Tagóvodavezető: Éles Károlyné
Bemutatkozás
Az Anna utcai tagóvoda családias hangulatú, ötcsoportos integrált intézmény. Óvodánk évtizedek óta fogad testi, értelmi, érzékszervi sérüléssel, szociális hátránnyal küzdő gyermekeket is.
1991–94 között kísérleti jelleggel, azóta pedig helyi programként valósul meg az egészséges és sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek együttnevelése. Büszkék vagyunk arra, hogy az együttnevelés hazai szinten elsőként óvodánkban valósult meg. A program a gyermekek együttműködésére épül. Az egészséges gyermekek új, eddig át nem élt tapasztalatokat szereznek a másságról, egymás elfogadásáról. A sajátos nevelési igényű gyermekek számára mintát nyújtanak, segítik a társadalmi beilleszkedést. Az elmúlt 25 évben kb. 80 SNI gyermeket neveltünk óvodánkban. Integrált csoportjaink többnyire homogének, létszámuk 20–24 fő, ebből 3–4 fő az SNI gyermek.
A nevelés teammunkában valósul meg: szülők, óvodapedagógusok, gyógypedagógusok, dajkák és külső segítő szakemberek közreműködésével. Óvodapedagógusaink, dajkáink képzettek az integráció területén, magas színvonalú szakmai munkájukkal, figyelmükkel, szeretetükkel segítik a gyermekek beilleszkedését, érzelmi biztonságának megteremtését, harmonikus személyiség fejlődését. A közösségben az összes gyermek egyéni, differenciált fejlesztésben részesül. Sajátos nevelési igényű gyermek esetében gyógypedagógusaink komplex fejlesztésekkel egészítik ki az óvónők munkáját.
Pedagógiai programunk alapvető célja az ép és sajátos nevelési igényű gyermekeknél közösen
-
az egészséges életmódra nevelés
-
az érzelmi biztonság megteremtése
-
közös tevékenységre épülő, közös élmények nyújtása
-
értelmi fejlesztés, tapasztalatszerzés, a kommunikáció és a kreativitás fejlesztése
Elsődleges tevékenység a játék, mint életkori sajátosság és a személyiségfejlesztés leghatékonyabb eszköze.
A játékba integrált ismeretszerzés területei:
A játékba integrált ismeretszerzés területei:
-
a külső világ tevékeny megismerése
-
a természeti, emberi, tárgyi környezet megismerése
-
mennyiségi, formai, téri összefüggések megismerése
-
-
verselés, mesélés
-
ének, zene, énekes játék, gyermektánc
-
rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
-
mozgás
Célunk, hogy minél sokrétűbb ismeretszerző tevékenységgé váljon a játék, a játékba integrált tanulás. Fontosnak tartjuk a mozgást, a mozgásos játékokat, az ezen keresztül megvalósuló képességfejlesztést. Nagyobb gyermekeink számára biztosítjuk az úszás lehetőségét. Beszédfejlődésüket figyelemmel kísérjük és akinek szüksége van, heti 2 alkalommal logopédus foglalkozik a gyermekkel.
Számítunk valamennyi szülő segítő együttműködésére a nevelés-fejlesztés folyamatában. Célunk, hogy együtt teremtsük meg az esélyegyenlőség feltételeit, s megalapozzuk gyermekeink sikeres társadalmi integrációját.
Forrás: http://www.ovoda22.hu/tunderkert/bemutatkozas
A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges