Jelenlegi hely

Boldog családok szokásai

A Házasság hetén fókuszba került a családi/házas-boldogság, amit – mint annyi mindent – megpróbál a korszak, ami ránk köszöntött.

A karanténok, a merev, rideg korlátozó szabályok, a bizonytalanság és az összezártság hosszú távon kiélezik az együtt élők közötti súrlódásokat. Egyénileg is rossz formába kerülhetünk, így az örömforrások hiánya, a tartós stressz a tél végi kimerültséggel felemészti tartalékainkat.

Ilyen állapotban látásunk kiélesedik a körülöttünk lévők hibáira. Ez pedig veszélyezteti a családi boldogságot, a mi boldogságunkat.

Mi a boldogság titka tehát?

Kopp Mária professzor asszony, a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom alapítója, amikor a boldogság kapcsán kutatott - összhangban a nemzetközi eredményekkel - azt találta, hogy a jól működő házasság, a család a hosszú és egészséges élet egyik kulcsa.

A Harvard 7 évtizeden át tartó kutatása is erre a megállapításra jutott: a magukat boldognak és életüket visszatekintve sikeresnek, jónak tartó emberek sorsában a közös pont a biztonságot adó, szoros emberi kapcsolataik voltak. Akiknek voltak, ők lettek idős korukra egészségesebbek, vagy a betegségeiket jobban viselők is.

Más oldalról nézve, amikor tavaly elindult a karantén, készítettünk egy felmérést először családbarát, aztán átlagos mintán végezve, az otthonról való munkavégzésre (home office-ra) való átállás kapcsán és azt találtuk, hogy a családbarát cégek kollégái könnyebben adaptálódtak, hatékonyabbnak érzeték magukat, segítőbbnek a vezetőiket. Miért? Mert ők már régebben is közösségként viselkedtek, ahol ez ember a maga sorsával együtt számít, nem most találkoztak először egymás élethelyzetével és segítették egymást a nehézségek megoldásában.

Sok családbarát vállalat szervezett tavaly olyan tréningeket, előadásokat a kollégáknak, amelyek az egyéni mentális jóllétet segítették. Így tették a legtöbbet munkatársaikért és persze annak érdekében, hogy a vállalat ne maradjon munkára alkalmas munkaerő nélkül. Lelkileg egészséges, otthon is rendben élő emberek tudnak hatékonyan dolgozni.

Úgy tűnik, életbe vágó, hogy ezt az egyet, a családi boldogságot igazán jól csináljuk, hogyan?

Új szemüveg

Felötlik bennem egy év végi tréning, a boldog családok 7 szokása, ami egy üzleti hatékonyság tréning családi verziója. Az egyik, amire megtanít, hogy van módja az önnevelésnek, nem kell és nem is szabad belenyugodnunk felnőttként sem, hogy bizonyos helyzetekre egy bizonyos féle módon reagálunk.

Hazug a kibúvó, „én már ilyen vagyok”. Paradigmaváltás, „szemüvegcsere” - ehhez ad kapaszkodókat a 7 szokás, hogy képesek legyünk változni, amit kitűzünk célként, oda el is érni, mégpedig úgy, hogy közben szövetségeseket gyűjtünk ellenségek helyett.

Mi a jó sorrend?

A 7 szokás közül az egyik, amit manapság legnehezebb talán megvalósítani, a prioritások helyes felállítása, hogy az élet sodrásában, napjaink szervezése közepette ne hibázzuk el a legfontosabbakat.

Még akkor se, amikor térben és időben alig szétválaszthatóan igyekszünk minden szerepünknek megfelelni. A fontos és sürgős tengelyen segít a 3. szokás eligazodni, egy nagyon szemléletes kis kísérlettel. Hogyan lehet beletölteni egy üveg edénybe kisebb és nagyobb köveket hatékonyan?

Nem árulom el a megoldást, de szabad kísérletezni, hogy milyen sorrend mellett tudunk többet beletölteni abba az üvegbe, mik azok a tennivalók, amiknek a helyét, idejét elsőként érdemes kijelölni, amikor egy következő hétre készülünk fel.

Most kéne abbahagyni?

A tréning egy ponton felidézte bennem egy még korábbi élményemet is. Amikor új volt az apa-gyes jelensége, szerveztünk egy beszélgető kört olyan felsővezető apukákkal, akik voltak otthon gyesen fél évet, egy évet a kisgyerekeikkel. A beszélgetésnek rengeteg tanúsága volt, de számomra egy életre figyelmeztetés, az egyik, amiben mind egyet értettek a beszélgetés résztvevői.

Nagy elismeréssel szóltak az anyukákról, de egy dolgot találtak, amiben határozottan jobbak voltak ők, apukák. Ezen a ponton nagy volt a feszültség a hallgatóság körében, mit fognak mondani?

A férfiak jobbak abban, hogy ragaszkodjanak az én-idejükhöz, vannak hobbijaik és minden körülményben időt is fordítanak rá, míg az anyukák hajlamosak ennek a fontosságáról megfeledkezni, nem kérik, nem harcolják ki maguk számára a feltöltődés idejét és így kimerülhetnek.

És ez az egyik terület, ami most talán a legnehezebben megvalósítható bárkinek. Ez a 7 szokás utolsó, mégis nagyon fontos üzenete is: „Élezd meg a fűrészt”, ne hagyd magad végletekig lemerülni.

Váljon a szokásoddá, hogy teszel azért, hogy jól érezd magad, így add másoknak önmagad - a lehető legjobb formádban.

Forrás: Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom

- Budapestimami -

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Miért nem vagyunk mi szuperanyuk? - Bebetonozott hagyomány, vagy instant anyaság?

Miért nem vagyunk mi szuperanyuk? - Bebetonozott hagyomány, vagy instant anyaság?

Hogy miért kapjuk sokszor meg a „bezzeg az én időmben, mindig rendben volt a ház, finom főtt étellel az asztalon, pedig még ennyi elektromos csodánk sem volt?”. Hogy a mai lányok miért nincsenek felkészítve az életre? Van erre egy teóriám.
A tornaszőnyegről a digitális térbe avagy miért jó az online mozgás

A tornaszőnyegről a digitális térbe avagy miért jó az online mozgás

A bezártság és a beszűkült mozgási lehetőségek alaposan átalakították az edzőtermi kínálatot. Gyakorlatilag mindenki az online térben próbál érvényesülni, ami hatalmas választékot eredményezett. Válogatásunkban a kicsiktől a 60+os tornáig, a jógától a pilates-en át az intimtornáig végigvesszük a kínálatot.
Hálóing kontra pizsama. Te melyikben alszol szívesebben?

Hálóing kontra pizsama. Te melyikben alszol szívesebben?

Az alváshoz a megfelelő öltözéket kiválasztani nem mindig könnyű feladat. A kínálat hihetetlen sokszínűsége csak tovább nehezíti a döntést. Az Adora.hu webáruház oldalán a mindenkori szezonhoz és az aktuális trendekhez igazodó hálóruhák hatalmas kínálatából választhatsz, bármi is legyen a kívánalom.
Gyerekrajz pályázat-Kreatív gyerekeket keres a Beango designer márka

Beango stílus designer rajzpályázata gyerekeknek - fődíj egy egyedi szülő-gyerek ruhaszett

Pályázat típusa: rajzpályázatKorosztály: 5-12 évesBeküldési határidő: 2021. március 14.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére