Jelenlegi hely

Varga István Kereskedelmi Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola

 
Cím: 1039 Budapest, Hatvany Lajos u. 7.
Telefon: 368-7443, 243-0973, 368-7023, 454-0570, 368-0743, 454-0587
 
Igazgató: Dr. Varga Zoltán
 

Bemutatkozás

   A Varga István Kereskedelmi, Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola az 1987/88. tanévben nyitotta meg kapuit, mint Kereskedelmi Szakközépiskola és Szakmunkásképző. Két szakközépiskolai osztályban a négy éves, érettségi képesítő vizsgával záruló kereskedelmi szakközépiskolai képzéssel, négy szakmunkásosztályban a hároméves, élelmiszer eladó szakmunkásvizsgával záruló képzéssel indultunk.
Az iskola képzési profilja nem változott, a szakmai követelményekhez való alkalmazkodása folytán a szakmai képzési programja azonban módosult, a szakközépiskolai képzésben 1992-ben csatlakoztunk a kereskedelmi szakközépiskolai képzés korszerűsítési kísérletéhez. A szakmunkásképzésben az élelmiszer eladó szakmát pedig kibővítettük az élelmiszer- és vegyiáru kereskedő szakmai képzésre. Az 1996/97. tanévben beindítottuk a Szakmunkások Szakközépiskolája kétéves intenzív nappali képzését.
   A pedagógiai munka menetében követelt döntő fordulatot, hogy 1997-ben intézményünk iskola összevonás következtében egy közgazdasági, gépíró, gyorsíró szakközépiskola és szakiskola jogutód intézménye lett, hiszen így meg kellett felelni a bővülő képzési paletta kihívásainak.
Eredményesen pályáztunk a Középfokú Szakképzés Fejlesztés világbanki modelljére, aminek alapján 1998-ban szerződésben vállaltuk a közgazdasági és a kereskedelmi szakmacsoportban tanuló csoportok indítását. Ez lényegesen módosította a pedagógiai programunkhoz kapcsolódó helyi tantervünket, mivel átvettük a világbanki program NAT-konform tanterveit.
   A 13. évfolyamon, 1999 őszén elindítottuk az OKJ érettségire épülő, kereskedelmi és közgazdasági szakmacsoportba tartozó képzéseit; az egy éves képzési idejű szakon 2000-ben már végeztek is. Ugyan abban az évben elértük a 14. évfolyamot, a tanév végén pedig végeztek is a kétéves képzésben résztvevők.
   A szakiskolai képzés két évfolyamának teljesítése után a 2000/2001. tanévben elindult a nem érettségire épülő OKJ szakmai képzés az élelmiszer- és vegyiáru kereskedő szakmában, felváltva a hagyományos szakmunkásképzés formáját. A gépíró-, és szövegszerkesztő szakmában OKJ rendszerű, nem az érettségire épülő képzés az 1999/2000. tanévben indult.
2001/2002 tanévtől kezdődően a Kerettanterv alapján készített helyi tantervvel és óratervekkel folyik a szakközépiskolai és a szakiskolai képzés is, kereskedelmi, közgazdasági és ügyviteli szakmacsoportokban. A végzős tanulók igényeihez igazodóan ezekhez a szakmacsoportokhoz tartozó OKJ-s szakmákban végeztünk oktatást illetve tartottunk szakmai vizsgákat.
    A 2005/2006 tanév újabb feladatok ellátása elé állította intézményünket, hisz a fenntartó döntése alapján egy megszűnő közgazdasági és postaforgalmi szakközépiskola jogutódjává neveztek ki.

Tömören összegezve, közelítően öt ciklusban írható le iskolánk fejlődése:

•    Az 1987 őszétől 1992-ig tartó szakasz az iskolaalapítás és beindítás gyötrelmesen nehéz, konfliktusos időszaka volt, ami egyszerre esett egybe a társadalmi, gazdasági változások felgyorsult időszakával és a szakmai képzés radikális átalakulásának első, még sok bizonytalanságot hordozó korszakával.
•    A második ötéves ciklus 1992-től 1997-ig, annak az útkeresésnek az időszaka volt, amikor a körülöttünk lévő világ változásaiban egyre jobban feltárultak azok a tájékozódási pontok, amelyekhez már lehetett, és kellett is igazítanunk saját tevékenységünket, miközben sok körülmény hatására a puszta fennmaradás, a működőképesség fenntartása is sikernek számított.
•    A harmadik és negyedik ciklus az iskola fennállásának történetében egy olyan emelkedő időszak volt, ami hosszú távra megalapozta az eredményes tevékenység feltételeit. 1997-től 2007-ig sikerült kialakítani az önálló arculattal, kiküzdött eredményekkel és felemelő hagyományokkal rendelkező minőségi iskola kereteit és sok vonatkozásban tartalmi jegyeit. Ezek között elsőként emeljük ki a tantestület kohézióját, teljesítőképességét és pedagógiai elkötelezettségét. Másodikként a pedagógiai programunk tengelyét jelentő célt, hogy megadjuk az esélyt azoknak a gyerekeknek, akik az általunk végzett nevelő-oktató munka révén hozzájutnak azokhoz az ismeretekhez, képességekhez és kompetenciákhoz, melyek nélkülözhetetlenek a leszakadásuk megakadályozásához, önálló felnőtt életük sikeres viteléhez. Harmadikként pedig azt, hogy az iskolából kikerülő végzett növendékek hozzájárulhassanak szűkebb és tágabb környezetük jobbításához.
•    2008-tól az intézmény soha nem látott dinamikával változó oktatáspolitikai célkitűzések között végzi munkáját. A külső körülményeket adottságnak tekintve és az alapvetően jó infrastrukturális ellátottságunkra (szép épület, extra felszereltség, állandó, stabil pedagógus csapat) támaszkodva és a szülők igényeinek figyelembevételével azon dolgozunk, hogy a tartalmi oktató és nevelő munka színvonalát eredményesen fejlesszük.
 
Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Három trükk az olcsóbb és egészségesebb háztartásért

Három trükk az olcsóbb és egészségesebb háztartásért

A kerékben az a legjobb, hogy nem kell újra feltalálni. Talpraesett, élelmes háziasszonyok annyi mindent kísérleteztek már ki az elmúlt évszázadok alatt, hogy valójában nincs más dolgod, mint kiválogatni a Neked szimpatikusakat.
Infra lámpa: Hogyan lehet a gyógyulásban? – Útmutató szülőknek

Infra lámpa: Hogyan lehet segítségünkre a gyógyulásban? – Útmutató szülőknek

Az infravörös (infra) lámpa egyre népszerűbb otthoni gyógyászati ​​eszköz, amely természetes módon enyhíteni a fájdalmat és gyorsítani a gyógyulást. De hogyan működik pontosan, milyen betegségek esetén érdemes használni, és mire figyeljünk vásárláskor? Ebben a cikkben ezekre a kérdésekre próbálok választ adni.
Trendek, melyek formálták az életmódváltást – A fogyókúrás piac 10 éves története

Trendek, melyek formálták az életmódváltást – A fogyókúrás piac 10 éves története

Az elmúlt évtized fogyókúrás trendjei valóban izgalmas változásokat hoztak az egészségtudatos életmód terén. Az egyes évek kulcsszavai jól bemutatják, hogy a fókuszpontok hogyan változtak a fogyasztói igények és a tudományos eredmények hatására. A „tiszta étkezéstől” kezdve a mikrobiomot célzó diétákig minden trend valamilyen új perspektívát adott az életmódváltáshoz és fogyáshoz.
Tavaszi lomtalanítás – a léleknek is jót tesz

Tavaszi lomtalanítás – a léleknek is jót tesz

Ahogy a természet megújul tavasszal, úgy bennünk is megszületik a vágy a frissességre és a tisztaságra. A tavaszi lomtalanítás nemcsak a fizikai tér rendezéséről szól, hanem a belső harmónia megteremtéséről is. Amikor rendet teszünk a környezetünkben, azzal lehetőséget adunk arra, hogy a lelkünkben is könnyebbséget érezzünk. Nézzük meg, hogyan hozhat testi és lelki megújulást a rendrakás!

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére