Jelenlegi hely

VIMM35 Design Thinking - Tervezéses gondolkodás az iskolában

Időpont: 2021. szeptember 18., 9.00-12.30
Helyszín: Deák17 Gyermek és Ifjúsági Művészeti Galéria, 1052 Budapest, Deák Ferenc utca 17. I. emelet

Az aktuális családi programokért KATTINTS IDE!
Még több program (börzék, nyílt napok, babamama - és kismama programok, táborok, strandok, játszóterek stb.) ITT!

Szeretettel meghívjuk Önt és minden kedves érdeklődőt a VIMM35 (Vizuális Mesterpedagógus Műhely) eseményre, ahol a téma ezúttal a Design Thinking – tervezéses gondolkodás az iskolában lesz.
Ajánljuk minden érdeklődő rajztanárnak, óvópedagógusnak, kreatív szülőnek!

Az előadások később visszanézhetőek lesznek a Galéria YouTube-csatornáján.

A regisztráció alkalmával lehet igényelni a Magyar Rajztanárok Országos Egyesülete (MROE) által kiállított 5 kreditet érő igazolást, amelyet a résztvevők a helyszínen vehetnek majd át.

PROGRAM

9:00 – 9:50
Póczos Valéria
Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium,
vizuális nevelés és környezetkultúra vezetőtanár;
Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, doktoranda
WEB

Designkultúrára fel! Bevezetés a designkultúra területére
Előadásomban a designkultúra-tudomány bevezetését, valamint az ahhoz köthető sajátos gondolkodásmód szemléltetését vállalom. Mindemellett a közoktatási gyakorlatba integrált designoktatás-módszertan néhány lehetséges útját mutatom be, saját, elsőtől tizenkettedik évfolyamnak szánt designkultúra modulok elnevezésű tanítási-tanulási programom egy részének ismertetésével.

9:50 – 10:40
Mészáros Zsuzska
Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, vizuális nevelés és környezetkultúra vezetőtanár
Corvin Rajziskola
WEB

Könnyen használható tervezéses feladatok
Előadásom az iskolai gyakorlatban, 1-12. évfolyamon és felvételi előkészítőn használt feladataimba, frissen megjelent feladatgyűjteményembe és ezek elméleti hátterébe nyújt betekintést.

11:00 – 11:50
Bényei Judit PhD
Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, MA szakvezető, média- és oktatáskutató egyetemi docens
WEBDesigngondolkodás a közoktatásban – MOME fejlesztések az EFOP 3.2.6 projekt segítségével
A MOME Holisztikus, együttműködésen alapuló design (HEAD) módszertana a problémamegoldó gondolkodás és a kreativitás fejlesztését valósítja meg a vizualitásra, az alkotó munkára és az aktív felfedezésre, kutatásra építve. Drámapedagógiai módszereket alkalmazva erősíti meg a csapatban dolgozás készségeit a projektalapú tanulás során. Az előadás a programfejlesztés folyamatát és a létrejött módszer főbb jellemzőit mutatja be.

11:50 – 12:40
Lipóczki Ákos DLA
egyetemi docens, a MOME Innovációs Központ Kreatív Tanulás kutatócsoportjának vezetője
Szentandrási Dóra
építész, MOME Doktori Iskola, az Ugrás a Jövőbe! online kreatív pályázat szakmai kurátora

Művészeti pályázat mint designalapú tanulás módszertannal kísért különös tanulási helyzet az online térben
A 7-10. osztályosoknak szóló, jövő orientált design pályázat keretében megvalósított pedagógiai kísérlet bemutatása során érintjük a designalapú tanulás lehetőségét az online térben, valamint a fejlesztési és tanulási célok megvalósulásához vezető eszközöket.

További infó

- Budapestimami -

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

A technológia fejlődése minden korban befolyásolta az emberek életvitelét, szokásait. Napjainkban a világháló játszik jelentős szerepet életünkben. El kell ismerni az Internet gazdag információforrás, széleskörű a felhasználhatósága. Azonban egyre több tudományos bizonyíték mutat arra, hogy a túlzott használata a droghoz hasonlóan függőséget alakíthat ki.
A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

A trambulin közkedvelt szabadtéri eszköz Azonban azt szem előtt kell tartani, hogy nem játék, hanem akrobatikus sportszer. A nem megfelelő használata sok balesetet okozhat.
A barát az, akivel szebb a világ - Idézetek kicsiknek és nagyoknak

A barát az, akivel szebb a világ - Idézetek kicsiknek és nagyoknak

Akár a gyermeki játszótéri barátságokról, akár a felnőttek közötti évtizedes kapcsolatokról van szó, a barátság az egyik legfontosabb kapocs az életünkben. Ezek az idézetek segítenek szavakba önteni azt, amit érzünk – és amit talán nem is tudtunk eddig kimondani.
Barátság világnapja – Ünnepeljük együtt az élet legszebb kapcsolatait!

Barátság világnapja – Ünnepeljük együtt az élet legszebb kapcsolatait!

Július 30. az a nap, amikor a barátságokat ünnepeljük. Az ENSZ által is elismert Barátság világnapja nemcsak arról szól, hogy felhívjuk egy régi barátunkat vagy megköszönjük a társaságot valakinek, aki fontos számunkra, hanem arról is, hogy a család legkisebb tagjai is megtanulják, milyen értékes a barátság.

Partnereink

Képmás Magazin
Tehetségműhely Közhasznú Alapítvány
Családháló
NOE
Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom
Ugrás az oldal tetejére