Intézményünk a Thaly Kálmán u.38.sz. és a Thaly Kálmán u.17.sz. alatt működik. Mindkét épülethez felszerelt, játszóudvar tartozik, valamint tornaterem is található.
Óvodánk 8 csoportos, férőhelyeink száma 200 fő.
A csoportszobák tágasak, napfényesek, teret engednek a gyermekek öntevékeny nyugodt játékának. Berendezésük ízléses, törekedtünk a bútor, a textília, különféle dísztárgyak szín- és formavilágának harmóniájára, természetes anyagok beszerzésére (fa-nád bútorok, fonott kosarak…). Minden csoportot egyéni ízléssel alakítottak ki az óvónők és a dajkák. Bensőséges családias hangulat árad bárhová lépünk be.
Alapvető feladatunknak tekintjük a korszerű foglalkozási eszközök és képességfejlesztő játékok folyamatos beszerzését. Különös gondot fordítunk a mozgásfejlesztő eszközök, sportszerek, felszerelések megvásárlására.
Játszóudvaraink parkosítottak, füves ill. díszcserjés területekkel. Mászókáink, hintáink fejlesztik gyermekek mozgáskoordinációját, egyensúlyérzékét, erőnlétét, ügyességét, s ezen keresztül egész személyiségét.
Nevelőtestületünk stabil. Óvodapedagógusaink. egyéb szakirányú végzettséggel is rendelkeznek. Fontosnak tartjuk az állandó önképzést. Dajkáink szakképzettek.
„Fogom a kezed” Pedagógiai programunkban óvodai nevelésünk célját a következőkben fogalmaztuk meg:
„Sokoldalúan, testileg, szellemileg, erkölcsileg, biológiailag harmonikusan fejlődő, önálló, kreatív gyermekek nevelése, akik képessé válnak az egészséget-természet szerető-védő,életmód szokásainak gyakorlására, rendelkeznek alkalmazkodó,együttműködő,elfogadó szociális képességekkel belépnek a lassú átmenet állapotába, és alkalmasak lesznek az iskolai életmódba és közösségbe való zökkenőmentes beilleszkedésre, az iskolában óvodásból iskolássá érik..”
Kiemelt nevelési feladataink:
- Egészséges életmódra nevelés.
- Értelmi nevelés:differenciált egyéni képesség készségfejlesztés, prevenció, korrekció, tehetséggondozás.
- Anyanyelvi nevelés, kommunikációs képesség fejlesztése.
- Érzelmi,erkölcsi, szocializációs képességek megalapozása, fejlesztése: inkluzív nevelés,tágabb értelemben vett integráció.
A hagyományos csoportszervezéssel ellentétben vegyes életkorú gyermekközösségeket alakítottunk ki. Így eredményesebb a tevékenységekben történő tanulás, az utánzás, modellkövetés által,valamint a szociális érés,empátia.
A teljes körű személyiségfejlesztés az egész napos nevelési folyamatban valósul meg az életkor, a csoport ill. a gyerekek aktuális fejlettségi szintjéhez igazítva, melyben helye van a szervezett foglalkozásoknak, érvényesítve a komplexitás elvét. Fontosnak tartjuk a hosszantartó, nyugodt játékidő biztosítását.
Élménygazdag óvodai életünkben szervezünk kirándulást, állatkerti sétát, színházlátogatást, saját és meghívott művészekkel előadásokat, részt veszünk sportversenyeken, emlékezetessé tesszük ünnepeinket.
A sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztését logopédus ,gyógypedagógus, valamint utazó gyógypedagógusok segítik.
Egyéb tevékenységi lehetőségek:
Néptánc,foci, r. katolikus és református hittan, bibliodráma, fejlesztő foglalkozás, a nagyoknak- korcsolya,szivacskézilabda-,
a gyermekek életkorát,terhelhetőségét figyelembe véve.
A nyári zárás alatt igény szerint egyhetes üdülést,táborozási lehetőséget szervezünk.
Forrás: www.csicsergoovoda.hu
A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Hozzászólások
DÍJAK ÉS A PÁLYÁZAT RÉSZLETEI ITT!