Jelenlegi hely

Balassi Bálint Nyolcévfolyamos Gimnázium

Cím: 1174 Budapest, Széchenyi u. 1 – 7.
Tel.: 256-9719
E-mail: balassi@balassi-bp.hu
Web: http://www.balassi-bp.hu/

Célkitűzéseink

Gimnáziumunk tantervi programjának középpontjában a tehetséggondozás áll. Azoknak a gyerekeknek kívánunk megfelelő iskolatípussal szolgálni, akik az intenzívebb szellemi munkára alkalmasak és arra vállalkoznak is. A nyolc évfolyamos képzés megbízható, alapos felkészültséget nyújtó képzési forma. Eredményközpontú, kiemelkedő teljesítményekre ösztönző értékelési rendszerrel, tehetségfejlesztő, tehetséggondozó szemlélettel tanítjuk diákjainkat. Fontosnak tartjuk a képességek kibontakozását. Céljainkat megfelelő munkafegyelem elfogadtatásával szeretnénk elérni. Tanulóink törekedjenek önmaguk és környezetük megismerésére és arra, hogy társaiknak és tanáraiknak egyaránt aktív partnerei legyenek.
 

Pedagógiai Programunk célrendszere:

• értelmiségi életre nevelés,
• korszerű, az életkornak megfelelő mennyiségű és minőségű  szaktárgyi ismeretanyag elsajátítása: önművelődésre képes,  továbbtanulásra törekvő diákok nevelése,
• a tehetségek felfedezése, tehetségfejlesztés, tehetséggondozás,
• az anyanyelv és a magyar nemzeti hagyományok megismertetése, a hagyományőrzés értékének elfogadtatása,  az iskolai hagyományok megőrzése, erősítése,
• más népek, nemzetek kultúrájának megbecsülésére, az Európai Unió országainak megismerésére való nevelés,
• az ésszerű rendre, fegyelemre való nevelés,
• másokkal való együttműködésre nevelés: a közösségi szellem értékeinek elfogadtatása és fejlesztése,
• az egészséges életmódra nevelés, a mindennapos testedzés, mozgás biztosítása,
• környezetvédelemre nevelés,
• esztétikai nevelés, a művészetek mellett a tárgyi és természeti esztétikum megbecsülése, az esélyegyenlőség megteremtése.

A Balassi Bálint Gimnáziumba bekerülő tanulók nyolc évig tagjai egy közösségnek. Gyermekként kerülnek az iskolánkba, s felnőttként hagyják el azt. Természetes, hogy az itt töltött hosszú idő alatt nemcsak tudásban gyarapodnak, hanem rengeteg élménnyel is gazdagabbak lesznek. Gimnáziumunk nagy hangsúlyt helyez a közösségformálásra és az iskolai hagyományok ápolására.

Jövőképünk egy olyan gimnázium megteremtése, illetve működtetése, amelyben tartósan magas színvonalon képzünk az átlagnál tehetségesebb, motiváltabb tanulókat. Pedagógiai programunk, tanterveink, valamint a megvalósítást támogató minőségirányítási programunk egyaránt azt a célt szolgálják, hogy az intézményünket választó diákok és szüleik elvárásainak megfelelve jól felkészült diákokat bocsássunk ki, akik megállják helyüket a felsőoktatási intézményekben, képesek a változó világ kihívásainak megfelelni. Az oktatás és nevelés összhangjának megteremtésével hozzájárulunk ahhoz, hogy a tudományos – kulturális értékeket ismerő, elfogadó, s ezeket újrateremtő felnőtté váljanak a hozzánk kerülő diákok.

Forrás: http://www.balassi-bp.hu/

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére