Jelenlegi hely

VIMM35 Design Thinking - Tervezéses gondolkodás az iskolában

Időpont: 2021. szeptember 18., 9.00-12.30
Helyszín: Deák17 Gyermek és Ifjúsági Művészeti Galéria, 1052 Budapest, Deák Ferenc utca 17. I. emelet

Szeretettel meghívjuk Önt és minden kedves érdeklődőt a VIMM35 (Vizuális Mesterpedagógus Műhely) eseményre, ahol a téma ezúttal a Design Thinking – tervezéses gondolkodás az iskolában lesz.
Ajánljuk minden érdeklődő rajztanárnak, óvópedagógusnak, kreatív szülőnek!

Az előadások később visszanézhetőek lesznek a Galéria YouTube-csatornáján.

A regisztráció alkalmával lehet igényelni a Magyar Rajztanárok Országos Egyesülete (MROE) által kiállított 5 kreditet érő igazolást, amelyet a résztvevők a helyszínen vehetnek majd át.

PROGRAM

9:00 – 9:50
Póczos Valéria
Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium,
vizuális nevelés és környezetkultúra vezetőtanár;
Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, doktoranda
WEB

Designkultúrára fel! Bevezetés a designkultúra területére
Előadásomban a designkultúra-tudomány bevezetését, valamint az ahhoz köthető sajátos gondolkodásmód szemléltetését vállalom. Mindemellett a közoktatási gyakorlatba integrált designoktatás-módszertan néhány lehetséges útját mutatom be, saját, elsőtől tizenkettedik évfolyamnak szánt designkultúra modulok elnevezésű tanítási-tanulási programom egy részének ismertetésével.

9:50 – 10:40
Mészáros Zsuzska
Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, vizuális nevelés és környezetkultúra vezetőtanár
Corvin Rajziskola
WEB

Könnyen használható tervezéses feladatok
Előadásom az iskolai gyakorlatban, 1-12. évfolyamon és felvételi előkészítőn használt feladataimba, frissen megjelent feladatgyűjteményembe és ezek elméleti hátterébe nyújt betekintést.

11:00 – 11:50
Bényei Judit PhD
Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, MA szakvezető, média- és oktatáskutató egyetemi docens
WEBDesigngondolkodás a közoktatásban – MOME fejlesztések az EFOP 3.2.6 projekt segítségével
A MOME Holisztikus, együttműködésen alapuló design (HEAD) módszertana a problémamegoldó gondolkodás és a kreativitás fejlesztését valósítja meg a vizualitásra, az alkotó munkára és az aktív felfedezésre, kutatásra építve. Drámapedagógiai módszereket alkalmazva erősíti meg a csapatban dolgozás készségeit a projektalapú tanulás során. Az előadás a programfejlesztés folyamatát és a létrejött módszer főbb jellemzőit mutatja be.

11:50 – 12:40
Lipóczki Ákos DLA
egyetemi docens, a MOME Innovációs Központ Kreatív Tanulás kutatócsoportjának vezetője
Szentandrási Dóra
építész, MOME Doktori Iskola, az Ugrás a Jövőbe! online kreatív pályázat szakmai kurátora

Művészeti pályázat mint designalapú tanulás módszertannal kísért különös tanulási helyzet az online térben
A 7-10. osztályosoknak szóló, jövő orientált design pályázat keretében megvalósított pedagógiai kísérlet bemutatása során érintjük a designalapú tanulás lehetőségét az online térben, valamint a fejlesztési és tanulási célok megvalósulásához vezető eszközöket.

További infó

- Budapestimami -

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére