Mottónk
"A Földet nem nagyapáinktólktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön." (Navaho közmondás)
Óvodánk szerkezete
Intézményünk 200 férőhelyes 8 csoportos óvoda, ahová a gyermekek leginkább a környező lakótelepen élő családokból érkeznek, de nem ritka, hogy Budapest-környéki településekről járnak be. Gyermekcsoportonként két okleveles óvodapedagógus látja el a nevelőmunkát. Többen közülük szakvizsgával illetve szakirányú képesítéssel rendelkeznek. Tevékenységüket csoportonként egy-egy szakképzett dajka segíti.
Az óvoda adminisztrációs munkáit 1 fő óvodatitkár látja el. A rendfenntartó és a gyerekeket kiszolgáló feladatokat a következő alkalmazottak végzik: 2 fő konyhai dolgozó, 1 fő takarító, 1 fő kertész, 1 fő textil felelős.
Pedagógiai munkánk
"A környező világ iránti érdeklődésünk velünk születik. Születésünk pillanatától egy bonyolult és elkápráztató világ felfedezői vagyunk.
Vannak emberek, akikben ez a szenvedély az idő múlásával vagy az élet megpróbáltatásai közepett kihűl, de vannak olyan szerencsések, akiket életük végéig hevít." (Gerald Durell)
"Kodály Zoltán állította a zenei nevelésről, hogy az a kisgyermek születése előtt kilenc hónappal indul.
Óvodánk hitvallása, hogy a környezeti nevelést is ebben az időszakban kell elkezdeni, de mi ezt a feladatot csak három éves kortól tudjuk felvállalni.
Nekünk még meg kell tanulnunk, el kell fogadnunk azt a tényt, hogy a természetben való viselkedés, a környezetünk élőlényeivel szemben tanusított magatartás is része a társadalmi beillesztés folyamatának. Éppen ezért e viselkedési magatartás bizonyos alapelemei korai gyermekkorban alakíthatók ki. Ha ebben az időszakban elmulasztjuk ezt, akkor társadalmi szempontból hiányos személyiségjegyekkel bíró generációk nőnek fel.
A természet-szeretet és művészet azonos tőről fakad. Érzékenység, érzelmi telítettség, lelki rezonancia szükséges az átéléshez. Az azonosulási képesség azok számára adatott meg, akik önmagukon felülemelkedve képesek beleélni magukat a másik helyzetébe legyen az akár kőszikla, bársonyos moha, vagy levélen csillogó harmatcsepp.
A növényekre és állatokra, mint élőlénytársainkra tekintünk, s a természetből adott minden létezőre csodálattal figyelünk, legyen az egy kavics a patakparton, vagy felhő az égen. (KEN-Program)
Gyermekképünk: " Óvodai nevelésünk az óvodai nevelés országos alapprogramjára épülve határozza meg gyermekeinkről alkotott képünket.
Óvodánkba kerülő gyermekek személyiségét meghatározzák genetikai adottságaik, az addig őket ért családi és környezeti hatások. Ennek következtében a gyermekeknek életkoronként és egyénenként eltérőek testi és lelki szükségleteik.
Személyiségük fejlesztésében programunk lehetőséget biztosít - az egyéni fejlődési ütem figyelembevételével - a környezeti és esztétikai nevelésen belül a gyermeki személyiség harmonikus kibontakoztatására.
Feladatunknak tartjuk olyan gyermekek nevelését, aki az őket körülvevő környezetet, természetet szeretik és ezek figyelembevételével élnek benne." (KEN-Program)
"Az óvodai nevelés az alapelvek megvalósítása érdekében gondoskodik:
Tárgyi feltételek
2008. nyarán elkészült új tornatermünk, mely a kor elvárásainak megfelel. Épült új nevelői-, kézműves-, logopédiai-, fejlesztő szoba is, valamint óvónői-, és dajka öltöző. A tavalyi tanév végén felkerültek az utólsó új lapradiátorok is. Iskolánk műszaki csapata kifestette a gyermekek öltözőit, valamint lecserélte a karnisokat. A korszerűsítési folyamat részeként az emeleti konyha és iroda alblakcseréje megtörtént. Reméljük soron következik majd az egész épület nyílászáróinak cseréje.
Három gyermeköltözőben a szekrények is megújultak az óvónénik és a szülők munkája nyomán. -Köszönjük! Az óvoda főbejárati kapujának cseréje is sor került, így biztonságosabbá téve a gyermekek számára az ittlétet.
Óvoda - iskola átmenet
Óvodánk a szomszádos Kontyfa iskolával 35 éves múltra tekint vissza. Szorosabb kapcsolatot eredményezett azonban a két intézmény összevonása. Ennek következtében megindult egy folyamat, melyben a tanító nénik az óvónőkkel közösen igyekeznek megkönnyíteni a kisgyermekek számára az átmenetet. Gyakran rendezünk szakmai tapasztalatcserét, óra-, illetve foglalkozás látogatást. Így a gyermekeknek is könnyebbség szeptemberben, hogy egy olyan tanító néni fogadja őket az iskolában, akivel már többször találkozhatott.
Később az óvodapedagógusok visszajelzést kapnak azokról a gyermekekről, akik tőlünk kerültek át a Kontyfába. Ez pedagógiai munkánkban nagy segítség.
Szerencsésnek mondhatjuk azokat a családokat, akiknek gyermekei óvodás kortól egy intézménybe járhatnak -lakóhelyükhöz közel- gyakorlatilag érettségiig.
Szolgáltatás
Logopédia - pedagógus: Kiss B. Ilona
Forrás: www.kontyfaovi.hu
A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges