Jelenlegi hely

Vörösmarty Tagóvoda

Cím: 1047 Budapest, Vörösmarty u. 14.
Tel.: (06-1)370-9106   
E-mail: vorosmartyovi@upcmail.hu
info@vorosmartyovoda.ujpest.hu
Web:http://www.vorosmartyovi.eoldal.hu/

Nevelési Programunk

 A gyermek fejlődő személyiség, fejlődését genetikai adottságok, az egyéni belső fejlődés-érés sajátos törvényszerűségei a spontán és tervszerűen alkalmazott környezeti hatások együttese határozza meg.

Tevékenységközpontú óvodai nevelésünk célja: a 3-6-7 éves gyermekek társadalmi gyakorlatra való felkészítése a kooperációs és kommunikációs képességeik megalapozásával, valamint az iskolai feladatokra való differenciált, egyéni felkészültség elérése.

A gyermeket minden életkori szakaszban orientálni kell valamerre, vezetni kell valahova. Meg kell adni a gyermekeknek a lehetőséget az önállóan megválasztott, belsőből fakadó tevékenységre, saját képességeiknek megfelelő szinten. Önállóságuk tiszteletben tartása mellett tudatosan, tervszerűen szervezzük meg a napi teendőket.

Tevékenységközpontú óvodai nevelésünk négyes feladatrendszerre épül:

  • Játék és tanulási tevékenység
  • Társas és közösségi tevékenység
  • Munkatevékenység
  • Szabadidős tevékenység

Legfontosabbnak tartjuk a játékot, mert általa szinte észrevétlenül tanulnak a gyerekek. A játékot tudatosan felhasználjuk nevelési céljaink eléréséhez. Feladatunk az érzelmi biztonság megteremtésével a gyermekek játékának beindítása, megfigyelése, fejlesztése. Nevelésünk során figyelembe vesszük a gyermekek spontán szerzett élményeit, tapasztalatait és erre építve fejlesztjük az egyént éppúgy, mint a csoportot.

A játék és a tanulás összekapcsolódva jelenik meg óvodai tevékenységeinkben. Legfőbb törekvésünk, hogy minőségben és használhatóságban minél több ismeretet kapjanak a gyerekek. A több érzékszervet igénybe vevő tapasztalást és a sokoldalú cselekedtetést tartjuk fontosnak fejlődésük szempontjából. Nevelésünk egészén belül a játékos tanulást kötött és kötetlen formában szervezzük meg a napi élet bármely szakaszában.
Nevelésünk célja továbbá, hogy a gyermekek megtanuljanak egymással érintkezni és együttműködni, a kooperációs és kommunikációs képességeik fejlődjenek. Minden gyermekben erősítjük tevékenységeiken keresztül az „énkép” tudatosítását, pozitív, negatív tulajdonságaiknak megismerését. Személyes példamutatásunkkal segítjük a másság, bármilyen jellegű személyes különbözőség elfogadását.

Pedagógiai céljaink közé tartozik a minőségi munka iránti igény kialakítása a gyermekekben. Arra törekszünk, hogy minden olyan munkát végezzenek el, amihez kedvük van, és képesek azok elvégzésére. Természetessé kívánjuk tenni, hogy mindenki kedve szerint dolgozzék. Fokozottan figyelünk személyes példamutatásunk nevelő értékére.

A szabadidő tartalma a termékeny, hasznos idő felhasználási lehetőségek közötti szabad választás és döntés. Elősegítjük azt a képességeiket, hogy tanuljanak meg majdan hasznosan, tartalmasan gazdálkodni szabadidejükkel. Ennek érdekében egyre fokozatosabban igyekszünk tágítani a gyerekek mozgásterét épületen belül és az udvaron.

A napi kötött és kötetlen foglalkozásokat komplex rendszerben szervezzük.

Fontos terület a környezeti nevelés, melyen belül a gyermekek megismerik szűkebb és tágabb környezetüket. Kiemelt figyelmet fordítunk a környezet és természetvédelemre, a környezeti kultúrára való nevelésre. Rendszeresen megemlékezünk a természet ünnepeiről: állatok-víz-Föld-madarak és fák világnapja. Hasonlóan fontos a játékos matematikai nevelés, mely meghatározó szerepet tölt be a gyermekek intellektuális képességeinek kibontakozásában.

A művészeti tevékenységek során legfontosabb feladatunk az egyéniség színeinek kibontakoztatása, a kreativitás, alkotó gondolkodás és cselekvés összekapcsolása. A művészeti tevékenység összetett komplex jellegébe beletartozik a mese, vers, bábozás, az ének-zene, a vizuális tevékenységek, melyeket a nap folyamán bármikor örömmel és szabadon gyakorolhatnak a gyermekek.

Nevelési Programunk lényeges eleme a mozgásfejlesztés. A rendszeres, játékban gazdag, kellő aktivitást és terhelést jelentő mozgás szoros kapcsolatban áll a fejlődéssel. Maximálisan biztosítjuk a gyermekek számára a spontán mozgás lehetőségét, az egyéni sajátosságok figyelembe vételével az egész nap folyamán.

Nagy alapterületű tornatermünk minden tekintetben kedvező feltételeket biztosít a szervezett testneveléshez. Ezen kívül minden csoportszobában különböző tornaszerek is vannak.

Kiemelt feladatunknak tekintjük továbbá az egyre sűrűsödő tartáshibák megelőzését, az intenzív lábtorna alkalmazását.

Szolgáltatások

Családias  légkörben, a gyermekek természetes érdeklõdésére és képességeikre építve folytatjuk  nevelõmunkánkat.
A szervezett keretek mellett, különféle, szabadon választható programokkal színesítjük vidám napjaikat.

  • Korcsolya
  • Úszás
  • Judo
  • Néptánc
  • Foci
  • Játékos gyermektorna

Egyéni kreativitás és alkotóképesség játékos fejlesztése

- óvodán belül szervezett kézműves foglalkozások alkalmával

Kulturális programok

- Helyszíni, zenés, báb-és meseműsorok elismert művészek tolmácsolásában

- Kerületi GYERMEKSZÍNHÁZ  előadásaira váltott bérletsorozat.

- Bábszínház előadásainak látogatása

Ismeretterjesztõ programok

- Állatkert rendszeres látogatása.

- Múzeumok, gyermekkönyvtár, gyermekkiállítások megismerésének lehetősége.

- Tanév végi családi autóbusz kirándulás szervezése Budapest  környékére.

A külön programok szervezésénél a mindenkori reális szülõi  igényeket, anyagi lehetõségeiket és a gyermekek egyéni szükségleteit vesszük figyelembe.

Heti 2 alkalommal logopédiai szolgáltatás

Forrás: http://www.vorosmartyovi.eoldal.hu


A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Hozzászólások

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére