Jelenlegi hely

Virág árok Óvoda - Virág árok 15. Tagóvoda

 
Cím: 1026 Budapest, Virág árok 15.
Telefon: 200-7185
Óvodavezető: Szilágyiné Csollák Klára
 
Bemutatkozás
 
Az óvoda területi elhelyezkedése
 
Az óvoda Budapesten a II. kerületben, a Törökvész lejtő alján, a Pasaréten dús növényzetű domboldalon található, két épületben a Virág árok utca két oldalán.
Az épületet körülölelő kert gyümölcsfáival, díszfáival, bokraival, virágaival, madárvilágával, egyedi tervezésű fából készült udvari játékszereivel vonzó és hívogató.
Ez a külső környezet fogja össze az épületekben folyó nevelőmunkát, melyet a környezet megismerésére alapozunk, saját, minősített program szerint, komplexen és integrálva más tevékenységformákkal.
 
A gyermek legfőbb és elsődleges tapasztalati forrásának a játékot és a mozgást tartjuk. Elgondolásunk szerint minden helyzetben felhasználhatók a képességek kibontakoztatására, az értelem, az érzelem, az akarat formálására.
 
Óvodai alaptevékenységek:
 
A játék tevékenység során célunk a gyermek saját elképzeléseinek, vágyainak, önállóságának, kreatív ötleteinek kibontakoztatása, önkéntes, örömmel végzett játéktevékenységben, lehetőségekben. Biztosítjuk időben és térben, a szabad játék lehetőségét mind a csoportszobákban, mind az udvaron, lehetőséget adva a spontán gyermeki játék kibontakozására.
Egészséges életmód alakítása során célunk a gyermekek életkorát és egyéni szokásait figyelembe véve a megfelelő óvodai életritmus kialakításával az egészséges testi - lelki - szellemi fejlődés biztosítása. Egészséges életvitel iránti igény kialakítása. A környezet tevékeny megismerése során célunk a természetet szerető, az élő- és élettelen környezet iránt érdeklődő gyermekek nevelése, akik pozitív attitűddel, aktív cselekvésre motiváltak.
Sok helyszíni foglalkozást is szervezünk, ahol a gyerekek közvetlen élményszerzés útján gyarapíthatják tudásukat (madarászovi, kirándulások a Budai hegyekbe, múzeumlátogatások, almaszüret)
 
Céljaink
 
Matematikai tapasztalatszerzés a környezet mennyiségi viszonyain, formáin, relációin. Matematikai problémamegoldó képesség kialakítása.
A környezet tevékeny megismerése közben mennyiségi, formai, nagyságbeli, tér- és síkbeli szemléletének alakítása
A rendszeres mozgás által a légző, keringési szervek teljesítőképességének növelése, a csont és izomrendszer teherbíró képességének fokozása, mozgásműveltség, fizikai képességek fejlesztése.
Célunk, hogy a zenei foglalkozások során a gyermekek a zenei érdeklődését felkeltsük, neveljük zenei ízlését és készítsük el a ZENEI ANYANYELV megalapozását.
Fejlesztjük a zenei alapkészségeket: a zenei hallást, a ritmusérzéket, megszerettetjük az éneklést, és próbáljuk önálló, tiszta éneklésre szoktatni a gyerekeket.
A mesélés és verselés élményével éreztessük meg nyelvünk szépségét és kifejező erejét. A nyelvileg tiszta és értékes mesét, verset mondva alapozzuk meg a gyermek pozitív viszonyát a környezethez és az erkölcsi, közösségi, esztétikai, érzelmi, nyelvi fejlődés kialakulását. A mese és a vers szolgálja a beszéd fejlesztését. A vizuális tevékenységekkel célunk a gyermek ízlésének, alkotó, befogadóképességének, fantáziájának, kreatív gondolkodásmódjának kibontakoztatása.
Az esztétikumra való érzékenység kifejlesztése, az egységes művészet és valóságszemlélet kialakítása.
 
Integráció
 
A Virág árok 15.tagóvoda integrációs nevelést folytat a sajátos nevelési igényű /hallás és beszédfogyatékos/ gyermekek számára. A sérült gyermekek integrált nevelését, arra alkalmasságát az illetékes szakértői bizottság állapítja meg. Erről szakértői véleményt ad, s ennek birtokában, az óvodai nevelésben a gyermek elhelyezhető.
 
Programok
 
(a hagyományos óvodai alaptevékenységeken túl, részben szülői támogatással:)
- egészséges életmódra nevelés /zöldség-gyümölcsfogyasztás/
- óvodakert gondozása /virágos kert és zöldséges kert/
- kirándulások évszakonként
- kulturális programok /múzeum, színház, hangverseny, táncház, kiállítások/
- állatkerti látogatások
- kézműves napok /az ünnepekre való ráhangolódást segíti/
 
Hagyományok, ünnepek:
 
Hagyományaink az óvodai élet mindennapjaiból kiemelkednek. Ünnepeink külsőségeikben és tartalmukban olyan visszatérő élményeket jelenthetnek gyermekeinknek, amelyek erősítik közösségi érzésüket s életre szóló élményt, adnak. A közösen átélt élmények a gyermekeket érzelmileg gazdagabbá, fogékonyabbá teszik. Az ünnepekre való készülődés a gyerekekkel közös tevékenység, melyben együtt tervezzük, készítjük a hagyományokat idéző jelképeket. Így tesszük örömtelivé a várakozást.
 
Az óvoda és a család kapcsolata
 
Óvodánk folytatja és kiegészíti a családi nevelést úgy, hogy a gyermekek fejlődését szolgálja, ezért mindent megteszünk, hogy a családok nevelési szokásait megismerjük. Az intézményünkben folyó nevelés csak akkor lehet eredményes, ha a családokkal összhangot tud teremteni. Így alakulhat ki az óvoda és a család között a gyermekek fejlődése érdekében kölcsönös kapcsolat.
 
A családokkal való kapcsolattartás formái az eredményes együttműködés érdekében:
* áprilisban bemutatkozó, nyílt nap az érdeklődő szülők számára,
* beíratás - személyes kapcsolatfelvétel a szülővel, és a gyermekekkel,
szülős beszoktatás
* A kisgyermek új környezethez való alkalmazkodását jelentősen megkönnyíti az anya, vagy apa jelenléte a beszoktatás alatt. csoportos szülői értekezletek - nevelési, pedagógiai, pszichológiai és egészségügyi témákban, családlátogatások - a család szokásainak, nevelési elveinek megismerése, egyéni beszélgetések,
* a szülők részvétele az óvodai életbe, előzetes megbeszélések alapján (közös munka, kirándulás, munka-, játékdélután, színházlátogatás, gyűjtés) közös ünnepélyek - hangverseny, anyák napja, iskolába menő gyermekek búcsúztatása
* A szülőket a Szülői Munkaközösség képviseli, munkájukat a Működési Szabályzatban foglaltak szerint végzik.
 
Tárgyi feltételek
 
A gazdagon felszerelt csoportszobák és a kiegészítő helyiségek az óvoda funkciójának megfelelnek; beépített szekrények, gyermekbútorok, eszközök és játékok, tükrös tornaszobák, mozgásfejlesztő játékok, sportszerek. Naponta háromszori étkezést (reggeli, ebéd, uzsonna) biztosítunk a gyermekek számára. Óvodánk működését alapítvány is segíti, melyet a családok támogatnak.
 
Személyi feltételekről
 
Óvodapedagógusaink főiskolával, több szakirányú képesítéssel és több éves tapasztalattal rendelkeznek. Nevelőmunkánkat logopédus, fejlesztő-pedagógus és szurdó-pedagógus segíti folyamatosan. Óvodánkban a gyermekek fejlődését gyermekorvos, védőnő, szemorvos, és fogorvos ellenőrzi és kíséri figyelemmel.
 
Forrás: http://www.viragarokovi.hu/site/bemutatkozunk
 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Hozzászólások

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

5+1 Nem tucatajándék Valentin napra

5+1 Nem tucatajándék Valentin napra

Ha igazán egyedi és személyre szabott Valentin-napi ajándékot szeretnél, akkor érdemes olyat választani, ami nemcsak különleges, hanem érzelmileg is jelentőségteljes.
Nézzünk hóemberes filmeket!

Nézzünk hóemberes filmeket!

Tudtad, hogy január 18-án ünnepeltük a hóemberek világnapját? Ugyan igazi hó nem nagyon esett még idén, így elmaradt a hóemberépítés is, bekuckózni viszont ér. Remek választás olyan filmeket nézni, amelyek a hóemberekhez, a télhez és a téli csodákhoz kapcsolódnak.
Gyermekkori ekcéma: Okok, tünetek és kezelési lehetőségek

Gyermekkori ekcéma: Okok, tünetek és kezelési lehetőségek

A gyermekkori ekcéma, más néven atópiás dermatitisz, az egyik leggyakoribb bőrbetegség, amely már csecsemőkorban megjelenhet. Bár nem fertőző, a viszkető, száraz és gyulladt bőr jelentős kellemetlenséget okozhat a gyermekeknek és szüleiknek egyaránt. Az ekcéma hátterében genetikai és környezeti tényezők állhatnak, de megfelelő ápolással és életmódbeli változtatásokkal jól kezelhető.
Új lendület a második félévre: kreatív tanulási technikák, amiket érdemes kipróbálni otthon

Új lendület a második félévre: kreatív tanulási technikák, amiket érdemes kipróbálni otthon

Véget ért a tanév első fele, és már a szülők is kézhez kapták gyermekeik félévi értesítőjét az elért osztályzatokról. De mit tehetsz szülőként, ha a jegyek nem felelnek meg az elvárásaidnak? Hogyan támogathatod gyermekedet abban, hogy önbizalma és tanulási kedve kitartson a tanév hátralévő részében?

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére