Jelenlegi hely

Vásárlócsalogató falatok

Aki időt fordít arra, hogy az akciós újságokat átlapozza és kigyűjtse a tényleges leértékeléseket, valószínűleg hajlandó is elmenni minden üzletbe, hogy beszerezze a termékeket, még ha azért több időt és energiát is kell befektetnie, mint amit az egész akció ér. Mert az egymással versenyző élelmiszerláncok üzletei ritkán találhatók száz méteren belül egymáshoz képest. Meddig érdemes „elmenni” az akciókért, erről lesz szó ebben a cikkben.

Minden boltban mást értékelnek le hetente. Miért is nem tudják a vasárnapi ebédhez a hozzávalókat pont ugyanabban a boltban együtt leértékelni?

Mondjuk vöröshagymát a Sparban, sárgarépát a Tescóban, egész csirkét pedig az Aldiban lehet kapni 20-30%-kal olcsóbban egyazon héten. Érdemes-e minden fillérnek utánamenni vagy inkább ne garasoskodjunk? Vásároljunk egy helyen?

Tegyük fel, megvettük a leves hozzávalókat, de a listánkon szerepel a másik üzlet, ahol például cukrot 10%-kal olcsóbban lehet venni. Érdemes-e autóba ülni és pár kilométert vezetni? Vagy buszra ülünk? Esetleg sétálnánk fél órát a friss levegőn azért a 10%-ért? (Napi fél óra séta mindenkinek kijár.)

Miért csinálják az üzletek, hogy egyik héten ezt, másik héten azt akciózzák le?

Azért, mert igyekeznek mindenkit bevonzani a hatáskörükbe. Más-más miatt megyünk boltba, ezért mással próbálkoznak minden héten. S ha betérünk egy kiló paradicsomért, mert a Tesco reklámújságban láttuk a leértékelést, biztosan veszünk valami mást is. Főleg, ha gyerek is van velünk. Ugye tudjuk, hogy a termékek polcon való elhelyezése is marketing tanulmányok alapján történik?

Az átlagember a könnyen elérhető árut pakolja kosarába. Ezért a drágább dolgok vannak derékmagasság és fejmagasság között. A kasszáknál találhatók a rágógumik, kis kiszerelésű csokoládék, színes és figyelemfelkeltő termékek, hogy amíg egy helyben kell állni, addig lekössék figyelmünket és levegyünk egy-egy felesleges terméket. Főleg, ha gyerek is van velünk. Megint csak! Mert persze a gyerekek „szükségleteire” is rájátszanak a boltok. Apa vagy Anya inkább megveszi a nyalókát a bőgőmasinának, minthogy elszenvedje az ítélkező tekinteteket más vásárlóktól.

Visszatérve az akcióvadászatra, talán készítsünk tervet. Nézzük meg, mi hiányzik a spájzból, milyen tartós élelmiszert halmoznánk fel, ha le lenne értékelve. Fagyasztott, szárazáru és konzerv élelmiszerek hónapokig, évekig elállnak.

Ha például 10%-os leértékelést látunk a cukorra, ne csak egy kilót vegyünk, hanem nagyobb mennyiségben, máris pár száz forintot spórolunk, nem csak pár tízet. Látogassuk meg az ujsagomat.hu oldalt, ahol megnézhetjük a Spar akciós újságját is. Egy helyen megtaláljuk a legtöbb üzlet akciós ajánlatát, minden héten frissítik a digitális újságokat a weboldalon.

Mellesleg miért várják a hostess lányok kóstoltatással a vásárlókat? Azért, hogy abból a sajtból is vegyünk, amit egyébként észre sem vennénk. Vagy, mert egy új ízt akarnak bevezetni. Illetve azért, ami szemünk elé kerül, arról már egy-egy gondolat is eszünkbe jut, s majd egyszer a közeljövőben biztos veszünk egy porciót a reklámozott sajtból.

Mi a tanulság? Az, hogy gondoljuk át, melyik boltba miért érdemes elmenni. Az időnk és energiánk többet ér a pénznél, amit a heti bevásárlás alkalmával megspórolhatnánk.

- Budapestimami -

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Reggeli őrület és egy kis segítség, hogy mindenki számára élhető legyen

Reggeli őrület és egy kis segítség, hogy mindenki számára élhető legyen

Igyekezz már, hol a cipőd, el fogunk késni, miért most jut eszedbe, hogy pisilni kell, jajj kell az úszás cucc, megőőőőrülöööök hogy minden reggel ez megy! Na tegye a szívére a kezét, akinél még nem hangzottak el ezek vagy ennél változatosabb, neaggyisten cifrább napindító mondatok. Ugyhogy ugye? Szerintem bátran és általánosan kijelenthetjük: a reggeli készülődés, és intézménybe-munkahelyre kerülés a nap egyik legstresszesebb része – minden résztvevőnek! No de, tudjuk-e hogy miért? Kis-Kovácsné Vancsa Barbi írása.
Ne vágj füvet májusban, adj teret a beporzóknak!

Ne vágj füvet májusban, adj teret a beporzóknak!

Itt a Vágatlan Május! Na ez igazán tetszeni fog a családnak, akárki is vágja a füvet nálatok! A nemzetközi kezdeményezés még 2019-ben Angliából indult, célja, hogy felhívja a beporzóbarát kertek jelentőségére a figyelmet.
Az Édesanya teremtése

Az Édesanya teremtése

Azt tudjuk, hogy 6 pár keze és 3 pár szeme van, gyógyítani is tud, de ki teremtette a könnycseppet?
Az anyák napja margójára - "Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy…"

Az anyák napja margójára - "Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy…"

Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy… tudom, hogy ebben a hónapban még nem hívtalak, de még csak elseje van. Nem azért akarom letenni, mert már legszívesebben a temetőben tudnálak.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére