Óvodavezető: Szilágyiné Csollák Klára
Bemutatkozás
Az óvoda területi elhelyezkedése
Az óvoda Budapesten a II. kerületben, a Törökvész lejtő alján, a Pasaréten dús növényzetű domboldalon található, két épületben a Virág árok utca két oldalán.
Az épületet körülölelő kert gyümölcsfáival, díszfáival, bokraival, virágaival, madárvilágával, egyedi tervezésű fából készült udvari játékszereivel vonzó és hívogató.
Ez a külső környezet fogja össze az épületekben folyó nevelőmunkát, melyet a környezet megismerésére alapozunk, saját, minősített program szerint, komplexen és integrálva más tevékenységformákkal.
Az épületet körülölelő kert gyümölcsfáival, díszfáival, bokraival, virágaival, madárvilágával, egyedi tervezésű fából készült udvari játékszereivel vonzó és hívogató.
Ez a külső környezet fogja össze az épületekben folyó nevelőmunkát, melyet a környezet megismerésére alapozunk, saját, minősített program szerint, komplexen és integrálva más tevékenységformákkal.
A gyermek legfőbb és elsődleges tapasztalati forrásának a játékot és a mozgást tartjuk. Elgondolásunk szerint minden helyzetben felhasználhatók a képességek kibontakoztatására, az értelem, az érzelem, az akarat formálására.
Óvodai alaptevékenységek:
A játék tevékenység során célunk a gyermek saját elképzeléseinek, vágyainak, önállóságának, kreatív ötleteinek kibontakoztatása, önkéntes, örömmel végzett játéktevékenységben, lehetőségekben. Biztosítjuk időben és térben, a szabad játék lehetőségét mind a csoportszobákban, mind az udvaron, lehetőséget adva a spontán gyermeki játék kibontakozására.
Egészséges életmód alakítása során célunk a gyermekek életkorát és egyéni szokásait figyelembe véve a megfelelő óvodai életritmus kialakításával az egészséges testi - lelki - szellemi fejlődés biztosítása. Egészséges életvitel iránti igény kialakítása. A környezet tevékeny megismerése során célunk a természetet szerető, az élő- és élettelen környezet iránt érdeklődő gyermekek nevelése, akik pozitív attitűddel, aktív cselekvésre motiváltak.
Sok helyszíni foglalkozást is szervezünk, ahol a gyerekek közvetlen élményszerzés útján gyarapíthatják tudásukat (madarászovi, kirándulások a Budai hegyekbe, múzeumlátogatások, almaszüret)
Egészséges életmód alakítása során célunk a gyermekek életkorát és egyéni szokásait figyelembe véve a megfelelő óvodai életritmus kialakításával az egészséges testi - lelki - szellemi fejlődés biztosítása. Egészséges életvitel iránti igény kialakítása. A környezet tevékeny megismerése során célunk a természetet szerető, az élő- és élettelen környezet iránt érdeklődő gyermekek nevelése, akik pozitív attitűddel, aktív cselekvésre motiváltak.
Sok helyszíni foglalkozást is szervezünk, ahol a gyerekek közvetlen élményszerzés útján gyarapíthatják tudásukat (madarászovi, kirándulások a Budai hegyekbe, múzeumlátogatások, almaszüret)
Céljaink
Matematikai tapasztalatszerzés a környezet mennyiségi viszonyain, formáin, relációin. Matematikai problémamegoldó képesség kialakítása.
A környezet tevékeny megismerése közben mennyiségi, formai, nagyságbeli, tér- és síkbeli szemléletének alakítása
A rendszeres mozgás által a légző, keringési szervek teljesítőképességének növelése, a csont és izomrendszer teherbíró képességének fokozása, mozgásműveltség, fizikai képességek fejlesztése.
A rendszeres mozgás által a légző, keringési szervek teljesítőképességének növelése, a csont és izomrendszer teherbíró képességének fokozása, mozgásműveltség, fizikai képességek fejlesztése.
Célunk, hogy a zenei foglalkozások során a gyermekek a zenei érdeklődését felkeltsük, neveljük zenei ízlését és készítsük el a ZENEI ANYANYELV megalapozását.
Fejlesztjük a zenei alapkészségeket: a zenei hallást, a ritmusérzéket, megszerettetjük az éneklést, és próbáljuk önálló, tiszta éneklésre szoktatni a gyerekeket.
A mesélés és verselés élményével éreztessük meg nyelvünk szépségét és kifejező erejét. A nyelvileg tiszta és értékes mesét, verset mondva alapozzuk meg a gyermek pozitív viszonyát a környezethez és az erkölcsi, közösségi, esztétikai, érzelmi, nyelvi fejlődés kialakulását. A mese és a vers szolgálja a beszéd fejlesztését. A vizuális tevékenységekkel célunk a gyermek ízlésének, alkotó, befogadóképességének, fantáziájának, kreatív gondolkodásmódjának kibontakoztatása.
Az esztétikumra való érzékenység kifejlesztése, az egységes művészet és valóságszemlélet kialakítása.
Az esztétikumra való érzékenység kifejlesztése, az egységes művészet és valóságszemlélet kialakítása.
Integráció
A Virág árok 15.tagóvoda integrációs nevelést folytat a sajátos nevelési igényű /hallás és beszédfogyatékos/ gyermekek számára. A sérült gyermekek integrált nevelését, arra alkalmasságát az illetékes szakértői bizottság állapítja meg. Erről szakértői véleményt ad, s ennek birtokában, az óvodai nevelésben a gyermek elhelyezhető.
Programok
(a hagyományos óvodai alaptevékenységeken túl, részben szülői támogatással:)
- egészséges életmódra nevelés /zöldség-gyümölcsfogyasztás/
- óvodakert gondozása /virágos kert és zöldséges kert/
- kirándulások évszakonként
- kulturális programok /múzeum, színház, hangverseny, táncház, kiállítások/
- állatkerti látogatások
- kézműves napok /az ünnepekre való ráhangolódást segíti/
- egészséges életmódra nevelés /zöldség-gyümölcsfogyasztás/
- óvodakert gondozása /virágos kert és zöldséges kert/
- kirándulások évszakonként
- kulturális programok /múzeum, színház, hangverseny, táncház, kiállítások/
- állatkerti látogatások
- kézműves napok /az ünnepekre való ráhangolódást segíti/
Hagyományok, ünnepek:
Hagyományaink az óvodai élet mindennapjaiból kiemelkednek. Ünnepeink külsőségeikben és tartalmukban olyan visszatérő élményeket jelenthetnek gyermekeinknek, amelyek erősítik közösségi érzésüket s életre szóló élményt, adnak. A közösen átélt élmények a gyermekeket érzelmileg gazdagabbá, fogékonyabbá teszik. Az ünnepekre való készülődés a gyerekekkel közös tevékenység, melyben együtt tervezzük, készítjük a hagyományokat idéző jelképeket. Így tesszük örömtelivé a várakozást.
Az óvoda és a család kapcsolata
Óvodánk folytatja és kiegészíti a családi nevelést úgy, hogy a gyermekek fejlődését szolgálja, ezért mindent megteszünk, hogy a családok nevelési szokásait megismerjük. Az intézményünkben folyó nevelés csak akkor lehet eredményes, ha a családokkal összhangot tud teremteni. Így alakulhat ki az óvoda és a család között a gyermekek fejlődése érdekében kölcsönös kapcsolat.
A családokkal való kapcsolattartás formái az eredményes együttműködés érdekében:
* áprilisban bemutatkozó, nyílt nap az érdeklődő szülők számára,
* beíratás - személyes kapcsolatfelvétel a szülővel, és a gyermekekkel,
szülős beszoktatás
* A kisgyermek új környezethez való alkalmazkodását jelentősen megkönnyíti az anya, vagy apa jelenléte a beszoktatás alatt. csoportos szülői értekezletek - nevelési, pedagógiai, pszichológiai és egészségügyi témákban, családlátogatások - a család szokásainak, nevelési elveinek megismerése, egyéni beszélgetések,
* a szülők részvétele az óvodai életbe, előzetes megbeszélések alapján (közös munka, kirándulás, munka-, játékdélután, színházlátogatás, gyűjtés) közös ünnepélyek - hangverseny, anyák napja, iskolába menő gyermekek búcsúztatása
* A szülőket a Szülői Munkaközösség képviseli, munkájukat a Működési Szabályzatban foglaltak szerint végzik.
* beíratás - személyes kapcsolatfelvétel a szülővel, és a gyermekekkel,
szülős beszoktatás
* A kisgyermek új környezethez való alkalmazkodását jelentősen megkönnyíti az anya, vagy apa jelenléte a beszoktatás alatt. csoportos szülői értekezletek - nevelési, pedagógiai, pszichológiai és egészségügyi témákban, családlátogatások - a család szokásainak, nevelési elveinek megismerése, egyéni beszélgetések,
* a szülők részvétele az óvodai életbe, előzetes megbeszélések alapján (közös munka, kirándulás, munka-, játékdélután, színházlátogatás, gyűjtés) közös ünnepélyek - hangverseny, anyák napja, iskolába menő gyermekek búcsúztatása
* A szülőket a Szülői Munkaközösség képviseli, munkájukat a Működési Szabályzatban foglaltak szerint végzik.
Tárgyi feltételek
A gazdagon felszerelt csoportszobák és a kiegészítő helyiségek az óvoda funkciójának megfelelnek; beépített szekrények, gyermekbútorok, eszközök és játékok, tükrös tornaszobák, mozgásfejlesztő játékok, sportszerek. Naponta háromszori étkezést (reggeli, ebéd, uzsonna) biztosítunk a gyermekek számára. Óvodánk működését alapítvány is segíti, melyet a családok támogatnak.
Személyi feltételekről
Óvodapedagógusaink főiskolával, több szakirányú képesítéssel és több éves tapasztalattal rendelkeznek. Nevelőmunkánkat logopédus, fejlesztő-pedagógus és szurdó-pedagógus segíti folyamatosan. Óvodánkban a gyermekek fejlődését gyermekorvos, védőnő, szemorvos, és fogorvos ellenőrzi és kíséri figyelemmel.
Forrás: http://www.viragarokovi.hu/site/bemutatkozunk
A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Hozzászólások
DÍJAK ÉS A PÁLYÁZAT RÉSZLETEI ITT!