Jelenlegi hely

Vörösmarty Tagóvoda

Cím: 1047 Budapest, Vörösmarty u. 14.
Tel.: (06-1)370-9106   
E-mail: vorosmartyovi@upcmail.hu
info@vorosmartyovoda.ujpest.hu
Web:http://www.vorosmartyovi.eoldal.hu/

Nevelési Programunk

 A gyermek fejlődő személyiség, fejlődését genetikai adottságok, az egyéni belső fejlődés-érés sajátos törvényszerűségei a spontán és tervszerűen alkalmazott környezeti hatások együttese határozza meg.

Tevékenységközpontú óvodai nevelésünk célja: a 3-6-7 éves gyermekek társadalmi gyakorlatra való felkészítése a kooperációs és kommunikációs képességeik megalapozásával, valamint az iskolai feladatokra való differenciált, egyéni felkészültség elérése.

A gyermeket minden életkori szakaszban orientálni kell valamerre, vezetni kell valahova. Meg kell adni a gyermekeknek a lehetőséget az önállóan megválasztott, belsőből fakadó tevékenységre, saját képességeiknek megfelelő szinten. Önállóságuk tiszteletben tartása mellett tudatosan, tervszerűen szervezzük meg a napi teendőket.

Tevékenységközpontú óvodai nevelésünk négyes feladatrendszerre épül:

  • Játék és tanulási tevékenység
  • Társas és közösségi tevékenység
  • Munkatevékenység
  • Szabadidős tevékenység

Legfontosabbnak tartjuk a játékot, mert általa szinte észrevétlenül tanulnak a gyerekek. A játékot tudatosan felhasználjuk nevelési céljaink eléréséhez. Feladatunk az érzelmi biztonság megteremtésével a gyermekek játékának beindítása, megfigyelése, fejlesztése. Nevelésünk során figyelembe vesszük a gyermekek spontán szerzett élményeit, tapasztalatait és erre építve fejlesztjük az egyént éppúgy, mint a csoportot.

A játék és a tanulás összekapcsolódva jelenik meg óvodai tevékenységeinkben. Legfőbb törekvésünk, hogy minőségben és használhatóságban minél több ismeretet kapjanak a gyerekek. A több érzékszervet igénybe vevő tapasztalást és a sokoldalú cselekedtetést tartjuk fontosnak fejlődésük szempontjából. Nevelésünk egészén belül a játékos tanulást kötött és kötetlen formában szervezzük meg a napi élet bármely szakaszában.
Nevelésünk célja továbbá, hogy a gyermekek megtanuljanak egymással érintkezni és együttműködni, a kooperációs és kommunikációs képességeik fejlődjenek. Minden gyermekben erősítjük tevékenységeiken keresztül az „énkép” tudatosítását, pozitív, negatív tulajdonságaiknak megismerését. Személyes példamutatásunkkal segítjük a másság, bármilyen jellegű személyes különbözőség elfogadását.

Pedagógiai céljaink közé tartozik a minőségi munka iránti igény kialakítása a gyermekekben. Arra törekszünk, hogy minden olyan munkát végezzenek el, amihez kedvük van, és képesek azok elvégzésére. Természetessé kívánjuk tenni, hogy mindenki kedve szerint dolgozzék. Fokozottan figyelünk személyes példamutatásunk nevelő értékére.

A szabadidő tartalma a termékeny, hasznos idő felhasználási lehetőségek közötti szabad választás és döntés. Elősegítjük azt a képességeiket, hogy tanuljanak meg majdan hasznosan, tartalmasan gazdálkodni szabadidejükkel. Ennek érdekében egyre fokozatosabban igyekszünk tágítani a gyerekek mozgásterét épületen belül és az udvaron.

A napi kötött és kötetlen foglalkozásokat komplex rendszerben szervezzük.

Fontos terület a környezeti nevelés, melyen belül a gyermekek megismerik szűkebb és tágabb környezetüket. Kiemelt figyelmet fordítunk a környezet és természetvédelemre, a környezeti kultúrára való nevelésre. Rendszeresen megemlékezünk a természet ünnepeiről: állatok-víz-Föld-madarak és fák világnapja. Hasonlóan fontos a játékos matematikai nevelés, mely meghatározó szerepet tölt be a gyermekek intellektuális képességeinek kibontakozásában.

A művészeti tevékenységek során legfontosabb feladatunk az egyéniség színeinek kibontakoztatása, a kreativitás, alkotó gondolkodás és cselekvés összekapcsolása. A művészeti tevékenység összetett komplex jellegébe beletartozik a mese, vers, bábozás, az ének-zene, a vizuális tevékenységek, melyeket a nap folyamán bármikor örömmel és szabadon gyakorolhatnak a gyermekek.

Nevelési Programunk lényeges eleme a mozgásfejlesztés. A rendszeres, játékban gazdag, kellő aktivitást és terhelést jelentő mozgás szoros kapcsolatban áll a fejlődéssel. Maximálisan biztosítjuk a gyermekek számára a spontán mozgás lehetőségét, az egyéni sajátosságok figyelembe vételével az egész nap folyamán.

Nagy alapterületű tornatermünk minden tekintetben kedvező feltételeket biztosít a szervezett testneveléshez. Ezen kívül minden csoportszobában különböző tornaszerek is vannak.

Kiemelt feladatunknak tekintjük továbbá az egyre sűrűsödő tartáshibák megelőzését, az intenzív lábtorna alkalmazását.

Szolgáltatások

Családias  légkörben, a gyermekek természetes érdeklõdésére és képességeikre építve folytatjuk  nevelõmunkánkat.
A szervezett keretek mellett, különféle, szabadon választható programokkal színesítjük vidám napjaikat.

  • Korcsolya
  • Úszás
  • Judo
  • Néptánc
  • Foci
  • Játékos gyermektorna

Egyéni kreativitás és alkotóképesség játékos fejlesztése

- óvodán belül szervezett kézműves foglalkozások alkalmával

Kulturális programok

- Helyszíni, zenés, báb-és meseműsorok elismert művészek tolmácsolásában

- Kerületi GYERMEKSZÍNHÁZ  előadásaira váltott bérletsorozat.

- Bábszínház előadásainak látogatása

Ismeretterjesztõ programok

- Állatkert rendszeres látogatása.

- Múzeumok, gyermekkönyvtár, gyermekkiállítások megismerésének lehetősége.

- Tanév végi családi autóbusz kirándulás szervezése Budapest  környékére.

A külön programok szervezésénél a mindenkori reális szülõi  igényeket, anyagi lehetõségeiket és a gyermekek egyéni szükségleteit vesszük figyelembe.

Heti 2 alkalommal logopédiai szolgáltatás

Forrás: http://www.vorosmartyovi.eoldal.hu


A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Hozzászólások

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Hogyan éljük túl a hőséget?

Hogyan éljük túl a hőséget?

Valahogy muszáj lesz. És bár az idei nyár (eddig) kegyesebb hozzánk, mint a tavalyi, a 38°C azért már alkalmas a nyugalom megzavarására. A szenvedés pedig csak a mazochistákat villanyozza fel, a többiek megoldások után kutatnak.
Tíz étel, amit a 10 éve gyereked is elkészíthet a nyári szünetben

Tíz étel, amit a 10 éves gyereked is elkészíthet a nyári szünetben

A szülői stresszfaktor egyik okozója a nagy ebédkérdés, amihez nemcsak a mikor mit főzzek, de a megeszi-e a gyerek is hozzájárul. Van pár tippünk kezdőknek és haladóknak.
Figyelemzavar: 5 hatékony módszer a mindennapi élet könnyítésére

Figyelemzavar: 5 hatékony módszer a mindennapi élet könnyítésére

Miért nehéz a mindennapi rutin figyelemzavarral? Reggel elindulni, iskolába vagy munkába érkezni időben, elintézni a fontos dolgokat, nem elfelejteni az uzsonnás dobozt, a határidőt vagy a kulcsokat – ezek a napi rutinfeladatok sok embernek automatikusak. De figyelemzavarral élőknek gyakran épp ezek a kis dolgok jelentik a legnagyobb kihívást.
Július első szombatja: Az Ölelés Napja - egy kedves alkalom, amit érdemes megünnepelni a családban is!

Július első szombatja: Az Ölelés Napja - egy kedves alkalom, amit érdemes megünnepelni a családban is!

Tudtad, hogy minden évben július első szombatja a Nemzeti Ölelés Napja Magyarországon? Bár nálunk ez a nap még nem tartozik a legismertebb jeles napok közé, épp ezért különleges alkalom, hogy egy kicsit megálljunk és figyelmet szenteljünk annak, mennyit számít egy szeretetteljes ölelés a mindennapokban.

Partnereink

Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom
NOE
Családháló
Tehetségműhely Közhasznú Alapítvány
Képmás Magazin
Ugrás az oldal tetejére