Jelenlegi hely

Szent Miklós Általános Iskola Diákotthon és Gyermekotthon

 
Cím: 1035 Budapest, Miklós tér 5.
Telefon:(1) 453-4800
 
Megbízott intézményvezető: Nyitrai - Kovács Katalin
Iskolai intézményegység vezető: Fazekasné Szajlai Adrienn
Kollégiumi intézményegység vezető: Rostás Ágnes
 
Az iskola:
 
Az iskola sajátos nevelési igényű (tanulásban akadályozott, integráltan nevelhető értelmileg akadályozott és autista) gyermekek alapiskoláztatását végzi 1-8. évfolyamszinteken.
 
Felvétel a következők szerint:
 
Az iskolába:
  • Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői Rehabilitációs Bizottság javaslatára
  • Szülő kérésére
A kollégiumba:
  • Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői Rehabilitációs Bizottság javaslatára
  • Szülő kérésére
A gyermek- és lakásotthonokba:
  • Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői Rehabilitációs Bizottság javaslatára
  • Területi gyermekvédelmi Szakszolgálat javaslata és az illetékes Gyámhivatal határozata alapján.
Alapszolgáltatásaink
 
Az iskolában:
  • ingyenes alapiskoláztatás olyan tantervvel, amely a tanulók állapotából és helyzetéből adódó speciális tanulási szükségletekre épül,
  • mindennapi testedzés,
  • gyógytorna, gyógytestnevelés,
  • környezettudatos magatartásra nevelés és egészségnevelés,
  • beszédjavítás, logopédia,
  • habilitáció és rehabilitáció,
  • felzárkóztatás,
  • tehetséggondozás.
A kollégiumban:
  • kollégiumi ellátás és nevelés
  • étkezés térítési díj ellenében
A gyermekotthonban és a lakásotthonokban:
  • ingyenes, a gyermek életkorához, állapotához és helyzetéhez igazodó teljes ellátás, gondozás, nevelés,
  • állandóságot és érzelmi biztonságot nyújtó légkör,
  • felkészítés az önálló életvezetésre,
  • felkészítés a társadalmi beilleszkedésre,
  • családgondozás,
  • esetkezelési, nevelési szempontú és rekreációs életgyakorlat biztosítása,
  • a gyermek érdekeinek jogi képviselete.
Speciális szolgáltatásaink
 
Az iskolában:
  • kliensorientált, speciális, differenciált, individualizált, tevékenységközpontú, gyakorlat-irányultságú, eszközjellegű és konvertálható ismeretszerzés, készség-, képesség- és kulcs-kompetencia-fejlesztés,
  • informatika,
  • komplex személyiség- és magatartásfejlesztő terápiás program,
  • mozgásfejlesztés, úszás, atlétika, sportjátékok,
  • dyslexia-dysgraphia, dysphasia prevenció, korrekció, reedukáció,
  • logopédia
  • dyscalculia terápia,
  • ének-zene terápia - énekkar,
  • kommunikációs terápia, olvasókör, nyelvbarátok köre, színjátszás,
  • egyéni esetkezelés - magatartásterápia,
  • családi életre nevelés,
  • felkészítés az önálló életvitelre,
  • beilleszkedést segítő program,
  • Teaház,
  • a kulturális integrációt segítő országjárások,
  • lovas tábor, sporttábor
A kollégiumban és a gyermekotthonban, valamint a lakásotthonokban:
  • egyéni szükségletekhez igazodó terápiás, szocializációs, mentálhigiénés magatartás és személyiségfejlesztés,
  • sérülésspecifikus ellátás (mozgás, beszéd stb.),
  • korrektív, kompenzáló, integratív, rehabilitációs, habilitációs nevelés.
Forrás: http://szent-miklos-iskola.webnode.hu/rolunk2/szolgaltatasaink/, http://szent-miklos-iskola.webnode.hu/rolunk2
 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Ne nevess ki, bizonyára tájékozottabb vagy nálam. Azt hittem sokáig, hogy a Veganuár kifejezés egy, a média által kitalált frappáns elnevezés a diétás januári étkezésre. Míg ki nem derült számomra, hogy egy levédett kifejezés és egy mozgalom.
Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Naná, hogy télen is ehetünk friss salátát! Nem is egy növény kedveli a hűvös időt, ha van egy jó ablakpárkányod van teraszod, kertészkedj!
Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre a más gyerekekkel való összehasonlítás?

Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre más gyerekekkel való összehasonlítás?

Milyen hatással van a gyerekek önbizalmára, ha állandóan másokhoz hasonlítjuk őket? Ha szülőként te is feltetted már magadnak ezt a kérdést, ez a cikk segít megérteni, mit tehetsz gyermekeid egészséges önértékeléséért. - Szalai - Lászlók Kitti pszichopedagógus és tanulásban akadályozottak szakos mesterfokozatú gyógypedagógus, az AStOP – Auditív- Stresszt Oldó program szakértője, a ” Játszva olvass! ” megálmodója és megalkotója írása.
Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

A hagyomány szerint a karácsonyi időszak lezárásának napja vízkereszt, január 6-a. Ekkor búcsúzunk az ünnepi díszbe öltöztetett fától. De miért éppen ezen a napon szokás leszedni a karácsonyfát? A válasz a keresztény ünnepkörben, a népi hagyományokban és az új kezdet szimbolikájában rejlik.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére