Jelenlegi hely

Vörösmarty Bölcsőde

Cím: 1204 Budapest, Vörösmarty u. 89-91.
Tel.: 283-1225
E-mail: vorosmartybolcsode@hszi20.hu

 

Vezető: Frindt Andrea
 

A három évtizedes múlttal rendelkező bölcsőde Pesterzsébet központjához közel, kertvárosi övezetben helyezkedik el, csendes, nyugodt, biztonságos, jó levegőjű környezetben, óvoda szomszédságában. A város centrumától tömegközlekedési eszközzel és gyalogosan is könnyűszerrel és gyorsan megközelíthető. Az olykor némi kis utazást kárpótolja a gyermekek forgalomtól távoli nyugalma, az egészséges és füstmentes környezet.

Tíz bölcsődei csoportunkban jelenleg 136 kisgyermek talál naponta szeretetteljes légkört, odaadó szakembert és számára megfelelő elfoglaltságot a játékos tanulás csodálatos világában. Egy csoportba életkortól és fejlettségtől függően 10-14 gyermek jár.

Foglalkoztató szobáink barátságosak és jól felszereltek, a gyermekek igényei szerint kialakítottak. Berendezési tárgyaink, illetve a berendezés módja sajátosan igazodik a gyermekek életkori sajátosságaihoz és a helyi gondozási-nevelési programunkhoz.

Csoportjainknak saját fürdő és mosdóhelyisége van. Az öltözőkben jellel ellátott zárható szekrényekben helyezhetik el a szülők személyes tárgyaikat. A csecsemőknek olyan játszóhelyet biztosítunk, amely védett, de elegendő hely áll rendelkezésre - hempergő, elkerített szobasarok.

Jól felszerelt tornatermünk a gyermekek kedvenc tartózkodási helye, ahol sokféle mozgásfejlesztő eszköz és kellék segíti a szervezett nagymozgást.

Eszköztárunk segítségével törekszünk a gyermek minden izmának erősítésére, mozgásának, állóképességének, alkalmazkodóképességének, testi ügyességének fejlesztésére. Megismertetjük a tornaszerek használatát.

Lehetőség szerint sokat tornázunk a szabad levegőn.

Parkosított, zárt, nagy füves udvarunk kellemes színtere a szabadtéri szabad mozgásnak és játéknak. Számos mozgásfejlesztő játék, játszóház és homokozó, pancsoló teszi vonzóvá.

A gyermekek a bölcsődébe járás teljes időtartama alatt ugyanabba a gyermekcsoportba járnak.

20 hetes kortól tudjuk fogadni a csecsemőket. Számukra a tejkonyha, a szakszerű táplálás biztosított.

A táplálékallergia miatt diétára szoruló gyermekek ellátását (lisztérzékeny, tejérzékeny stb…) a bölcsőde vállalja (amennyiben az étrendre vonatkozó utasítások betarthatók), szakácsnőnk nagy odafigyeléssel és hozzáértéssel készíti a diétás ételeket is.

Gondozónőink magatartásukkal és megfelelő környezettel biztosítják az egészséges életvitelt, a gyermekek szocializálódását, képességeik differenciált fejlesztését, érzelmi világuk gazdagítását, szép iránti vonzalmuk kialakítását. Kölcsönös szeretet, megértés, interakciók, önmaguk és egymás megismerése, közös élmények eredményeképpen alakítjuk ki harmonikus gyermekközösségünket.

A bölcsőde orvosa Dr. Pejtsik Petra. A hét minden napján a kisgyermekek rendelkezésére áll havi 32 órában. Bátran fordulhatunk hozzá szakmai tanácsért egészségügyi kérdésekben. Tevékenységének tekintélyes részét képezi a megelőzés. Bölcsődébe kerüléskor minden gyerekről státust készít. Napi vizit alkalmával folyamatosan ellenőrzi gyermekeink egészségi állapotát.

A kapcsolattartásnak, tájékoztatásnak több formája van, pl. beszélgetés érkezéskor és hazamenetelkor, szülői értekezletek és szülőcsoportos beszélgetések, hirdetőtábla, üzenő füzet, nyílt napok, írásos tájékoztató, szervezett programok, stb. Érdekképviseleti fórum segíti a gyermekek érdekvédelmét.

A néphagyományokat, kulturális ünnepeinket nyílt nap keretében szülőkkel együtt tervezzük. Bölcsődénk szép hagyományokat ápol:

  • Advent időszakában délutáni foglalkozáson a szülőkkel együtt készülünk az ünnepre. Hasonló népszerűségnek örvend a gyerekek és szülők körében egyaránt a tavaszi nyuszi váró alkotó délután is. Vidám és bolondos maskarában ropjuk a táncot farsangkor, a tavaszi napfordulón hangos riasztással, kiszebáb égetéssel űzzük el a telet.
  • Gyermeknapi kerti majálison eljönnek hozzánk leendő bölcsődéseink is, a szülőkkel és gyermekekkel együtt vidám hangulatot élünk meg.
  • Nemzeti ünnepeink közül elsősorban a nagyokkal emlékezünk meg a márciusi ifjakról. Hagyományos ünnepeink sorába tartozik a mikulás, karácsony, húsvét, az anyák napja és az évzáró.
  • A családi ünnepek közül a születés és névnapról, illetve a kistestvér érkezéséről emlékezünk meg.

Bízunk abban, hogy a hozzánk járó gyermekeknek életre szóló élményeket és ismereteket nyújtunk felvértezve őket azokkal a képességekkel, melyekre szükségük lesz e gyorsan változó világunkban.

A szomszédos óvodával munkaközösségünk nagyon jó kapcsolatot ápol. A két intézmény között fontosnak tartottuk olyan tartalmas kapcsolat kialakítását, amely a kölcsönös érdeklődés révén lehetővé teszi egymás munkájának, céljainak megismerését, megértését, ezáltal a gyermekek számára az átmenet is zökkenő mentesebbé válik.

A kompetenciahatárok kölcsönös tiszteletben tartásával jól működő kapcsolatot alakítunk ki mindazokkal az intézményekkel, melyekkel a családok kapcsolatba kerülnek vagy kerülhetnek (pl. Védőnői szolgálat, Házi Gyermekorvosi Szolgálat, Gyermekjóléti Szolgálat, Családsegítő Szolgálat, Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálat, Gyámhatóság, Nevelési Tanácsadó).

Helyi programunk a kisgyermekek napközbeni ellátásán túl különösen nagy hangsúlyt fektet a zenei nevelésre, a mozgásfejlesztésre, a művészeti nevelésre. Programunk és gyakorlatunk nagyon fontos alappillére a családok részvételének elősegítése a bölcsődei nevelés folyamatában.

Montessori Mária tanítását adaptáltuk bölcsődei programunkba, mely alkalmazható a nevelés minden szintjén és területén.

Mottónk: „ Segíts nekem, hogy magam csinálhassam!”

Cél a lehetőségek felkínálása, megismertetése és olyan környezet, helyzet teremtése, amely a gyereket a jó útra segíti. Nálunk a bölcsődei munka középpontjában a gyermek áll.

Valljuk, hogy ha az élet alapköveit minél hamarabb rakjuk le, annál stabilabbak lesznek. A környezet, amiben a gyermek a nap legnagyobb részét tölti, döntő hatással bír egész későbbi életére. A gondosan megtervezett és felépített környezetben a szabadon tevékenykedő gyerek áll.

A megfelelően előkészített környezet, amelyben a gyermekek dolgoznak inspiráló és változó. Ez elősegíti az önuralom, rend, együttműködés, tisztelet, felelősség és türelem kialakulását. A gyerekek a tudást különösebb erőfeszítés nélkül magukba szívják, ha megfelelő cselekvést a fejlődésüknek megfelelő időben biztosítjuk.

Segítségével fejlesztik magabiztosságukat, önbizalmukat és pozitív önértékelésüket, ami a sikeres élet kulcsa. A mindennapos gyakorlatok során megtanulják elméjüket használni. A beszerzett eszközök segítik az élmények, tapasztalatok megszerzését, feldolgozását, tudatosítását és így az ismeretté válást. A különböző tevékenységeken keresztül minden gyerek természetes fejlődését, spontán érdeklődését és egyéni munkatempóját követve fog eljutni el a megismerés, a tudás szintjéig. Olyan tárgyi környezettel igyekszünk körülvenni őket, melyet önállóan tudnak használni. Ahol a gyerekek napjuk nagy részét töltik, úgy van berendezve, hogy a mozgástér maximálisan megfeleljen a kicsik igényeinek. A bútorok és berendezési tárgyak mérete igazodik a gyerekek méretéhez, így ez arra ösztönözi őket, hogy önállóan kiszolgálják magukat. Fontos, hogy a gyermek örömként élje meg saját maga kiszolgálását, mivel ez a fajta önállóság egész későbbi életére pozitív hatással van. Az olyan berendezési tárgyak, mint például az evőeszközöket tartó polc, tisztasági felszerelés, barkácsoláshoz szükséges alapanyagok, építőjátékok, könyvek, szerepjátékok és a Montessori módszer alapján készült eszközök csoportjainkban mindig a gyerekek számára elérhető magasságú polcon, témák szerint csoportosítva, átláthatóan, a megszokott helyükön vannak. Különböző képességeket fejlesztünk ezekkel az eszközökkel- kreativitás, fantázia, kombinációs képesség. Mindig új és újabb anyagot igyekszünk felkínálni, ötletet adni, javaslatot tenni.

Egyéni nevelési programunkat évszakokra tervezzük. Követjük a természet változásait és beiktatjuk az ismerkedést társadalmi környezet mozzanataival. Önmaguk és egymás megismerése, közös élmények eredményeképpen tudjuk alakítani harmonikus gyermekközösségünket. Mindennapos tevékenység a természet szépségének észrevételezése, évszakokkal kapcsolatos tudnivalók. Környezetünket esztétikussá kívánjuk alakítani, évszakok szerint és az aktuális társadalmi eseményeknek megfelelően díszíteni. A sokféle manipulációs tevékenység közben a gyermek minden érzékszervével alapvető információkat szerez, begyakorolja a legfontosabb kéz- és ujjmozgásokat. Gondozónő feladata az új és újabb technikák tanítása. Többféle anyagból mintázunk, bemutatás után lehetősége van mindenkinek a kedve szerinti alkotásra. Az elkészült munkákat felhasználjuk környezetünk díszítésére. Ünnepeinkre alkotásokkal készülünk. Szeretnénk minél több technikát, minél többféle anyagot megismertetni.

A bölcsődei zenei nevelés eredményes megvalósítása lehetőséget nyújt a gyermek további zenei fejlődésére. Zenei nevelés Kodály tanai alapján történik. A személyes kapcsolatban, játékhelyzetekben átélt mondókázással, énekléssel, zenehallgatással pozitív érzelmeket keltünk, örömélményt, érzelmi biztonságot adunk a kisgyermeknek. Ritmusérzéket és zenei hallást fejlesztünk mondókával, hangok utánzásával, ritmusokkal, dallamokkal, változatos hangszerekkel. Ehhez áll rendelkezésünkre a rengeteg mesekönyv, mondókás könyv és számos zeneeszköz.

Segítsük őket közel kerülni a hangszerekhez, hogy egész testükkel érzékeljék a zenét, legyen lehetőségük minél többet kipróbálni! A zenei feladatok végzése során megtanulják gátlásaik, hátrányaik, és gyengeségeik leküzdését. Pozitív énképük alakul, erősödik. A zenei fejlesztés a teljes személyiségre hat és olyan képességeket fejleszt (ritmusérzék, hallás, mozgás, test orientáció, beszéd, kommunikálás, figyelem, fegyelem, türelem, közösségi érzelmek, tolerancia) melyek elengedhetetlen alapjai a majdani tudatos tanulásnak.

A sok-sok mesélés átvezeti a gyermeket a mesetudatból a valóságtudatba, miközben fantáziája fejlődik, képzelete szárnyalhat. A sokszori mesélés alatt megéli és áthárítja a meseszereplőkre saját feszültségeit, félelmeit és örömeit. A mesének oldás szerepe is van. A verselés a szavakkal való ritmusos játék, szókincsbővítés, emlékezet és gondolkodásfejlesztés.

Hangszeres előadással és aprók táncházával tesszük még színesebbé.

Nagy élmény gyermekeinknek évente két alkalommal a bábelőadás.

Minél változatosabb mozgásra van lehetősége a gyermekeknek, annál nagyobb örömüket lelik a játékban. A mindenkor éppen ott levő gyerekek igényeit, fejlettségi szintjét figyelembe vevő, célszerű berendezéssel és felszereléssel várjuk gyermekeinket. A gyerekeknek, amikor az udvaron játszanak, a mászóka és a homokozó mellett lehetőségük van még kertészkedni, virágot ültetni is. Eközben nagy érdeklődéssel ?gyelik az állatok viselkedését és a növények fejlődését. Így közelebb kerülnek a természethez, amit így jobban megismernek és megszeretnek.

Évek óta részt veszünk a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület programjában. Mesterséges madárodú kihelyezésével, itató folyamatos működtetésével és téli madáretetéssel végzett egy évnyi madárbarát tevékenység jutalmául „Madárbarát kert” elismerő táblát kaptunk. Mivel a városi madarak hozzászoktak az ember jelenlétéhez, az odúhoz a fiókáit etetni érkező, vagy a madáritatóban fürdő madarak megfigyelése életre szóló élményt jelent a gyerekeknek. A madarak kínálta pedagógiai lehetőségeket télen sem kell nélkülöznie a madárbarát bölcsődének. A nyüzsgő madáretetők, különösen a csoportszoba ablakába helyezett ablaketető életének megfigyelése a zord időszakban is remek elfoglaltságot jelent. A megfigyelések alapján újabb játékok, kézműves foglalkozások, beszélgetések kezdeményezhetők.

Gyermekeink szociokulturális háttere színes képet mutat. A nagyon jó és az elhanyagoló környezetből egyaránt járnak hozzánk gyermekek. Szeretetteljes, biztonságos, az egyéni különbözőségeket toleráló légkörben, ésszerű korlátokkal minden gyermeknek esélyt adunk saját erősségeik felismerésére, és a sikerélményre. Elfogadjuk, és tiszteletben tartjuk a másságot, egyenlő esélyeket biztosítva minden gyermek számára. Erre neveljük gyermekeinket is. A gyermekeknek joguk van saját kultúrájuk gyakorlásához.

Programunk kialakítása reményeink szerint hozzájárul a szakmai eredményességhez, célkitűzésünk, hogy gyermekeink életminőségét javítani tudjuk, boldog gyermekkorhoz hozzá tudjunk járulni.

A mindennapok során gyakran megemlítjük Kodály Zoltán szívhez szóló sorait, mely az évek alatt hitvallásunkká vált:

A nevelésben a kisgyermekkor sokkal fontosabb a következő éveknél. Amit ez a kor elront, vagy elmulaszt, később helyrehozni nem lehet. Ezekben az években eldől az ember sorsa jóformán az egész életére.

Programunk, tárgyi eszközeink beszerzésének és szép környezetünk kialakításának finanszírozását a szülői közösség nagymértékben támogatja. Kérjük mindazokat, akiknek módjukban áll bármilyen támogatást felajánlani, keressék fel a bölcsőde vezetőjét.

A bölcsőde működését a Nyiladozó Alapítvány segíti.

Bankszámlaszáma: 17000019-11620860

Adószám: 18255353-1-43

Szeretettel várjuk a kerületi bölcsiseket!

Forrás: www.hszi20.hu/ 

Hozzászólások

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Nyári ötletelő – 67 tipp a szünidő túléléséhez

Nyári ötletelő – 69 tipp a szünidő túléléséhez

Mit csináljunk a gyerekekkel, amikor épp nincsenek táborban vagy a nagyinál és a családi nyaralás is messze van? Nem kell feltétlenül nyaralni menni ahhoz, hogy élményekben gazdag legyen a vakáció. Ehhez adunk inspiráló öteleteket!
Az anyaság szívhangjai – Gondolatok a szülés utáni érzelmi hullámzásról

Az anyaság szívhangjai – Gondolatok a szülés utáni érzelmi hullámzásról

Az anyaság nem csupán egy új szerep, az anyaság egy átalakulás. Testben, lélekben, és olyan mélységekben, amiről talán soha nem hittük, hogy bennünk léteznek.
Játékos családi ötletek, amikkel ti is feltalálók lehettek!

Játékos családi ötletek, amikkel ti is feltalálók lehettek!

Tudtátok, hogy június 13. a Magyar Feltalálók Napja? Ezen a napon tisztelgünk a magyar találékonyság és kreativitás előtt, hiszen hazánk számtalan zseniális feltalálót adott a világnak. Szent-Györgyi Albert Nobel-díjas tudósunk ezen a napon jegyeztette be a C-vitamin felfedezését, ezért emlékezünk meg évről évre a magyar találmányok és ötletek világáról. Ez egy szuper alkalom arra, hogy otthon ti is egy kicsit feltalálók lehessetek!
Magyar Feltalálók Napja - amikor a magyar észjárásra büszkék vagyunk

Magyar Feltalálók Napja - amikor a magyar észjárásra büszkék vagyunk

Tudtátok, hogy van egy nap, ami csak a magyar feltalálóké? Minden év június 13-án ünnepeljük a Magyar Feltalálók Napját, amikor a világot formáló magyar elmék előtt tisztelgünk. Ez egy remek alkalom arra, hogy a gyerekekkel együtt felfedezzük, milyen találmányok születtek hazánkban, és hogy mennyi mindent köszönhetünk ezeknek a zseniális ötleteknek.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére