Jelenlegi hely

XXII. kerület Egyesített Óvoda - Huncutka Tagóvoda

 
Cím: 1223 Budapest, Rákóczi u. 2
Telefon: 362-1588
 
Tagóvodavezető: Bartha Éva
 
Bemutatkozás
 
Jár a lábam, jár a kezem,
és én ezt észre sem veszem.
Óvó néni olkor rám szól:
- Elég már a mocorgásból!
Aludni kell, vagy épp' enni,
de oly nehéz jónak lenni.
És a lábam, és a kezem
mindig külön jár az nekem.
Aludni kell. Tudom én is,
de a lábam rugdal mégis.
A kezem se szófogadó,
szamárfület mutogató.
Minden gyerek rajtam nevet,
csak az óvó néni szeret.
Megsúgtam a titkot neki:
- Jó vagyok én óvó néni,
csak a lábam és a kezem,
nem fogad szót soha nekem!
 
Intézményünk a kerület egyik legszebb részén, a Rózsakerti lakótelep közvetlen szomszédságában található.
Az óvoda épülete műemlék jellegű. Josipovich horvát bán kúriája volt. A klasszicista stílusban épült, volt községháza nyitott teraszán keresztül juthatnak gyermekeink, a csendes, jó levegőjű szép, parkos kertünkbe. A fedett terasz alkalmat ad rossz idő esetén is a szabadban való tartózkodásra. A változatos terepviszonyokkal rendelkező udvarunk nagy részét bokrokkal tarkított pázsit borítja. A sík terület egy része betonozott, itt biciklizhetnek, rollerozhatnak a gyerekek. Az udvar nagyobb rész, focizásra, különböző mozgásos és versenyjátékokra, a dombos terület jó idő esetén csúszásra, mászásra, gurulásra, futkározásra, télen szánkózásra alkalmas. A gyerekeknek biztosítjuk az átjárhatóságot a csoportok között.
 
Programunk egyik kiemelt területe az egészséges életmódra nevelés, ami magába foglalja az egészség védelméhez szükséges környezet, és eszköz rendszer biztosítását, a gyermeki egészség védelmét, a prevenciós munkát. A szükségletek kielégítésével biztosítjuk a gyermekek egészséges fejlődését. Fontosnak tartjuk a gyermekek testi komfortérzetének, egészséges életmódjának, egészségvédő szokásainak kialakítását.Testnevelés tevékenységen, valamint a nagyobbak úszáson ismerkedhetnek egészségük védelmének lehetőségeivel. Lehetőség van angolnyelv-oktatásra és néptáncra is, a szülők igénye szerint.
 
Nagy hangsúlyt fektetünk az anyanyelvi nevelésre, amely az egész óvodai élet folyamán valamennyi tevékenységben megjelenik. Fontosnak tartjuk, az anyanyelvi készségek fejlesztését és gazdagítását tevékenységek által, amelyben a gyermekek megtanulják, gyakorolják, megismerik, és használni tudják anyanyelvüket.
 
Programunk legfőbb célkitűzése, hogy egyszerre, egy időben kevesebbet, de minőségben mégis több ismeretet kapjanak a gyerekek. Ennek elsődleges terepe a játék és a teljes óvodai élet.
Az óvodánk négy csoporttal működik, osztott és részben osztott csoportszervezésben. A napirend, hetirend kialakítása a helyi adottságok, igények, lehetőségek, hagyományok figyelembevételével, a helyzethez rugalmasan alkalmazkodva történik. A hetirend nem napokhoz kötött tevékenységet jelent, hanem egy-egy környezeti téma köré csoportosított ismeretek, tapasztalatok, élmények feldolgozását segítő tevékenységek rendszerét. A napirend a korcsoport életkori sajátosságait figyelembe véve, a maga rugalmas változásaival lehetőséget ad az óvodai élet egészében az elmélyült tevékenykedésre, elegendő időt biztosítva arra, hogy a gyermekek minden tevékenységüket befejezhessék, pontosan elvégezhessék. Az elmélyült érdeklődéssel, belső motivációval folytatott tevékenységhez, valódi aktivitáshoz nyugalom, kiegyensúlyozott légkör, értelmes figyelem szükséges.
 
Az óvodai tevékenységek megszervezésénél maximálisan biztosítjuk a gyermeki jogokat - vallási, nemzeti, etnikai-, figyelembe vesszük a gyermek aktuális állapotát, szükségleteit, érdeklődését, terhelhetőségét. Mindezek kielégítésére indirekt, a gyermeki aktivitást biztosító módszereket alkalmazunk. A program működtetése során az óvodáskorú gyermek fő tevékenységét, a játékot vesszük kiindulópontnak. A játékban megvalósíthatók a különböző fejlesztési feladatok, melyekhez az óvodapedagógusnak megfelelő időt, helyet és eszközt kell biztosítania, valamint olyan légkört, ahol a gyermek felszabadultan tevékenykedhet, és választhat a lehetőségek közül. Az óvodás gyermek számára a kötetlenség a legalkalmasabb tevékenységi keret, foglalkozási forma, mely biztosítja számára a szabad játékot, a tevékenység szabad megválasztását. Kötetlenségként éli meg a gyermek, azonban az óvodapedagógus tudatosan és tervszerűen biztosítja a fejlődéshez szükséges, differenciált tevékenykedés feltételrendszerét. A tevékenységek közül a mogzásfejlesztést célzó tevékenységekre kiemelt figyelmet fordítunk.
 
Óvodai életünket színes programokkal gazdagítjuk, pl. őszköszöntő, tavaszköszöntő, munkadélutánok, sportrendezvények, farsang, kirándulások, gyermeknap, bábműsorok, ötletbörzék, melyben a szülők is aktívan részt vesznek.
 
Pedagógiai hitvallásunk: Óvodapedagógusként hiszünk abban, hogy az óvodának - a családi élet mellett - kiemelkedő szerepe van a nevelésben, a személyiség fejlődésének elősegítésében. Fontosnak tartjuk a gyermek- és tevékenységközpontúságot. Valljuk, hogy a differenciált bánásmóddal, a szabad légkör megteremtésével a gyermeki lélek szabadon tud kibontakozni. Fontosnak tartjuk, hogy a gyermekek megismerjék szűkebb és tágabb környezetüket, a sajátos életkoronkénti és egyénenként változó testi-lelki szükségleteiknek megfelelően. Fontosnak tartjuk a toleranciát, a másság elfogadását, az életkorhoz igazodó rendszerességet, a folyamatos és tudatos tervezést, a pozitívumok megerősítését. Ezen elvek megtartásával az óvodapedagógus olyan gyermeket engedhet 'útnak', aki képessé válik majd az iskolában befogadni a „felnőttek” világát.
 
„A kis dolgok a legértékesebbek - egy halk szó, egy pillantás, egy mosoly.”
Margaret Lindsey
 
Forrás:http://www.ovoda22.hu/huncutka/bemutatkozas
 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

A háziasszonyok dicsérete

A háziasszonyok dicsérete

Valójában mit jelent háziasszonynak lenni? Ha be tudnánk lesni az emberek fejébe, hogy valóban az őszinte véleményüket kapjuk meg, akkor valami ilyesmit találnánk: sütni-főzni, mosni-vasalni, takarítani, rendben tartani. Hát vágyhat ennél többre egy modern, öntudatos nő 2025-ben?
11 dolog, amire az utazás tanított

12 dolog, amire az utazás tanított

Szélesebb látókör, inspiráció, problémamegoldás, mélyülő önismeret, újabb nézőpontok… Minden utazás tanít valamit.
Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Egyre több ismerősöm említi, hogy nem alszik jól, fáradt, türelmetlenebb, rosszabbul koncentrál, nem halad olyan gyorsan a napi feladatokkal. Ijesztőbb, hogy tinédzser gyerekeim ugyanezzel küzdenek időnként.
Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

A technológia fejlődése minden korban befolyásolta az emberek életvitelét, szokásait. Napjainkban a világháló játszik jelentős szerepet életünkben. El kell ismerni az Internet gazdag információforrás, széleskörű a felhasználhatósága. Azonban egyre több tudományos bizonyíték mutat arra, hogy a túlzott használata a droghoz hasonlóan függőséget alakíthat ki.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére