A speciális nevelésre szoruló gyermekek számára Újpesten, elkülönített formában 1921 októberében kezdődött meg a tanítás.
Önálló épület hiányában a tanulók elhelyezésére (90 alsó tagozatos 5 pedagógussal) a kerület általános iskoláiban került sor.
1949-ben önálló épületet kapott az iskola a Venetiáner u. 2. sz. alatt, s fellendülő szakasza ekkor kezdődött meg. 10 osztály: 150 tanuló és 12 pedagógus vette birtokba az épületet.
Fokozatosan beindult az óvodai, a középsúlyos csoport, az előkészítő osztály, a napközi, tanulószoba, a szakkörök, valamint a kerületi logopédiai hálózat.
A tanulólétszám erőteljes növekedése miatt nagyobb, korszerűbb iskolaépület igénye fogalmazódott meg.
1985-ben került átadásra a jelenlegi, Venetiáner u. 26 sz. alatti kétszintes épület, ahol a színvonalas oktató-nevelőmunka feltételei már biztosítottak.
A több évtizedes kiemelkedő pedagógiai munkáért Újpest Önkormányzatának Képviselőtestülete 1994-ben „Újpest gyermekeiért” kitüntetésben részesítette az iskola tantestületét.
2008. augusztus 1. óta az iskola az újpesti Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény részeként működik.
Az iskolába az 1., 3. valamint a 4. sz. Tanulási Képességet vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottságok vizsgálata, valamint szakértői véleménye alapján kerülnek a tanulók Az iskola 8 évfolyamos.
Az iskola több szakterületen fejti ki tevékenységét:
- enyhe értelmi fogyatékos gyermekek oktatása-nevelése
- középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók képzése-nevelése
- autista, illetve autisztikus gyermekek fejlesztése, oktatása
- beszédfogyatékos tanulók fejlesztése, oktatása
- ép értelmi övezetbe eső, de sajátos nevelési, különleges gondozást igénylő pszichés fejlődési zavarai miatt a nevelési, tanulási folyamatban tartósan és súlyosan akadályozott tanulók (integrált) nevelése, oktatása.
Az oktató-nevelő munkában erőteljesen érvényesül minden területen a differenciált, individuális és korrekciós jelleg, az értelmi képességek maximális kibontakoztatása speciális módszerekkel és sokoldalú személyiség fejlesztéssel.
Az ép értelmi övezetbe eső tanulókkal óraadó pedagógusok is foglalkoznak, a felzárkóztatás érdekében.
Az oktató-nevelő munka hatékonyságát növeli az osztályok alacsony létszáma (10-12 fő), az ismeretek feldolgozásának lassúbb üteme, a lelkiismeretes, jól felkészült, hivatását szerető gyógypedagógusokból álló tantestület.
A tanórán és iskolán kívüli programok, kiállítások megtekintése, színház, mozi, múzeumlátogatás, állatkerti séta, kirándulások, korcsolyázás, erdei iskola, versenyek, vetélkedők, szünidei táborozások teszik változatossá, tartalmassá a tanulók szabadidejének eltöltését.
Iskolánkban Diáksport Egyesület és a –gyógypedagógusok által létrehozott – Szatmári Antal Alapítvány működik.
Forrás: http://www.ujpestiegymi.hu
A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges