Iskolánk patinás épülete kívülről száz évvel ezelőtti hangulatot tükröz, belülről azonban modern felszereléssel rendelkező, jelentősen felújított, világos, otthonos épület. A 370-400 fős tanulólétszám lehetővé teszi, hogy diákokkal egyénileg is az átlagosnál többet foglalkozzunk. A közepes iskola nagy előnye, hogy a diákok és a tanárok személyesen ismerik egymást. Ekkora létszámmal még igazi közösség teremthető, mindenkire tudunk figyelni, és egyetlen diák sem vész el a sokaságban. Az igazgatói iroda ajtaja – ha éppen nincs hivatalos vendég – a teljes tanítási időben nyitva áll tanítványaink előtt.
Nálunk nem csupán a kiváló tanulmányi eredmény számít értéknek. Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a diákok képességeiket azokon a területeken bontakoztassák ki, ahol a legsikeresebbek, legjobbak lehetnek. Számos lehetőséget kínálunk a közösségi munka, önkéntesség, kreatív alkotó munka, a sport vagy a hobbitevékenységek területén.
Büszkék vagyunk arra, hogy az átlagos tanulmányi eredményekkel érkező diákokat jelentős pluszpontokhoz juttatjuk az által, hogy körülbelül az érettségizők fele valamilyen tárgyból emelt szintű érettségi vizsgát tesz, a kéttannyelvű képzésben részt vevő diákjaink 80%-a pedig felsőfokú nyelvvizsgát szerez.
Az osztályok közti átjárhatóság biztosítja, hogy mindenki az érdeklődésének és képességeinek megfelelő szinten és képzési formában tanulhasson. A többféle képzés révén nálunk megtalálhatja számítását az egyetemre, főiskolára, a felsőfokú szakképzésbe vagy azonnal a munka világába készülő diák is. Akik szakmát szeretnének, azokat komoly szakmai előkészítéssel, a képzési idő rövidítésével, felvételi vizsga nélküli továbbtanulási lehetősséggel segítjük.
Iskolánk tanári testületének átlagéletkora 38 év: elég fiatalok ahhoz, hogy rugalmasak és kreatívak legyenek módszereikben és megértsék a diákok problémáit, egyben megfelelő tapasztalattal is rendelkeznek a nevelés-oktatás területén. Túlnyomó részük családos (a tanári kar kiskorú gyermekeinek száma 46). A pedagógusok között van tankönyvszerző, rockzenész, tudományos kutató, képregényszerző, természetbúvár, műfordító. Fontosnak tartjuk, hogy tanítványaink a teljes embert lássák bennünk, mert meggyőződésünk, hogy az igazi tanítvány-tanár viszony záloga az egymás felé való nyitottság, a teljes személyiség átadása.
Végül néhány szó magamról. Tíz évvel ezelőtt tudományos pályára készültem, ám igazi létformámat és életcélomat a tanításban találtam meg. A magányos kutatómunkával ellentétben itt folyamatosan megtapasztalhatom azt a csodát, ahogy a gyermekből felnőtt, a munkájára, gondolkodására és beszédére igényes, felelős felnőtt lesz. Magyar nyelv és irodalom szakos tanárként még fokozottabban vagyok tanúja az értelem kivirágzásának, az érdeklődés kinyílásának.
Számomra, és kollégáim számára minden diák „sajátos nevelési igényű” a szó legnemesebb értelmében, azaz mindenkinek más-más motivációkra, élményekre van szüksége ahhoz, hogy a legtöbbet, legjobbat hozza ki magából. Ebben rejlik számunkra a tanítás öröme és szépsége, és arra törekszünk, hogy tanítványaink úgy tekintsenek vissza az itt eltöltött 4-5 évre, ahogy az alábbi gondolatokban tükröződik.
Forrás: http://bokaysuli.dtdns.net