A Lakásbutik újraértelmezi a garázsvásár fogalmát
Egyedileg kidolgozott, vásárlóbarát rendszerben, pont úgy, mint egy butikban, egy kasszánál fizetve, tiszta, szép környezetben, megkímélt ruhadarabok közül, racionális áron válogathatnak náluk a vásárlók. Előre is lefoglalhatnak bizonyos kiszemelt árukat az online felületükön.
Aktív kommunikációval, az eladók gondos kiválasztásával, az eladandó darabok átválogatásával gondoskodnak arról, hogy sok potenciális vásárlóhoz eljusson a hírük, és, hogy akik eljönnek, baráti környezetben, minőségi felhozatalt találjanak, és máskor is visszatérjenek hozzájuk. Az éppen aktuális, szezonális Lakásbutikot változó helyszíneken tartják.
Helyszín: Budapest V. ker., Szent István tér
A Lakásbutik számokban
Idén 5 éves a Lakásbutik. Évente két fix eseményt szerveznek, a tavaszi/nyári és az őszi/téli szezon elején. 2012 óta az idei lesz a 10. Lakásbutik. Átlagosan 400 vásárló jelenik meg egy eseményen, milliós nagyságrendű forgalommal. A vásárlók negyede rendszeres visszatérő, XS-től az XXL méretig találnak maguknak női és férfiruhát A betérők közül mintegy 95%-a vásárol itt valamit, több ezer ruhadarab talált így új gazdát. Tevékenységük nyomán egyre népszerűbb lett a műfaj, egy-egy ötlet, megoldást a piac többi szereplőjénél is megjelenik.
Mit érdemes tudnod róluk?
Tudatosság
Kreatívan újrahasznosítanak: a megunt, megkímélt ruháiknak keresnek új gazdát, így meghosszabbítják a gondosan és sok munkával elkészített darabok életciklusát – ezek nem a szekrény alján vagy a szemétben végzik.
Szemléletformálás
A ruhadadarabokat, amiket hordunk, rengeteg befektetett munkával állították elő. Ezt nem szabad lebecsülnünk és elherdálnunk. Ezért, ha valamit nem hordunk már, vagy esetleg sosem vettük fel, gondoskodunk arról, hogy olyanhoz kerüljön, aki értékeli, szívesen viseli, ezzel is elismerve az adott darabba fektetett erőforrásokat. A csapattagok és a vásárlók visszajelzései alapján a náluk megfordulók már tudatosabban vásárolnak, jobban odafigyelnek az árra, a minőségre, a tartósságra vagy épp a kombinálhatóságra.
Sikk, kényelem, mosoly, beépített stylist
A Lakásbutikban nem kell és nem is lehet turkálni. A használt ruhákat, akár egy ruhaüzletben, fajták és méret szerint válogatva találják meg a vevők, az általuk biztosított, környezetbarát bevásárló zsákjukba gyűjtik, majd egy összegben fizetnek értük a kasszánál – kényelmesen, majd mintegy 100%-os arányban mosolyogva távoznak. Az eladók készségesen és mosolyogva segítenek a hozzájuk betérőknek a rájuk illő darabok megtalálásában. Csapatunban több stylist is van, így szakszerű tanácsot is kaphatnak a vásárlók.
Együttműködés
Számos ismert magyar tervezővel vannak jó kapcsolatban, akik korábbi kollekciói, mintadarabjai exkluzívan, csak itt érhetők el. Így olyan brandeket tudnak elhozni a vásárlóknak az eredeti ár töredékkért, mint a rekavago vagy a Konsanszky. Fontosank tartják, hogy a kevésbé ismert tervezők is helyet kapjanak, így például a frissen elindult Kamala Kaftan márka náluk mutatkozott be először tavaly.
Charity
A megmaradt ruhákkal, háztartási cikkekkel már hosszú ideje az Angyalvár Alapítvány munkáját segítik – ők rászoruló családok életét teszik könnyebbé tevékenységükkel. Az első alkalmakkor még más, nagyobb szervezetet segítettek, de talán egy kisebb alapítvány nagyobb hasznát veszi a hozzájárulásnak és az ezzel járó kommunikációs segítségnek is.
A Lakásbutik motorja három barátnő, akik kommunikációs szakemberek: Dobozy Rózsa, Heuthaler Orsolya és Juhász Zsófia.
- Budapestimami -
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges