Jelenlegi hely

Rákosmenti Robogó Óvoda

Cím: 1172 Budapest, Robogó utca 3.
Telefon: 257-7831
E-mail: ovoda@robogoovoda.hu
Web: www.robogoovoda.hu

Intézményvezető: Kiss Csabáné

Óvodánk a XVII. kerület zöldövezetében, Rákoscsaba-Újtelep Rákosligettel határos területén található, közel a Rákos-patakhoz, családi házas környezetben helyezkedik el.

A 100 férőhellyel rendelkező épület két tágasabb és két kisebb, világos és barátságos csoportszobát foglal magába. A csoportszobák az épület bejáratától két irányban helyezkednek el. Két csoportszobához tartozik egy, közös használatra kialakított öltöző és mosdó.

A csoportszobáink berendezései egyedi tervezésűek és kivitelezésűek. Dobogókkal és polcrendszerrel alakítottuk a játéktereket barátságossá, maximálisan kihasználhatóvá. Ennek köszönhetően valamennyi csoportszoba hangulata egyedi. Játéktárunk sokoldalú, minden csoportban szinte azonos a játékkészlet. Elengedhetetlennek tartjuk, hogy a gyermekek környezetében csak jó minőségű, komplex fejlesztő játékok; valamint olyan eszközök legyenek: melyek gyermekméretűek, könnyen kezelhetőek, biztonságosak, és esztétikusak.

Gyermekcsoportjaink: Teknős, Csibe, Mókus, Delfin. A vegyes életkorú csoportokban 3 -7 éves gyermekek élnek együtt.

A 9 óvodapedagógus munkáját 1 pedagógiai asszisztens, 5 szakképzett dajka, 1 óvodatitkár, 1 gondnok segíti. Óvónőink közül hárman szakvizsgázottak, egy fejlesztő pedagógusi, gyermek és ifjúságvédelmi; ketten népi játszóházi foglalkozás vezetői, egy néptánc oktatói, egy népi játék-néptánc, egy gyermek úszóoktatói, szabadidő – sport szervezői képesítéssel rendelkeznek.

2008. szeptemberétől fogadunk sajátos nevelési igényű mozgásszervi fogyatékos és táplálék allergiás gyermekeket.

Kertünket a gyermeki igényeikhez, játékszerveződésük sajátosságaihoz igazított térformáló elemek beillesztésével alakítottuk ki. Az intenzívebb mozgásforma érvényesüléséhez esztétikus, árnyas környezetet biztosítva. Fűszerkerttel és magas-ágyásokkal gazdagítottuk kinti játszóhelyeinket, amelyek egyben a környező valóság megismerésében, alakításában kapnak hangsúlyt a gyermekek mindennapi életében.

Óvodánk adottságainál fogva „családias” jellegű. Ezt az adottságot a munkatársak mindennapos igyekezete formálta, töltötte meg tartalommal, ezért a minket választó szülők véleményével ezt a jelzőt helytállónak és megtisztelőnek tartjuk.

A Rákosmenti Robogó Óvoda nevelési programjának törvényi és szakmai alapját az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja adja, különös tekintettel:

  •         az óvodai nevelésnek a gyermeki személyiség teljes kibontakoztatására kell irányulnia,
  •         a gyermeket – mint fejlődő személyiséget gondoskodás és különleges védelem illeti meg,
  •         az óvoda a gyermek nevelésében a család mellett kiegészítő, esetenként hátránycsökkentő szerepet tölt be.

Óvodánk célja, hogy kulturált, gyermekbarát, családias környezetével, magas színvonalú pedagógiai munkával, jó közösség létrehozásával, illetve megőrzésével kerületünk és a Rákoscsaba-Újtelepi polgárok személyes boldogulásához járuljon hozzá.

Intézményünkben Szülő Szervezet segíti az óvoda és a családok közötti szoros együttműködést.

Pedagógiai Programunkban kiemelt szerepet kap:

  •         a szocializációs nevelés,
  •         a játékközpontúság,
  •         az élménypedagógia,
  •         a manipulációs tevékenységek,
  •         az évszakok, jeles napokra hangsúlyt helyezve kívánunk feladatainknak megfelelni.

A szocializációs nevelés alapfeltételeként csoportjainkban, vegyes csoportokban három korosztály él együtt.

A csoportok kialakításában olyan szempontokat tudunk érvényesíteni, melyek az óvodás korú gyermekek számára a legfontosabbak: egy csoportba kerülhetnek a testvérek, rokonok, barátok, ismerősök. A hároméves korig kialakult érzelmi kapcsolataikat ezáltal is támogatjuk, és segítjük az újabbak kialakulását, megteremtését. A gyermekek a mindennapi életüket egy nagy család részeseiként élhetik meg. A kicsik beszoktatása, a szokások elsajátítása gördülékenyebben és sikeresebben zajlik. A nagyok empatikusabbá válnak, megtanulják, hogy a segítségnyújtás örömöt is jelenthet. A gyermeki magatartás alakulása szempontjából modellértékűnek tartjuk az óvodapedagógus személyiségét, viselkedését. Nézetünk szerint a pedagógus személyisége nevel.

Nevelési programunk középpontjába a játékot állítottuk. Óvodánk e tevékenységet tekinti nevelésünk alapjának. Valljuk, hogy a játék a kisgyermekkor legfontosabb és legfejlesztőbb tevékenysége, így az óvodai nevelés leghatékonyabb eszköze.

 A megismerési, tanulási folyamatot természetes közegben, életszerű körülmények között törekszünk megvalósítani,élményszerűen megélve. Természetes környezetünket (kertünk, patakpart adta lehetőségeket) élményszerűen tudjuk kihasználni a környező valóság megtapasztalása, elsajátítása, valamint az egészséges életmódra törekvés érdekében. Óvodásaink az ének –zenei nevelésünk állandó résztvevőiként – havonkénti előadást tartó Kolompos együttessel (élő zene, néptánc, népi hagyományok) élményszerűen ismerkedhetnek.

Az évszakok, jeles napok: számos tevékenységünket, a foglalkozások anyagát, az ünnepekre való felkészülés határozza meg (pl.: karácsonyi készülődés december elejétől).

 Pedagógiai elveink, napirendünk, a csoportszobáink berendezései, eszközeink sokfélesége lehetővé teszik, hogy a gyermekeket sokrétű, változatos manipulációs tevékenységek keretében fejlesszük. A fejlesztés, az ismeretek átadása, ill. elsajátítása a manuális foglalkoztatás - komplex módon történik. Egyfelől koncentráltan a „foglalkozások” időtartama alatt, másfelől az óvodában töltött idő egészében. A foglalkozások úgynevezett kötött vagy kötetlen (kezdeményezés jellegű) formában délelőtt folynak. A mese, a mesélés kiemelt szerepet kap a mindennapi foglalkozások részeként. Mivel fontosnak tartjuk a mesék világtükröző, intellektuális és emocionális értékközvetítő hatását óvodás korban.  

Felfogásunk szerint az óvoda nem iskola. Éppen ezért fokozott figyelmet fordítunk a gyermekek korának, képességeinek, fejlettségének megfelelően egyéni foglalkoztatásra, sok-sok játékra.

Kiemelt célunknak tartjuk: a gyermekek óvodába lépéséig kialakult helyes, kulturált szokásainak megőrzését, a gyermekek egészségének védelmét, az egészséges életmód, az egészségmegőrzés, higiéniai kultúra alakítását, a tárgyi környezet kornak megfelelő színvonalú alakítását, a felnőtt környezet példamutatását, az iskolai közösségbe történő beilleszkedéshez szükséges gyermeki személyiségvonások fejlődését.

Óvodánk céljának tekinti, hogy óvodásaink sokoldalú fejlődését, személyiségük kibontakoztatását elősegítse: az életkori, az egyéni és fejlődési sajátosságokat, valamint a szociális és kulturális különbözőségeket figyelembe véve.

Pedagógiai programunk tükrözi gyermekszeretetünket, tudásunkat, a gyermekek iránt érzett felelősségünket, segítőkészségünket, mely meghatározza nevelőmunkánkat.   

Forrás: www.robogoovoda.hu

 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

 

 

 
 

 

 

Hozzászólások

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Maxoljuk ki a kávézást!

Maxoljuk ki a kávézást!

Gratulálunk mindenkinek, aki sikeresen teljesítette a nagy húsvéti kihívást: takarítás, sütés-főzés, dekorálás, ajándékvásárlás, bájolgás a rokonokkal. És arra gondoltunk, a tipikus háziasszonynak most pont úgy hiányzik valami jó kis háztartási hack, mint egy nekifutásból hátbavágás. Így a héten arra adunk tippeket, hogyan találhatunk több élvezetet a hétköznapok legegyszerűbb élvezetében: a kávézásban. Mert kávézni jó, pláne, ha valaki szereti.
A digitalizáció változásával az agyunk is jelentősen változott

A digitalizáció változásával az agyunk is jelentősen változott

Nálatok sem csúszik le a kötelező olvasmány, mint kerék az olajos lejtőn? Nem véletlen! Megváltozott a gyerekeink agya a miénkhez képest: nem is egy területen és nem is keveset. Csak az elvárások nem változtak. 
Bolondok napja: Tavaszi tréfák, amikkel a gyerekeket is megnevettetheted

Bolondok napja: Tavaszi tréfák, amikkel a gyerekeket is megnevettetheted

Április 1-je a tréfák és nevetés napja., Mi lehet jobb módja annak, hogy a gyerekeket is bevonjuk, mint egy kis családi móka?
Űrhajózás világnapja: Ti melyik izgalmas programot valósítjátok meg?

Űrhajózás világnapja: Ti melyik izgalmas programot valósítjátok meg?

Az Űrhajózás Világnapját minden évben április 12-én ünneplik, mivel ezen a napon, 1961-ben Jurij Gagarin szovjet űrhajós elsőként repült a világűrbe a Vosztok-1 űrhajó fedélzetén. Ez a nap remek alkalom arra, hogy a gyerekekkel együtt felfedezzétek a világűr csodáit!

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére