Jelenlegi hely

Rákosmenti Mézeskalács Óvoda

Cím: 1171 Budapest, Tanár utca 7.
Tel.: 257-3893
E-mail: ovoda@mezeskalacsovoda.hu
Honlap: www.mezeskalacsovoda.hu

Intézményvezető: Szakadáti Tiborné
 

Intézményünk Rákoscsaba kertes, családi házas övezetében helyezkedik el. Az óvoda helyi adottsága maximálisan biztosítja a gyermekek számára az egészséges és biztonságos környezeti feltételek megteremtését.

Óvodakertünk
füves és tágas. A játékeszközök nagy része fából van, amelyek elősegítik a gyermekek koordinációs képességeinek, ezen belül egyensúlyérzékének a fejlesztését. Az eszközök megfelelnek az előírt követelményeknek.

Kilenc csoporttal működünk,
két óvodaépületben.
A Tanár utcai épületben minden csoporthoz egy öltözőhelyiség és mosdó tartozik, a Rákoscsaba utcai épületben két-két csoportnak közös mosdója és öltözője van A belső tér kialakításánál arra törekedtünk, hogy minél több természetes anyag vegye körül a gyermekeket. A csoportokban a galéria, a kialakított kuckó (báb, pihenő, játék stb.), a kézműves- és élősarok segíti a gyermekek ráhangolódását a különböző tevékenységre. Fontosnak tartjuk a gyermekek mozgásigényének kielégítését, és ennek érdekében a kötelező és a mindennapos testnevelésen kívül lehetőséget teremtünk, hogy a gyermekek sokat mozogjanak. Az ideiglenes tornaszoba jól felszerelt eszközeivel biztosítja az olyan mozgások beiktatását, amelyek kedvezően hatnak a testséma alakítására, ezen keresztül a térpercepcióra, a lábboltozat kialakítására, valamint az egyensúlyérzék fejlesztésére.

Programunk 
az Ügyes Kezek Helyi Nevelési Program többéves gyakorlati munka eredményeképpen jött létre. Nevelőtestületünk önállóan kialakított egyéni koncepció alapján készítette el. Fontosnak tartottuk, hogy a helyi sajátosságoknak, a szülői igényeknek és a nevelési elveinknek megfelelő program szülessen. Nevelőmunkánkhoz a család nyújtja a megfelelő hátteret, ezért a család és a pedagógus jó kapcsolatának igénye erősen megfogalmazódott. Meg kellett ismernünk, hogy melyek azok a fontos értékek, amelyek a jövő számára kihívást jelentenek. Olyan értékeket kell közvetítenünk, amelyek a gyermekek magatartásának irányítóivá válnak. A programunk szellemiségét jellemzi a gyermekközpontúság, a népi hagyományok cselekedtetésre ösztönző elemeinek beépítése az óvoda mindennapjaiba, a manuális tevékenységek sokoldalú kiaknázása az óvodai élet minden területén.

Célunk: 
A 3 – 7 éves gyermekek sokoldalú, harmonikus fejlődésének elősegítésével a teljes személyiség kibontakoztatása, melynek során figyelembe vesszük életkorát, egyéni fejlődési ütemét, és alkalmassá tesszük az iskolai életre.
A népi hagyományok értékeit megőrizve, a manuális tevékenységek különböző formáival a gyermekek képességeinek fejlesztése.

A hátrányokkal küzdő gyermekek felzárkóztatása.
Nevelésünk a gyermekek érzelmi fogékonyságára épül. A hagyományőrzéssel és a manuális tevékenységekkel meghatározó változást idézünk elő. Az énekes játékokkal, a népmesékkel és a gyerekek által változatos technikákkal készített bábfigurákkal és egyéb játékeszközökkel sajátos érzelmi hatást érünk el. Értelmi nevelésünk célja a gyermekek értelmi képességeinek fejlesztése a természetes kíváncsiságára, a cselekvésére és érzelmi motiváltságára építve.
Minden csoportba vegyes életkorú gyermekek járnak. A hároméves gyermekek már kialakult szokás-szabályrendszerrel rendelkező csoportokba érkeznek. Nagyon sokat segítenek a nagyobb gyermekek, akik – az óvodapedagógusok irányításával – képesek felmérni, hogy a kicsiknek miben és hogyan kell segíteni. A gyermekek empátiás készsége, az egymásra odafigyelés jól alakul, mert elfogadják a másságot. Folyamatos napirendünkben minden gyermek egyéni ütemének megfelelően végezheti a különféle tevékenységeket, a napi élethez kapcsolódó szokásokat. A többszöri gyakorlás alakítja a gyermek énképét, segíti önállóvá válását.
A csoportok életének irányítói az óvodapedagógusok, akik tiszteletben tartják a gyermek személyiségét, építenek tevékenységi vágyára. A változó világ megköveteli, hogy a nevelés hatékonysága érdekében más területeken is képezzék magukat. A felsőfokú szakirányú végzettség mellett 1 fő fazekas, 3 fő fejlesztőpedagógus, 2 fő drámapedagógus, 1 fő Gyermektánc az óvodában, 1 fő szenzomotoros fejlesztő, 2 fő népi kismesterségek oktatója és 1 fő óvodamenedzser van, közülük négyen pedagógus szakvizsgát tettek. Tárgyi feltételeinket az önkormányzaton kívül segíti az Óvodánk Gyermekeiért Alapítvány, valamint a különféle pályázati lehetőségek. A további anyagi bázis megteremtéséhez az EU alapú pályázatokhoz fogunk folyamodni.
Hagyományaink egyrészt a programunkhoz kapcsolódik: Luca nap, advent, Mikulás, betlehemezés, karácsony, farsang, húsvét, pünkösdi játékok;
másrészt: a csoportok mindennapi tevékenységével összefüggő: március 15-i kiállítás és ünnep a Kossuth- szobornál, Mézeskalács nap, Föld napja, anyák napja, gyermeknap, évzáró ünnepély, a nagycsoportosok búcsúztatása, a gyermekek születésnapjának megünneplése, kirándulás a szülőkkel.

Nevelésünket kiegészítő egyéb tevékenységek a szülői igények alapján: tenisz, kézműves foglalkozás, játékos angol.

Feladatunk a folyamatos fejlesztés, a megújulás, mert ezek nélkül nem lehet minőséget javítani.

Szeretettel várjuk az óvodánk iránt érdeklődő kedves Szülőket!

Forrás: www.mezeskalacsovoda.hu

 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

 

Hozzászólások

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére