Egy nappaliból indult kezdeményezés, ami másfél év alatt rendszeres programsorozattá nőtte ki magát, ahol esténként több száz aranyásó, bandita, karanténspecialista, tehénkereskedő és tünde ül egy asztalhoz. Így lett a Játszóház Projekt. Mert a társasjáték - a legújabb legális tudatmódosító!
"A Játszóházban összegyűlünk egy-egy hétköznap este, és társasjátékozunk. Sok jófej ember, sok jó játék, jó hangulat, világbéke miegymás. Itt hiába keresed a Ki nevet a végén?-t vagy a Monopolyt. Mi jobban preferáljuk az újhullámos, kreatív, izgalmas játékokat, amiket egyelőre még kevesen ismernek, bár úgy tűnik, ez nem sokáig marad így:
A Játszóház egészen biztos, hogy megszámlálhatatlan Dixit-, Lego Activity-, Ticket to Ride-, Panic Lab-, és Dobble-függőt termelt ki az utóbbi időkben. Nem hallottál még egyikről sem? Semmi pánik, először mind így voltunk ezzel, játékmestereink örömmel segítenek majd."
"És hogy miért jó a társasozás, és miért nem iszunk inkább? Mert tuti, hogy azt már Te is unod. A társas alternatív szórakozási lehetőség, ahol könnyen lehet új barátokat szerezni, régiekkel találkozni, nagyokat kacarászva világuralmat megkaparintani. Sör persze azért lesz."
A jó társasjáték számos pozitívummal bír: növeli a kreativitást, valamint jótékony hatást gyakorol az emberi gondolkodásra és személyiségfejlesztő szereppel is rendelkezik.
Néhány szakkifejezés:
(forrás: Magyar Társasjátékos Egyesület)
parti játék (party game)
Nagyobb létszámú társaság könnyed szórakozásának céljával létrehozott játék, aminek hangsúlya a társasági interakción, a kreativitáson és a beszéden van.
Pl. Dixit, Tabu, Aranyásók
stratégia (strategy)
1. Általában a játékosok hosszútávú terveit nevezzük stratégiának, szembeállítva a rövidtávú, taktikai döntésekkel. Számos játékban érdemes már kezdetektől egy bizonyos stratégiát követni – amit persze szükség esetén módosítani kell, vagy akár fel is adni.
2. A háborús stratégiai játékokban a játékosok nagyobb katonai egységeket (zászlóajlakat, hadosztályokat, hadseregeket) vagy egész országokat irányítanak, egész hadjárokat, háborúkat harcolnak végig.
szerencse (luck)
A játékosok döntéseitől független, de eredményeikre hatással lévő játékmechanizmus eredménye. Bizonyos játékok teljesen nélkülözik a szerencsét (pl. sakk, Medina, Maharaja), más játékokban kicsi, megint más játékokban nagyon nagy a szerencse szerepe.
interakció (player interaction)
A mértéke és a gyakorisága annak, hogy a játékosok mennyire képesek hatással lenni egymásra, egymás lépéseire, hogy így befolyásolják az eredményt. Általában minél több a játékos interakció, annál kevesebb a holtidő. A játékokat, ahol minimális a játékos interakció, gyakran többszemélyes pasziánszoknak csúfolják.
Hétfőnként a K11-ben rendeznek rendszeresen játszóházat, további információ:
K11 Művészeti és Kulturális Központ,
1075 Budapest, Király utca 11.
- Budapestimami -
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges