Jelenlegi hely

Máriaremete-Hidegkúti Ökumenikus Általános Iskola

 
Cím: 1028 Budapest, Községház utca 10.
Telefon.: 397-4479
E-mail: okuhidegkut@t-online.hu
 
Ismertető
A Máriaremete-Hidegkúti Ökumenikus Általános Iskola a II. kerület családi házas, kisvárosi jellegű területén található. Az iskola és közvetlen társadalmi környezetének kapcsolatát döntően befolyásolja az intézmény alapításának körülménye, hiszen az Ökumenikus Iskola létesítésének gondolata 1989-ben szülők egy csoportja körében fogalmazódott meg. A polgári önszerveződés és érdekérvényesítés akkor újszerű, és azóta is példaértékű eredményeként iskolánk 1990-ben kezdte meg működését. Községház utcai építészeti nívódíjas épületünk 1995-óta áll a tanulók és a környék kulturális életének szolgálatában.

Pedagógiai alapelveink

Nevelési eszményeinket nem korunk divatos irányzataihoz szabtuk. A kereszténység kétezer éves értékeit tekintjük irányadónak. Plurális világunkban a keresztény-ökumenikus gondolkodás jelenlétét tartjuk fontosnak.

Célunk visszaadni a tudás rangját, a szorgalmas, tisztességes munka értékét, a becsületesség, a megbízhatóság, a türelem, a közjó és a másik ember iránt érzett felelősségtudat, a szülőföld és a haza szeretetének erényét. Mivel nem bújhatunk el a minket körülvevő világ hatásai és kihívásai elől, célunk, hogy ezekre diákjainkat minél tökéletesebben felkészítsük. A modern világ manipulációival szembeni kritikus magatartásra, a valódi értékek igényére, keresésére, létrehozására szeretnénk nevelni a ránk bízottakat.

Feladatunknak tekintjük a gyermeknek, mint Isten egyedi, tehát különleges teremtményének az őt körülvevő világba való „belegyökereztetésének” segítését, s azt, hogy tartósan, megalapozottan érezze jól magát ebben a világban. Számunkra a kiegyensúlyozott személyiség kialakulásának segítése fontos, ezért oktatásunk nem kizárólag teljesítménycentrikus, – persze nem az elsajátítandó tananyag tekintetében tesz engedményeket, vagy az elért tudásszintet nem értékeli kellőképpen –, hanem a gyermek teljes személyiségének fejlődése a fő értékmérő. A logikus gondolkodás, a következtetni tudás, az összefüggések keresésének igénye, az ötletesség, a találékonyság, a rendszerező képesség fejlesztése is lényeges feladata iskolánknak. Szándékaink szerint a műveltséget nem a hatalom, az uralkodás vagy az önérvényesítés eszközeként közvetítjük, inkább olyasvalamiként, amelyből szolgálat, eszmék, emberek, jelenségek megértése, közösségteremtés fakad.
Nevelési rendszerünkben kiemelt szerepet kap a hagyomány és a kulturális örökség tisztelete. Chartes-i Bernát gondolatát idézve valljuk, hogy olyanokká lehetünk, mint a törpék, akik óriások vállán ülnek. Többet láthatunk náluk és távolabbra is, de nem azért, mert tisztább a tekintetünk vagy nagyobbak vagyunk, hanem, mert ők tartanak magasra. Céljaink megvalósítása nemcsak a kiválasztott tananyagtól, programtól függ, hanem az iskolában munkálkodók alkalmasságától is, hiszen a tanár egész személyiségével nevel. A nevelés-oktatás jellegét a pedagógus saját egyéniségének kisugárzása döntő módon befolyásolja.
Hivatásunk mottója talán ez lehetne:
„A gyémántot gyémánttal csiszolják, az embert emberrel.”
Iskolánk sajátosságai

Pedagógiai rendszerünk hangsúlyos területei a következők:
§ bibliaismeret-etika
§ idegen nyelv (angol/német)
§ szabadidő-hagyományőrzés

A bibliaismeret-etika tantárgy az Ökumenikus Iskola oktatási rendszerének szerves részét képezve, annak legmarkánsabb sajátossága. Ez nem felekezeti hittan oktatását jelenti, hanem olyan tantárgyat, melynek célja a három történelmi keresztény-keresztyén egyház által vallott, a Bibliára épülő érték- és erkölcsi rendszer megismertetése. Arra törekszünk, hogy tanulóink büszke katolikus, evangélikus, református ifjakká serdüljenek, s felnövekedve egyházuk és nemzetünk értékes tagjaivá váljanak.

Az idegen nyelv oktatása – osztályonkénti angol és német nyelvi csoportbontásban – a negyedik osztálytól kezdődik.

A szabadidő hasznos eltöltésének is számos színtere van iskolánkban. Valamennyi alsós tanulócsoport napközis nevelővel töltheti a délutánt. Tanulóink a napközi idején belül különböző szakköri és sportfoglalkozásokon vehetnek részt, illetve az iskolánkban működő zeneiskolában zenei képzésben részesülhetnek.

Mindkét leendő első osztály a hagyományos szintetizáló, szótagolva olvasni tanuló módszer alapján halad. Az egyik első osztályunkban ez a módszer a Meixner-féle dislexia megelőző programmal egészül ki. Többéves tapasztalatunk, hogy e módszerek igen hatékonyak és jó eredményeket biztosítanak.
 
Forrás: http://www.oku.hu/oku.php?l1=2
 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Elfeledettnek hitt betegség okoz súlyos fertőzéseket avagy mit kell tudni a szamárköhögésről

Elfeledettnek hittük, de súlyos fertőzést okoz - Mit kell tudni a szamárköhögésről

Barátságosnak hangzó neve jellegzetes tünetére utal: a beteg erős köhögés közben a szamár hangjára emlékeztető elnyújtott hangot hallat. 1954 óta kötelező ellene a védőoltás. Általában ezzel úgy hisszük, hogy le is tudtuk egy életre. Pedig nem!
5 apró szokás, amitől kiegyensúlyozottabb lesz a családi élet

5 apró szokás, amitől kiegyensúlyozottabb lesz a családi élet

Van, amikor minden egyszerre történik: a gyerekek beszélnek, a táska nincs bepakolva, a vacsora odakozmál, és persze épp akkor csöng a telefon. Ilyenkor a „kiegyensúlyozott családi élet” kifejezés leginkább egy távoli álomnak tűnik. Pedig nem a nagy, drámai változások segítenek, hanem azok az apró szokások, amik csendben, lassan átrendezik a napjainkat.
5 dolog, amit a természet jobban tanít, mint bármelyik iskola

5 dolog, amit a természet jobban tanít, mint bármelyik iskola

Gyerekkorunkban magától értetődő volt, hogy kint játszunk. Faleveleket gyűjtöttünk, kavicsokat raktunk sorba, vagy csak lestük, ahogy a hangyák jönnek-mennek a járdán. Ma sok gyerek idejének nagy része zárt térben telik: iskola, otthon, képernyő.
A női termékenység titkai

A női termékenység titkai

A fogantatás és a születés misztérium. Ma már mintha ezt elfelejtettük volna. Mintha a nők már nem bíznának a testükben és abban, hogy képesek egy gyermeket a világra hozni. Egyre inkább támaszkodnak a külső hatásokra, orvosi segítségre. A külső hatások miatt is, hiszen a társadalom nyomása és a stresszes környezet egyáltalán nem segít a nyugodt gyermekvállalásban.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére