táplálták anyáink 40 éve csecsemőiket

Kincsre bukkantam, avagy hogyan táplálták anyáink 40 éve csecsemőiket

Sokan mondják, hogy 6 hónapos kor előtt kizárólag anyatejet szabad adni a babának, mások meg azt, hogy már 3 hónaposan is elkezdhető a hozzátáplálás.
Az első itthoni vakációs nap margójára… avagy hogyan boruljunk ki már az első napon

Az első itthoni vakációs nap margójára… avagy hogyan boruljunk ki már az első napon

Alig várod, hogy elkezdődjön a vakáció, és végre együtt legyél a gyerekekkel. Tele vagy kreatív ötletekkel, ideákkal... aztán a nap végén már visszaszámolsz az első óvodai vagy tanítási napot várva. Ismerős?

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére