Mit nyújt a gyermekeknek a Polgár Judit sakknagymester által kidolgozott SAKKPALOTA program ebben az iskolában? Céljaikról és tapasztalataikról osztották meg gondolataikat.
A sakk–matematika–logika tantárgyi keretben történő tanításának célja:
a gondolkodás és a tanulási készségek, képességek sokoldalú fejlesztése a logikai játékokon és sakkon keresztül alsó tagozatos kortól a felső tagozatig. A sakkozáson keresztül fejlesztjük a gyerekek teljes személyiségképét!
A sakkozás bevezetésével új gondolkodási és tudásgyarapítási módszert hozunk be a tanítási gyakorlatunkba. Az összes tantárgy tanulását megkönnyítjük ezzel, mivel megtanítjuk a gyerekeket arra, hogyan is kell tanulni.
Széleskörű készségfejlesztés, tehetségfejlesztés keretében az alábbi tulajdonságokat erősítjük:
- akaraterő, kitartás,
- tartós és koncentrált figyelem, a figyelem megosztása
- az emlékezet fejlesztése,
- logikus gondolkodás, következtetési képesség
- reproduktív és produktív alkotó képzelet, tervezés, kreativitás
- döntési képesség, ítélőképesség
- határozottság, bátorság
- rendszerszemléletű gondolkodás (felkészülés az új feladatokra)
- megfontoltság, önfegyelem
- helyzetmegítélés, stb.
A sakkozás további nevelési hatásai:
- az ellenfelet nem szabad lebecsülni,
- segít felmérni saját képességeinket, lehetőségeinket,
- a játékszabályokat kötelező mindenkinek betartani!
A sakk, mint személyiségfejlesztő eszköz
- megtanítja kezelni a sikereket, feldolgozni a kudarcokat, így pozitív irányban formálja a személyiséget,
- megtanít a tervezésre, valamint a gyerekeket eredményesebbé teszi az élet minden területén.
- és további fejlődésre, tanulásra ösztönöz!
Jövőre mi is a SAKKPALOTA program bázisiskolája leszünk!
Forrás
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges