Jelenlegi hely

Berzeviczy Gergely Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakközépiskola

Cím: 1047 Budapest, Baross u. 72.
Tel.: 369-35-05
E-mail: berzeviczy.titkar@gmail.com
Web: www.berzeviczy-bp.sulinet.hu
 

Természettudományi munkaközösség

Matematika
Az utóbbi években iskolánk matematika oktatásában jelentős fejlődés tapasztalható, ami a ragyogó érettségi eredményekben is tükröződik. Ez többek között annak köszönhető, hogy ma már minden osztályban csoportbontásban tanítjuk a tárgyat. Nagy hangsúlyt helyezünk a korrepetálásra, felzárkóztatásra és tehetséggondozásra is. Az érdeklődő tanulóknak iskolai pontszerző matematikaversenyt szervezünk. Részt veszünk az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyen és a Regionális Matematikaversenyen, ahol kiváló eredményeket értünk el, egy 1. és egy 5. hellyel is büszkélkedhetünk. Az emelt szintű érettségit egyre több tanuló választja, akiket külön tanórákon készítünk fel a vizsgára. Több éve sikeresen veszünk részt az iskolánkban működő érettségi utáni akkreditált felsőfokú szakmai oktatásban, ahol matematikai analízist és gazdaságmatematikát tanítunk. A szakma megszerzésén kívül a tovább tanuló diákok az itt kapott tudást nagyszerűen tudják kamatoztatni az általuk választott főiskolákon, egyetemeken. Sőt, a nálunk elért vizsgaeredményeket néhány felsőoktatási intézmény a kreditrendszerébe is beszámítja. Az iskolánkba jelentkező 8. osztályos tanulóknak felvételi előkészítő tanfolyamot szervezünk. A vizsgára való felkészítés mellett gondot fordítunk az alapvető hiányosságok pótlására is, mellyel célunk, hogy leendő tanítványainkat átsegítsük az iskolaváltásból adódó nehézségeken.

Fizika, kémia, biológia, földrajz
Sajnos a matematikán kívül a természettudományi tantárgyak kötelező óraszáma országos szinten jelentősen csökkent az utóbbi években, ezért igyekszünk a tanulókat tanórán kívüli foglalkozásokkal is motiválni. Többek között múzeumlátogatásokkal tesszük színesebbé, érdekesebbé tanulmányaikat. (pl.: Természettudományi Múzeum, Csodák Palotája, "Természet csodái" kiállítás) Iskolánk képviselteti magát a középiskolások számára szervezett egyetemi előadásokon és kísérleti bemutatókon is. Tanulóink nagy lelkesedéssel vesznek részt különböző csoportos projektmunkákban, melyeknek célja kreativitásuk, önállóságuk fejlesztése. Földrajzból közép és emelt szintű érettségire is felkészítjük az érdeklődőket. Diákjaink minden évben indulnak az Irinyi-kémiaversenyen, ahol az utóbbi időben hárman is bejutottak a budapesti fordulóba. Földrajzból évente megrendezzük az iskolai "Holló-versenyt", melynek névadója iskolánk volt igazgatója. A nemrég elhunyt kiváló kémia-fizika szakos tanárunk emlékére Császár Ottó-komplex természettudományi versenyt szervezünk. Fontosnak tartjuk a diákok környezettudatos magatartásának kialakítását. Ennek érdekében szelektív hulladék- és elemgyűjtőket helyeztünk el iskolánk területén. Munkaközösségünk legfőbb célja a természettudományos szemlélet fejlesztése, hiszen ebben a rohamosan fejlődő világban egyre nagyobb szükség van a stabil természettudományos ismeretekre, melyek az élet minden területét behálózzák. Fontos, hogy ezek az ismeretek a gyakorlatban jól alkalmazhatók és könnyen felidézhetők legyenek, áthidalva ezzel mindennapjaink problémáit.

Társadalomtudományi munkaközösség

Munkaközösségünk az egyik legstabilabb összetételű tanári csoport iskolánkban (a gyesen lévő kolléganők is visszatértek hozzánk). A csapat összeszokottságát jellemzi, hogy a hiányzókat igyekszünk szakos helyettesítéssel pótolni, hogy a lemaradás kisebb legyen az ismét munkába álló számára. Segítjük egymás munkáját, folyamatosan egyeztetünk a tantárgyi kérdésekben, együtt örülünk a tantárgyi versenysikereknek. Az összeszokottság fokmérője lehet, hogy az elmúlt 10 évben ugyan négy munkaközösség-vezető váltotta egymást (Bali Ildikó, Prisztóka Tibor, Koronkáné Járai Annamária, Sánta Zoltán), a szakmai munka minősége és intenzitása nem gyengült. Közösségünk erejét jelzi, hogy Sárkány Ibolya vezeti az iskola minőségbiztosítási csoportját, melynek tagja még Sánta Zoltán a társadalomtudományi munkaközösség vezetője. Az új igazgató Koronkáné Járai Annamária lett; a diákönkormányzat működését Sánta Zoltán segíti. Széles Zsuzsanna felvételi előkészítői nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy iskolánk nem küszködik beiskolázási problémákkal. Szorosan együttműködünk az angol nyelvi munkaközösségbe tartozó angol nyelvű történelemtanár kolléganőkkel. Nagy kihívás napjainkban humán közismereti tárgyakat tanítani! A magyar irodalom és -nyelv tantárgyi elismertsége országosan gyenge, már "szakemberek" is megkérdőjelezték a tantárgy érettségi kötelezőségének megtartását. Ezek a felhangok nem riasztják vissza magyartanárainkat, és a fentiek, valamint az olvasási szokások gyengülése ellenére minél nagyobb szeletet igyekeznek a diákokkal elsajátíttatni a tanulókkal. Ezt az igyekezetet erősíti a könyvtár működése. Könyvtárosunk minden évben nyer pályázatokat, melyekkel hol a színházlátogatásokat segíti elő, hol a könyvtári beszerzést erősíti meg. Nincs is különösebb problémánk a kötelező olvasmányok beszerzésében. A történelem oktatását iskolánk szakmai beállítottsága és az óraszámok ugyan nehezítik, de az angol nyelvű képzésben betöltött szerepe, illetve a felsőfokú oktatás felvételi vizsgáin betöltött szerepe ugyanakkor erősíti. Az érettségi történelem tantárgyi vizsgaeredmények a legjobbak között vannak, rendszerint átlépik a 4,00-es átlagot. A történelmet tanító kollégák kapcsolata szoros, egymás feladatait, felmérőit kipróbálják, az évközi vizsgák rendszerét is együtt alakítottuk ki. A továbbképzéseket felváltva látogatjuk, de az elhangzottakat minden esetben megosztjuk egymással. Az utóbbi években több olyan tantárggyal is gyarapodott iskolánkban a képzés, mely a munkaközösségünk profiljába vág. A társművészetek tantárgy oktatása kifejezetten a kollégák "találmánya", a tanulásmódszertan oktatása pedig elősegíti mind a magyar, mind a történelem tantárgyak újfajta követelményeinek teljesítését (szövegértés, forrásfeldolgozás, stb.) Nagy kihívás volt számunkra is az új érettségi rendszere, melytől nem megijedtünk, hanem felkészültünk rá. Mindegyik munkaközösségi tag elsajátította az emelt szintű érettségiztetés módszereit (folyamatosan felkéri az OKÉV a kollégákat javításra, vizsgáztatásra), a középszintű érettségi vizsgák zökkenőmentesen zajlanak iskolánkban. Bár tárgyaink nem mindig tartoznak a "szeretem" tárgyak közé, tanáraink kapcsolata jó a diákokkal. Ezt bizonyítják a különböző tanulmányi versenyek eredményei. Mindig sikerül megragadni néhány közgazdász tanulót, hogy a humán értékekkel is érhetnek el eredményeket. Kiemelkedő ebben a szavalóversenyek eredménylistája. Koronkáné Járai Annamária által felkészített diákjaink nagy sikereket értek el az utóbbi 10 évben. Kiemelkedik közülük Takács Edit, de nem hagyható el Örökös Dóra, Tóth Alexandra, Barna Bernadett és Fekete Ibolya neve sem. A történelem sikerek kisebbek, de egy-egy csapatunk megjelenik az 1956-os vetélkedőkön. Kiemelkedik ezek közül a 2006. novemberi sepsiszentgyörgyi vetélkedő, melyet az erdélyi testvériskolánk szervezett, és ahol egyik csapatunk győztes, a másik harmadik lett. Munkaközösségünk büszkén fogadja vissza azokat a tanulókat, akik a felsőoktatásban is a humán tantárgyakat választották: magyar szakra jár egyre több egykori berzés.

Angol két tanítási nyelvű tagozat

A két tanítási nyelvű képzést, iskolánk egyik sikerágazatát, 2000-ben indítottuk el. 
Célunk, hogy a tagozaton érettségi bizonyítványt szerző diákok felsőfokú tudás birtokában zárják ötéves tanulmányaikat. 
A tagozatra való bekerülésnek nem előfeltétele a célnyelv ismerete. Esélyt szeretnénk adni mindazoknak, akik az általános iskolában nem tanulták az angol nyelvet, vagy nem szereztek kellő nyelvismeretet. 
A nyelvi képzés az előkészítő évfolyamon rendkívül intenzíven, heti 18 órában zajlik angol anyanyelvi tanár közreműködésével. A kilencedik évfolyamtól kezdve szaktantárgyakat: történelem, gazdasági és jogi alapismeretek, valamint célnyelvi civilizációs ismereteket is angol nyelven oktatjuk. Felsőbb évfolyamokon a szakmai tárgyak közül pénzügyi alapismereteket tanítunk angol nyelven.
A szaknyelvi képzéssel jó esélyt adunk diákjainknak a hazai és nemzetközi munkaerőpiacon. A két tanítási nyelvű tagozaton érettségiző diákok piacképes nyelvtudás birtokában zárják középiskolás tanulmányaikat. 
Sokan a felsőfokú általános nyelvvizsga bizonyítvány mellett középfokú, néhányan felsőfokú OECONOM gazdasági szakmai nyelvvizsgát szereznek középiskolai tanulmányaik végére. A tagozaton tanuló diákok aktív részesei fővárosi és országos nyelvi versenyeknek, kulturális rendezvényeknek. Ezeken a versenyeken évről évre dobogós helyeken végzünk.


Forrás: www.berzeviczy-bp.sulinet.hu

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Minden gyereknek jár a mese

Minden gyereknek jár a mese

...a lét nagy kérdéseire sokszor találhatunk válaszokat gyógyító, segítő, terápiás mesékben is. A mese tehát nagyon fontos szerepet játszik az életünkben: adjuk meg a módját a gyerekkori mesélésnek és engedjük, hogy felnőttként is elkísérjen bennünket a varázsa, ameddig csak lehet. Pszichológus szakértő gyűjti csokorba gondolatait arról, hogy miért meséljünk, mikor milyen mesére lehet szüksége a gyerekeknek, oviskortól kamaszkorig egyaránt.
Hogyan neveljünk magabiztosabb gyerekeket? - 10 hasznos lépés

Hogyan neveljünk magabiztosabb gyerekeket? - 10 hasznos lépés

Gyorsan változó világunkban, ahol a gyerekekre nap mint nap számos kihívás vár és könnyen elfoghatja őket a bizonytalanság érzése, az önbizalom az egyik legnagyobb ajándék, amit egy szülő adhat.
Kapcsoljunk ki: a feltöltődést elősegítő tippek kamaszokkal!

Kapcsoljunk ki: a feltöltődést elősegítő tippek kamaszokkal!

Itt a tavasz, vele együtt az egyre több időt is töltünk a szabadban.  Szülőként komoly kihívás, hogy a kamasz gyerkőcök is valóban élvezzék a kinti tartózkodást, és ne állandóan a mobiljukat akarják nyomogatni.
Aludj jól: tippek a pihentető alváshoz!

Aludj jól: tippek a pihentető alváshoz!

Az alvás kulcsfontosságú a test-lelki egészségünk szempontjából. Mégis sokan úgy vélik, hogy nincs szükségük túl sok alvásra.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére