Jelenlegi hely

Szent Miklós Általános Iskola Diákotthon és Gyermekotthon

 
Cím: 1035 Budapest, Miklós tér 5.
Telefon:(1) 453-4800
 
Megbízott intézményvezető: Nyitrai - Kovács Katalin
Iskolai intézményegység vezető: Fazekasné Szajlai Adrienn
Kollégiumi intézményegység vezető: Rostás Ágnes
 
Az iskola:
 
Az iskola sajátos nevelési igényű (tanulásban akadályozott, integráltan nevelhető értelmileg akadályozott és autista) gyermekek alapiskoláztatását végzi 1-8. évfolyamszinteken.
 
Felvétel a következők szerint:
 
Az iskolába:
  • Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői Rehabilitációs Bizottság javaslatára
  • Szülő kérésére
A kollégiumba:
  • Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői Rehabilitációs Bizottság javaslatára
  • Szülő kérésére
A gyermek- és lakásotthonokba:
  • Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői Rehabilitációs Bizottság javaslatára
  • Területi gyermekvédelmi Szakszolgálat javaslata és az illetékes Gyámhivatal határozata alapján.
Alapszolgáltatásaink
 
Az iskolában:
  • ingyenes alapiskoláztatás olyan tantervvel, amely a tanulók állapotából és helyzetéből adódó speciális tanulási szükségletekre épül,
  • mindennapi testedzés,
  • gyógytorna, gyógytestnevelés,
  • környezettudatos magatartásra nevelés és egészségnevelés,
  • beszédjavítás, logopédia,
  • habilitáció és rehabilitáció,
  • felzárkóztatás,
  • tehetséggondozás.
A kollégiumban:
  • kollégiumi ellátás és nevelés
  • étkezés térítési díj ellenében
A gyermekotthonban és a lakásotthonokban:
  • ingyenes, a gyermek életkorához, állapotához és helyzetéhez igazodó teljes ellátás, gondozás, nevelés,
  • állandóságot és érzelmi biztonságot nyújtó légkör,
  • felkészítés az önálló életvezetésre,
  • felkészítés a társadalmi beilleszkedésre,
  • családgondozás,
  • esetkezelési, nevelési szempontú és rekreációs életgyakorlat biztosítása,
  • a gyermek érdekeinek jogi képviselete.
Speciális szolgáltatásaink
 
Az iskolában:
  • kliensorientált, speciális, differenciált, individualizált, tevékenységközpontú, gyakorlat-irányultságú, eszközjellegű és konvertálható ismeretszerzés, készség-, képesség- és kulcs-kompetencia-fejlesztés,
  • informatika,
  • komplex személyiség- és magatartásfejlesztő terápiás program,
  • mozgásfejlesztés, úszás, atlétika, sportjátékok,
  • dyslexia-dysgraphia, dysphasia prevenció, korrekció, reedukáció,
  • logopédia
  • dyscalculia terápia,
  • ének-zene terápia - énekkar,
  • kommunikációs terápia, olvasókör, nyelvbarátok köre, színjátszás,
  • egyéni esetkezelés - magatartásterápia,
  • családi életre nevelés,
  • felkészítés az önálló életvitelre,
  • beilleszkedést segítő program,
  • Teaház,
  • a kulturális integrációt segítő országjárások,
  • lovas tábor, sporttábor
A kollégiumban és a gyermekotthonban, valamint a lakásotthonokban:
  • egyéni szükségletekhez igazodó terápiás, szocializációs, mentálhigiénés magatartás és személyiségfejlesztés,
  • sérülésspecifikus ellátás (mozgás, beszéd stb.),
  • korrektív, kompenzáló, integratív, rehabilitációs, habilitációs nevelés.
Forrás: http://szent-miklos-iskola.webnode.hu/rolunk2/szolgaltatasaink/, http://szent-miklos-iskola.webnode.hu/rolunk2
 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére