Az óvoda alapításának éve: 2003
Fenntartó: Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség
Óvodánkban folyamatosan fejlesztjük eszközeinket, és pedagógusaink képzése is folyamatos: szakmailag fejlődnek, megújulnak. A 2007/2008-as nevelési évtől kapcsolódtunk be az integrációs pedagógiai rendszerbe, a 2009/2010-es nevelési évtől fokozatosan vezettük be a kompetencia alapú oktatást.
Az intézménybe 40 gyermek jár, jelenleg két csoporttal működik: "Alma" csoport (kis középső) és "Napocska" csoport (nagy középső).
A program kiemelt célja:
az óvodáskorú gyermekek fejlesztése során életkori sajátosságaik maximális figyelembevétele és egyéni sajátosságainak egyéni bánásmóddal való fejlesztése:
- óvoda-iskola átmenet megkönnyítése,
- inkluzív pedagógia,
- játék, erkölcs, érzelem fejlesztése.
Feladatunk:
a felkínált, a választható és a választott témák, tevékenységi körök területén (játék, munka, tanulás):
- minden gyermek részvételének biztosítása,
- az ismert és jó szervezeti keretek (kooperatív, frontális, csoportos, egyéni) alkalmazása,
- differenciálási eljárások alkalmazása,
- egyéni bánásmód, egyénre szabott fejlesztés.
Pedagógiai célkitűzéseink:
- óvoda-iskola átmenet megkönnyítése,
- szemléletváltás,
- egyéni differenciálás egyéni fejlesztési szintek szerint,
- játék fontossága,
- a cselekvéseken keresztül megszerzett valódi tudás,
- egészségfejlesztés,
- környezettudatos viselkedés,
- jó együttműködésű kapcsolattartás a szülőkkel,
- komplex fejlesztés, tématervek szerinti fejlesztés.
/LEVEGŐ, TÜZ, VÍZ, FÖLD/
A megvalósítás során alkalmazott új módszerek:
- mikrocsoportos munkaforma,
- folyamatos napirend,
- differenciált segítségnyújtás,
- projekt-módszer,
- IKT (információs és kommunikációs technológiai) eszközök használata (digitális fényképező, kamera, laptop, CD, DVD),
- népszokások felelevenítése,
- cselekedtetés,
- családokkal való közös tevékenységek (pl. nyílt hét).
A fenti célok elérését segítik a pályázatok keretein belül beszerzendő eszközök. Óvodánk szocializációs rendszer is. A külső világ internálódása, a kulturális sokszínűség nálunk is megjelent - ennek okán minden területen toleranciát, empátiát, cselekvő közeledést kell közvetítenünk. Nevelési-oktatási módszereinkben is szélesebb módszertani kultúra szükséges. Ebben a mindenkitől elvárható folyamatban nagy jelentőséggel bír a kompetencia alapú programcsomag bevezetése óvodánkban.
Forrás: http://www.wesley.hu/ovoda
A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges