Iskolánkban elsődlegesen arra törekszünk, hogy megőrizzük és átadjuk tanítványainknak mindazokat az értékeket, amelyek a mindennapi életben való eligazodást segítik, a biztonság érzését erősítik. Fontosnak tartjuk a kultúraközvetítést, a más kultúrák megismerését, az azok elfogadására történő nevelést. Ezért a viselkedéskultúra, az érzelmek, a szociális érzékenység fejlesztése mellett igyekszünk alkalmazható ismeretekhez juttatni diákjainkat. Ügyelünk reál, a humán, az idegen nyelvi és az informatikai ismeretek egyensúlyára, mivel fontosnak tartjuk tanítványaink sokoldalú fejlesztését.
A fenti törekvések jellemzik az általános tantervű oktatásunkat.
Speciális képzésünk a korai két tannyelvű idegen nyelvi program (angol, német). A nyelvi alapozás heti 5 órában történik, valamint 3 tantárgyat célnyelven tanítunk.: készségtantárgyakat, történelmet, civilizációt, kultúrtörténetet, országismeretet. Az idegen nyelvek tanítását jól képzett nyelvtanárok, valamint anyanyelvi tanárok végzik. Alsó tagozaton a gyerekek német néptáncoktatáson vesznek részt. Nyelvi képességükről a hagyományosan évente megrendezett Sváb-bálon és Hallowe’en esten adnak számot egymásnak és szüleiknek. Diákjaink rendszeresen utaznak iskolai szervezésben külföldre, nyelvtudásuk csiszolása érdekében.
A két tanítási nyelvű oktatás célkitűzése, hogy a tanulók számára jelentsen örömet az idegen nyelvű kommunikáció, információszerzés, olvasás.
Iskolánk 2006 óta, idén kezdte harmadik COMENIUS - iskolák közötti együttműködési projektjét. A külföldi utazások lehetővé teszik, hogy nemzetközi együttműködés keretében együtt dolgozzunk tanulóközpontú közös témán, mely érinti az egész diákságot és tanári kart.
A kerület más oktatási intézményeivel együtt megnyertük a TÁMOP 3.1.4. „Kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” c. pályázatot. Ez azt jelenti, hogy a 2009/2010-es tanévben bevezetjük a kompetenciaalapú oktatást felmenő rendszerben.
A nem szakrendszerű oktatást már második éve folytatjuk. A felsorolt lehetőségek intenzív gyakorlása teszi lehetővé, hogy az országos mérési eredményeink átlagon felüliek.
Az alsó tagozaton iskolaotthonos rendszerben tanítunk. A tanítási órák, a szabadidős foglalkozások, a házi feladatok elkészítése 8 – 16 óra között arányosan elosztva történik.
Felső tagozaton is csoportbontásban tanítjuk az idegen nyelveket és az informatikát. Délután napközi és tanulószoba áll a diákok rendelkezésére, házi feladatuk elvégzésre. Szabadidős foglalkozásban szakköröket, a végzősök részére felkészítőt tudunk biztosítani. A 8. osztály elvégzése után eddig minden tanuló valamelyik középiskolába felvételt nyert.
A szülőkkel olyan szemléletben tudunk együttműködni, hogy iskola és szülő egyaránt érzik: közösek a céljaink és érdekeink.
Iskolánk alapítási éve 1867. A 2002-2003-as tanévtől kezdve a 21. század minden igényét kielégítő épületben folyik a tanítás. A diák számára a saját osztálytermek mellett tornacsarnok, informatikaterem, könyvtár, nyelvi labor, tankonyha, kémia-fizika előadóterem, illetve nyelvi termek állnak rendelkezésre
Ha szeretné közelebbről megismerni iskolánkat, akkor szeretettel várjuk egy személyes beszélgetésre ill. látogasson el honlapunkra.
A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges