Jelenlegi hely

Városmajori Óvodák - Városmajor Óvoda

 
Cím: 1122 Budapest, Városmajor u. 59/b.
Telefon: 202-2566

Óvodavezető: Bálint Beáta

Óvodánk a XII. kerület Városmajor u. 59/b. alatt található, a Csermely u.8. sz. alatti tagóvodával összevontan működik, 5 illetve 2 csoporttal, csoportonként átlagosan 20 gyermekkel.

A Városmajor utcai Óvodánk

Műemlék épület, amely 1912-ben óvodának épült (az általános iskolával együtt), Kós Károly és Györgyi Dénes tervei alapján. Tágas, hangulatos csoportszobákkal, tornateremmel rendelkezünk. Óvodánk udvarát gesztenyefák díszítik, a hátsó udvar belenyúlik a Városmajor Parkba.
Az iskolával jó a kapcsolatunk, a pedagógusok minden évben szülői értekezletünkön tájékoztatják a nagycsoportos gyermekek szüleit az iskola életéről. Gyermekeink fejlődését 18 éves korukig közvetlen figyelemmel kísérhetjük, mivel utcánkban gimnázium is működik.
Az egészséges életmódra nevelés kiemelt feladatunk:  Gyermekeinknél kiemelten fontos a mindennapos mozgás, levegőzés és gyakori kirándulás biztosítása. Rendszeres gyümölcs és zöldség fogyasztás biztosítása minden nap történik.
Középső és nagycsoportosainkat évek óta úszni visszük a Csaba utcai uszodába, mely gyalog is megközelíthető.

Tagóvodánk

A Csermely úti óvoda a Harangvölgy közelében erdőre és a Tündérsziklára tekintő helyen található. Több mint 50 éve működik. Az épület régi villa. A nagy kert sok gyümölcsfával, virágokkal, bokrokkal, füves, dombos, kavicsos résszel és tornaudvarral ad lehetőséget a változatos udvari élethez. A természet közelsége meghatározza az óvoda arculatát, szemléletét.

Pedagógiai programunk:
1988-ban saját programot dolgoztunk ki, melynek a Magvető címet adtuk.

Mottónk:
„Az elfogadás olyan, mint a termékeny talaj, mely lehetővé teszi, hogy a kis mag olyan gyönyörű virággá fejlődjön, amilyenné belső lehetőségei csak engedik. A talaj kioldja a mag fejlődési képességét, de ez a képesség maga benne rejlik a magban. Csakúgy, mint a magban, a gyermekben is tökéletesen benne rejlik a fejlődés képessége.”
/ Thomas Gordon/

Célunk:
Szeretetteljes légkörben, elegendő játéklehetőség biztosításával, a gyermekek harmonikus személyiséggé alakítása, fejlesztése (érzelmi, értelmi, testi, közösségi nevelés) a családdal együttműködve.
A gyermekek életkoronként és egyénenként változó testi-lelki szükségleteit kielégítjük, hangsúlyozva az egyéni bánásmódot, differenciált fejlesztést. Fejlesztő pedagógusok, gyógy testnevelők és logopédusok segítik az egyéni eltéréseket toleráló, arra építő képességfejlesztést. Programunk szellemisége a játékot középpontba helyezi, mint a legfejlesztőbb tevékenységet, melynek során fejlődik a gyermekek személyisége, értelmi képessége, mozgása. A gyermekek játéka létforma, fejlődésük alapja, játékuk megfigyelése közben képet kapunk ismereteikről, élményeikről, beszédkézségükről, szociális és értelmi fejlettségük egészéről. Mindennapi mesével fejlesztjük belső képvilágukat, módot adunk a spontán utánzásos tanulásra. Mindkét óvodánkban nagy hangsúlyt fektetünk a hagyományok őrzésére és a népszokások ápolására. A gyermekek évről-évre örömmel vesznek részt a jeles napokat megelőző készülődésekben, átélik az ünnep hangulatát, a bensőséges összetartozás élményét.

Néphagyományőrző ünnepeink

  • Őszi vásár
  • Márton napja
  • Mikulásvárás
  • Adventi karácsonyi készülődés (Luca napi búzaültetés, koszorúkészítés, mézeskalácssütés)
  • Farsang
  • Húsvét (tojásfestés, locsolás)
  • Pünkösd (népi játékok)
  • Gyermeknap (közös egész napi kirándulás)
  • Nemzeti ünnepeink
    • március 15.
    • október 23.

Az ünnepekre minden évben ugyanakkor és ugyanúgy készülődünk, az újraélés vágya motiválja a gyermekeket. A nagyobbak a készülődés során felidézik emlékeiket.

A természet mélyebb megismerésével kapcsolatos jeles napokat is megünnepeljük:

  • Állatok világnapja
  • Víz napja
  • Madarak, fák napja
  • Föld napja

Ezekre a napokra a gyermekekkel élményekkel és változatos tevékenységekkel készülünk egy héten keresztül.

Alkalmanként színház-, bábszínház-, múzeumlátogatást szervezünk. Az óvodai élet rendszerességét és folyamatosságát a napirend biztosítja, amely rugalmasan változtatható a körülmények, évszakok, váratlan események hatására. A napirend ismétlődő szakaszai biztosítják a gyermekek számára az érzelmi biztonságot, állandóságot. Célunk, hogy a gyermekek nyugodt, derűs légkörben, aktív tevékenységgel töltsék napjaikat az óvodában. A szabad levegőn való hosszú tartózkodást, játékot, mozgást, pihenést, tisztálkodást életkoronként igény szerint biztosítjuk. Az óvodai nevelés a családi nevelésre épül, fontosnak tartjuk a szülőkkel való együttműködést.

Egyéb napirendre épülő szolgáltatásaink:

  • logopédiai foglalkozás
  • játékos angol
  • sportoktatás: úszás, zenés torna, korcsolya a műjégpályán, foci

Hisszük, hogy a szeretettel, elfogadással, szakértelemmel párosuló nevelői munka meghozza „gyönyörű virágát”, a gyermek személyiségének harmonikus fejlődését.

Forrás: www.varosmajoriovodak.hu

 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

 

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére