Jelenlegi hely

Női vállalkozások titka

Mi jellemzi őket? Miben jobbak? Milyen területen van szükségük segítségre, támogatásra? Mivel foglalkoznak? Miért jó, ha anya vállalkozik? Megmutatjuk.

A vállalkozói gondolkodás terjedésével és az internetes technológiák robbanásszerű változásával sok lehetőség nyílt a női vállalkozások előtt. Sok kreatív, jó ötlettel rendelkező kisgyermekes anya mer belevágni az önálló üzletbe, hiszen az online megoldásokkal a termék/szolgáltatás forgalmazása, hirdetése otthonról is megoldható.

A kutatások szerint a női vállalkozások hatékonyabbak, mint más vállalkozások. A tipikus női képességek, mint a jó szervezőkészség, problémamegoldás, precizitás, esztétikai érzék, empátia, szorgalom, alacsony kockázatvállalás azt eredményezi, hogy a nők által irányított cégek hosszabban és stabilabban működnek, mint mások, de az is igaz, hogy lassabban fejlődnek.

Milyenek a női vállalkozások?

  • az átlagosnál hosszabb életűek, megbízhatóbbak, hatékonyabbak, stabilabbak
  • kisebb méretű cégek, főleg egyéni-, és mikrovállalkozások
  • a kisebb, de kiszámíthatóbb nyereséget célozzák meg
  • kockázatvállalási kedvük alacsony
  • jellemzően női szakmákban, területeken működnek (pl. szépségipar, tanácsadás)
  • abból indulnak ki, amit szeretnek csinálni (pl. egy hobbi, elkötelezettség egy ügy mellett)
  • szabálykövetőbbek, jobban ismerik és betartják a jogszabályokat
  • pontosabbak az adminisztrációban
  • a családjukat fontosabbnak tartják, mint a vállalkozásukat

Amiben a női vállalkozók jobbak

  • egyszerre több dologra tudnak odafigyelni
  • biztonságosabb megoldásokat választanak
  • kreatívak a problémamegoldásban
  • jobban elfogadják a segítséget, bátrabban kérnek tanácsot
  • érzékenyebbek a társadalmi problémákra, jobban meglátják a beavatkozási pontokat
  • jobb a kommunikációs kézségük
  • nagyobb empátia készség, ami ideális az ügyfelek jobb megértéséhez
  • hajlandóak mindig tanulni, fejlődni
  • a racionális gondolkodáson kívül jelen van a női megérzés, és sok más érték
  • az erőforrások hatékony csoportosítása
  • a profitorientáltsággal szemben a nonprofit, közhasznú tevékenység iránt vonzódnak
  • hiánypótló tevékenységekre törekszenek
  • jól szerveznek, több síkon gondolkodnak
  • az értékteremtés, az értékmegőrzés fontos nekik,
  • beleviszik az érzelmeket, a szenvedélyt (a lelkesedés az ügyfelekre is hatással van)
  • megbízhatóbbak, döntéseiket többször is átgondolják

Amiben fejlődésre van szükségük

Gyakran nincs elég önbizalmuk ahhoz, hogy belevágjanak abba a vállalkozásba, amibe szeretnének, szükségük van a bátorításra, támogatásra és megerősítésre. Nagy segítség a jó példa, az hogy másoknak is sikerült!

Általában nehézségekkel küzdenek ezeken a területeken is:

  • személyes reputációépítés, személyes márka fontosságának felismerése, ennek technikái
  • delegálás, vezetés, időmenedzsment,
  • innovatív technológiák széleskörű használata
  • családi kötelezettségek, szerepek összeegyeztetése
  • inkább érzelmi alapon fogadják a kritikát
  • különválasztani a személyes, privát szférát és a munkaidőt
  • kevésbé rendelkeznek kapcsolati tőkével
  • pénzügyi, befektetési, hitelekkel kapcsolatos ismeretek

Nemcsak az egyszemélyes vállalkozásoknak fontos egy barátságos, támogató közeg, ahol meghallgatnak, ahol bizalommal beszélhetünk a problémáinkról, küzdelmeinkről.  Kell időnként egy külső szem, jó tanács, ötlet, inspiráció, segítség. Támogató közösségek, csoportok, vállalkozói klubok működnek, ahol megsokszorozódik a tudás, lendületet kaphatunk a munkában.

Mivel foglalkoznak?

A női vállalkozók többsége főleg a kereskedelem, szolgáltatás, oktatás, egészségügy területén működik. Inkább egyéni-, mint társas vállalkozásban dolgoznak. A jogi, számviteli, könyvelési szolgáltatások mellett a személyes szolgáltatások is jellemzőek: fodrászat, kozmetika, szépségápolás, coaching, tréneri munkák, mentorálás, nyelvoktatás. A működő vállalkozások profilja nagyon sokrétű, sokan a kézműves élelmiszerek, ékszerek, ajándéktárgyak tervezésével, készítésével foglalkoznak. Sokan az általuk ismert, a környezetükben jelen lévő mindennapi problémákra keresnek megoldást a vállalkozás indításával.

Az internetes technológiák lehetővé teszik, hogy otthonról is sikeres vállalkozóvá váljunk. Egy weboldal, blog létrehozásával, és a közösségi oldalakon való jelenléttel online közösséget is létre tudunk hozni, skype-on a kapcsolattartást intézhetjük. 

Miért akar egy anya vállalkozni?

A gyermekvállalás új kérdéseket vet fel a munka és magánélet egyensúlya tekintetében. Megváltoznak a prioritások, több szervezést igényel, hogy a családra elég idő és energia jusson. Sok anya életében új távlatokat nyit a szülővé válás, kreatív energiák szabadulnak fel, szeretnék megtalálni a saját útjukat, hivatásunkat.

Van, aki az otthon töltött időt kihasználja a tanulásra, egy új, vállalkozói életforma kiépítésére, mert nagyobb szabadságot, rugalmasságot szeretne a munkájában, de mások úgy érezhetik, szülőként biztosabb, kiszámíthatóbb keretekre vágynak.

Otthonról dolgozva könnyebben és rugalmasabban lehet megszervezni a családi életet, egyszerűbb megoldani a gyerekek betegsége vagy az iskolai szünetek idejét, az ügyintézést és a háztartást. Nincs főnöke, de magára van utalva az önállóság minden hátrányával és előnyével együtt.

Mielőtt belevágna valaki egy vállalkozásba, a szakértők szerint ezeket érdemes átgondolni:

  • van-e piacképes tudása, szakképzettsége az adott témában?
  • van-e üzleti terve?
  • a gyermekek felügyelete mennyire megoldott?
  • mi az alapvető célja? szükséghelyzet, önmegvalósítás, vagy más ok vezeti?
  • hisz abban, amit csinál?

Felhasznált forrás: Nők a nemzetgazdaságban (Európai Regionális Szervezet), piacesprofit.hu

Halász Kinga, Budapestimami

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Képregény, táblakép, futás... a közös pont: a Himnusz

Képregény, táblakép, futás, ismeretlen szerelmes ... a Himnusz és Kölcsey titkai

Gondolnád, hogy január 22-én ünnepeljük a Himnusz születésnapját? És azt tudtad, hogy képregény is készült belőle? Vagy azt, hogy Kölcsey nem is tartotta jó versnek?
23 mondat, amit ne mondj annak, aki bajban van

23 mondat, amit ne mondj annak, aki bajban van

Te is tudsz ilyen „jó szándékú”, de romboló mondatokat? Nekem a „kedvenceim” az „Engedd el!” a „Másoknak sokkal nehezebb” és a „Tudom, mit érzel”. Ilyenkor szívesen visszakérdeznék: Tényleg tudod?! Szerintem fogalmad sincs…
Love my Snowboard – Fotó- és videópályázat

Love my Snowboard – Fotó- és videópályázat

Pályázat típusa: fotó- és videó pályázatBeküldési határidő: 2022. március 30.
Novellapályázat Preyer Hugo emlékére 2022

Novellapályázat Preyer Hugo emlékére 2022

Pályázat típusa: sci-fi novellák írásaBeküldési határidő: 2022. március 31.Korcsoport: 3-12. osztályos gyerekek

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére