Jelenlegi hely

Belváros-Lipótváros Nevelési Tanácsadó

Cím: Budapest, 1052 Vármegye u. 11-13.
Tel.: (06 1) 317-30-68
Email: info.05@fpsz.net
Web:  www.belvarosterapiak.hu

Nyitva tartás:

Hétfőtől csütörtökig    8.00 - 19.00-ig
Pénteken 8.00 - 16.00-ig

Új jelentkezőket előzetes időpont egyeztetés alapján fogadunk!

Intézményünk ingyenesen áll a kerület polgárainak rendelkezésére, ha a gyermekük tanulási, magatartási vagy kapcsolatteremtési problémákkal küszködik. Segítséget tudunk nyújtani a szülőknek, ha észreveszik, hogy gyermekük nyugtalan, vagy fáradékony feladatvégzés közben, figyelme könnyen elterelődik, nehezen tanul, teljesítménye ingadozó, iskolai eredményei gyengébbek képességeinél, esetleg írás-olvasás- vagy matematikai készsége gyenge.

Próbálunk segíteni, ha a gyermek zárkózott, nehezen barátkozik, vagy dacos, nyugtalan, dühkitörései vannak, verekszik, esetleg túlérzékeny, mindenért sír. Feltétlenül odafigyelünk, ha a tanuló iskolát kerül, csavarog, jegyeit meghamisítja, ellopkod tárgyakat, hazudozik, viselkedése látszólag indokolatlanul, hirtelen megváltozik.

A szülő – vagy a pedagógus – akkor is hozzánk fordulhat, ha úgy érzi, kifogyott a nevelési eszközökből, csődbe jutott eddigi módszereivel, vagy elégedetlen a gyermek fejlődési ütemével. Tanácsadónkban jelentkezhet a szülő, a pedagógus, illetve akár maga a gyermek is, amennyiben már középiskolás korú. Legsikeresebben az önként jelentkezőkkel tudunk foglalkozni. A hivatalos beutalóval érkezők ellenállásának leküzdése igen nehéz és néha sikertelen feladat. Általában náluk addigra már nagyon elmérgesedett valamilyen probléma és a család kizárólag külső okokra hivatkozik. Ilyenkor munkánk esetleg csak több éves távlatban hozhat eredményt.

Intézményünk elvileg a 3-18 éves kor közötti gyermek problémáival foglalkozik, azonban nem szoktunk ezen határokhoz mereven ragaszkodni. A hozzánk fordulókat – a probléma jellege alapján – rövid határidőn belül pedagógus vagy pszichológus munkatársunk fogadja. Törekszünk arra, hogy azt a személyt válasszuk ki minden gyermek számára, aki várhatóan a legeredményesebben tud majd foglalkozni vele. A kezelés folyamán felmerülő problémákat team-munkában dolgozzuk fel. Tanácsadónk ily módon a terápiás közösség elvén működik. A problémásabb eseteket közös megbeszélésen gondoljuk, elemezzük végig.

Aszerint, hogy éppen a gyermek, a szülő vagy a pedagógus gondjai a legégetőbbek, illetve, hogy az adott időben a terápiás és fejlesztő munka mely változatára van szükség és lehetőség, a segítségnyújtás többféle módját alkalmazzuk egymás után és mellett. A terápia hossza és sikeressége a gyermek esetleges idegrendszeri funkciózavarának súlyosságán kívül sok minden mástól is függ. Nagyon sok múlik azon is, hogy a szülők és a pedagógusok mennyire együttműködőek.

A problémák megismeréséhez először alaposan tájékozódnunk kell. Ezt a későbbi terápiás munka érdekében tesszük. A diagnosztikai vizsgálatokat követően mérlegeljük, hogy a felmerült problémák közül melyiket tekintjük elsődlegesnek. A tanulási zavarok, a teljesítmény gátlása, a képességek lemaradása esetén elsőként mindig a terápiás hatású fejlesztéssel foglalkozunk. A sikeres iskolai teljesítményhez elengedhetetlen bizonyos képességek megfelelő szintű fejlettsége. A fejlesztést folytató pedagógus mindig a kezelő pszichológussal konzultálva alkalmazza módszereit, a gyermek személyiségéhez és állapotához igazodva, egyéni vagy csoportos formában.

A sikeres beiskolázás érdekében minden tanév elején vizsgáljuk a nagycsoportos óvodások vizuomotoros fejlettségét. Az így kiszűrt gyermekeket részletesebb vizsgálatra hívjuk intézményünkbe. Ennek eredményei alapján, amennyiben szükséges, a gyermek számára fejlesztő foglalkozást ajánlunk fel, mely különböző módszerekkel, de mindig játékos keretek között, egyénileg vagy csoportos formában történik. Szükség esetén igénybe vesszük más szakember segítségét is.

Ezt a gondosságot az iskolaérettségi vizsgálatoknál is alkalmazzuk. Ilyenkor azt mérlegeljük, hogy a gyermek érettségi foka lehetővé teszi-e számára a kudarc nélküli, zökkenőmentes iskolakezdést, és milyen iskolatípus fejlesztené legjobban személyiségét és képességeit. Az egész délelőttöt igénybevevő vizsgálatok során először beszélgetünk a szülőkkel gyermekük eddigi fejlődését és a szülők elképzeléseit illetően. Majd csoportos és egyéni pedagógiai-pszichológiai vizsgálatokat folytatunk a gyermekekkel. Mindezek alapján írjuk le javaslatainkat a szülők, az óvoda és az iskola számára. A szakvéleményben javaslatot teszünk a nevelési tanácsadó részéről szükségesnek látott terápiás és fejlesztő foglalkozásokra is.

A hozzánk kerülő gyermek vizsgálatát és gondozását általában egyik vagy mindkét szülő – szükség esetén testvér, nagyszülő – bevonásával végezzük. A törvény előírja számunkra, hogy gyermekekkel csak szülői kérésre illetve hozzájárulással foglalkozhatunk. Amennyiben a gyermek problémája ezt indokolja, felvesszük a kapcsolatot az őt nevelő pedagógusokkal is. Intézménylátogatásokat végzünk, rendszeresen konzultálunk pedagógusokkal, azonban terápiás és fejlesztő munkát csak a tanácsadóban folytatunk.

Intézményünk hivatalos megkeresés alapján ad szakvéleményt a törvény által előírt esetekben. Az ehhez szükséges vizsgálatok elvégzéséhez a szülők egyetértése szükséges.

A nevelési tanácsadó tevékenysége szorosan kötődik az óvodai nevelési évhez és iskolai tanévhez. A nyári időszakban heti egy alkalommal tartunk szakmai ügyeletet.

A fentiekben vázolt működési módot a ránk vonatkozó jogszabályok figyelembevételével, sokévi együttes munka tapasztalatai alapján alakítottuk ki.

Vezető: Szalayné Szöllősi Mónika

Forrás: www.belvarosterapiak.hu

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Nyári ötletelő – 67 tipp a szünidő túléléséhez

Nyári ötletelő – 69 tipp a szünidő túléléséhez

Mit csináljunk a gyerekekkel, amikor épp nincsenek táborban vagy a nagyinál és a családi nyaralás is messze van? Nem kell feltétlenül nyaralni menni ahhoz, hogy élményekben gazdag legyen a vakáció. Ehhez adunk inspiráló öteleteket!
Az anyaság szívhangjai – Gondolatok a szülés utáni érzelmi hullámzásról

Az anyaság szívhangjai – Gondolatok a szülés utáni érzelmi hullámzásról

Az anyaság nem csupán egy új szerep, az anyaság egy átalakulás. Testben, lélekben, és olyan mélységekben, amiről talán soha nem hittük, hogy bennünk léteznek.
Játékos családi ötletek, amikkel ti is feltalálók lehettek!

Játékos családi ötletek, amikkel ti is feltalálók lehettek!

Tudtátok, hogy június 13. a Magyar Feltalálók Napja? Ezen a napon tisztelgünk a magyar találékonyság és kreativitás előtt, hiszen hazánk számtalan zseniális feltalálót adott a világnak. Szent-Györgyi Albert Nobel-díjas tudósunk ezen a napon jegyeztette be a C-vitamin felfedezését, ezért emlékezünk meg évről évre a magyar találmányok és ötletek világáról. Ez egy szuper alkalom arra, hogy otthon ti is egy kicsit feltalálók lehessetek!
Magyar Feltalálók Napja - amikor a magyar észjárásra büszkék vagyunk

Magyar Feltalálók Napja - amikor a magyar észjárásra büszkék vagyunk

Tudtátok, hogy van egy nap, ami csak a magyar feltalálóké? Minden év június 13-án ünnepeljük a Magyar Feltalálók Napját, amikor a világot formáló magyar elmék előtt tisztelgünk. Ez egy remek alkalom arra, hogy a gyerekekkel együtt felfedezzük, milyen találmányok születtek hazánkban, és hogy mennyi mindent köszönhetünk ezeknek a zseniális ötleteknek.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére