Jelenlegi hely

Budapesti Montessori Általános Iskola és Gimnázium

Cím: 1108 Budapest, Sibrik Miklós út 76-78.
Tel.: 261-0951
Web: http://bpmontessori.hu/nappali/

Bemutatkozás

Iskolánk 2004. szeptember 01-jén nyitotta meg kapuit Kőbányán Montessori Alapítványi Általános Iskola és Gimnázium néven, amelynek fenntartója a Montessori Stúdium Alapítvány. Intézményünkben folyó Montessori-módszer szakmai felügyeletét a Magyarországi Montessori Egyesület végzi.

Az utóbbi években hangsúlyossá vált a képességfejlesztés, az egyéni bánásmód, a differenciálás és az integráció. Ezen követelmények teljesülése Maria Montessori módszerével mind lehetővé válnak.

Iskolánk preferált értékei, és oktató-nevelő munkánk céljai a gyermekek természetes fejlődését és ennek számtalan egyéni változatát tükrözik. Az oktatás-nevelés során a gyermekek képességeinek kibontakoztatásának különböző területei: az önállóság és mozgásfejlődés, a kognitív, a szociális és az emocionális fejlődés, a kreativitás és az akarat fejlődése, az erkölcsi és a kulturális fejlődés.

A személyre szabott tananyag, a figyelemfelkeltő, motiváló Montessori-eszközök - melyeket az "előkészített környezetben" a nyitott polcokról vehetnek le a tanulók -, mellett fontos a gyermekek ritmikus mozgását segítő gyakorlatok végzése, ami játék formában történik zenére, tapsra. Így egyszerre fejlődik ritmusérzékük és mozgáskoordinációjuk. 

A pedagógus szerepe, feladata a gyermekek megfigyelése (fejlettségi szint, érdeklődés, fáradékonyság), és a diákokkal megfelelő személyes kapcsolat kialakítása egyénenként. Ezáltal közvetítőként szolgál az eszközrendszer (tananyag) és a gyerekek között. 

Iskolánkban a tanulócsoportok szervezése is követi a Montessori-módszer által biztosított fejlődési fázisoknak megfelelő természetes csoportbeosztást, melynek eredményeként különböző életkorú gyermekek tanulhatnak együtt (1-2. oszt., 3-4. oszt., 5-6. oszt.) az általános iskolában. Ezáltal nagy mértékben fejlődik az önállóság, a nyitottság, a kompromisszum képesség, a kreativitás, az egymásra figyelés és egymás segítése. A követelmények elérése gyermekenként különböző idő alatt realizálódik. Lemaradó, lassabb fejlődésű vagy tanulási nehézséggel küzdő tanulóknál az önmagukhoz viszonyított fejlődés a mérvadó, figyelembe véve adottságaikat, fejlődésük speciális útját. 

A fentiek értelmében lehetővé válik, hogy a gyermek a tanulást, mint felfedező, örömteli tevékenységet élje meg.

Iskolánk rendkívül fontosnak tartja az egészséges növekedéshez és fejlődéshez szükséges szabad mozgás állandó biztosítását. A hosszú ideig egyfolytában mozdulatlan ülés nagyon fárasztó és egészségtelen az állandó mozgást igénylő fiatal szervezet számára. Ezért egyre több lehetőséget kínálunk tanulóinknak, hogy tetszésük szerint választhassanak a kötelező tanórai testmozgáson kívül, szabadidőben szervezett testnevelési foglalkozások, sportolási lehetőségek közül (foci, tenisz, úszás, röplabda, kosárlabda, asztalitenisz, atlétika).

Forrás: http://bpmontessori.hu/nappali/

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Elfeledettnek hitt betegség okoz súlyos fertőzéseket avagy mit kell tudni a szamárköhögésről

Elfeledettnek hittük, de súlyos fertőzést okoz - Mit kell tudni a szamárköhögésről

Barátságosnak hangzó neve jellegzetes tünetére utal: a beteg erős köhögés közben a szamár hangjára emlékeztető elnyújtott hangot hallat. 1954 óta kötelező ellene a védőoltás. Általában ezzel úgy hisszük, hogy le is tudtuk egy életre. Pedig nem!
5 apró szokás, amitől kiegyensúlyozottabb lesz a családi élet

5 apró szokás, amitől kiegyensúlyozottabb lesz a családi élet

Van, amikor minden egyszerre történik: a gyerekek beszélnek, a táska nincs bepakolva, a vacsora odakozmál, és persze épp akkor csöng a telefon. Ilyenkor a „kiegyensúlyozott családi élet” kifejezés leginkább egy távoli álomnak tűnik. Pedig nem a nagy, drámai változások segítenek, hanem azok az apró szokások, amik csendben, lassan átrendezik a napjainkat.
5 dolog, amit a természet jobban tanít, mint bármelyik iskola

5 dolog, amit a természet jobban tanít, mint bármelyik iskola

Gyerekkorunkban magától értetődő volt, hogy kint játszunk. Faleveleket gyűjtöttünk, kavicsokat raktunk sorba, vagy csak lestük, ahogy a hangyák jönnek-mennek a járdán. Ma sok gyerek idejének nagy része zárt térben telik: iskola, otthon, képernyő.
A női termékenység titkai

A női termékenység titkai

A fogantatás és a születés misztérium. Ma már mintha ezt elfelejtettük volna. Mintha a nők már nem bíznának a testükben és abban, hogy képesek egy gyermeket a világra hozni. Egyre inkább támaszkodnak a külső hatásokra, orvosi segítségre. A külső hatások miatt is, hiszen a társadalom nyomása és a stresszes környezet egyáltalán nem segít a nyugodt gyermekvállalásban.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére