Te mit választanál?
A Nemzeti Múzeum patinás épületében az ország legnagyobb múzeumi játék-szemléjét szervezik. Az ország különböző pontjairól érkeznek a játékok, gyakran megálmodójukkal, fejlesztőjükkel együtt. Társasjáték-fejlesztők, múzeumok, művészek és cégek mutatják be játékaik legjavát.
Összeszedtünk néhány programot, amit Játékmustrával vagy a nélkül sem érdemes kihagynod.
Ligák harca
Legyél Te az ország ura! Érd el, hogy a Te családodból kerüljön ki az uralkodó!
Az 1450-es években járunk. A Nándorfehérvári Diadal után az országnak van ugyan uralkodója V. László személyében, de a valódi hatalom a bárók kezében van. A leghatalmasabb főurak ligákba tömörülnek, de nem a török ellen szövetkeznek, hanem az ország vezetését akarják megkaparintani.
A Ligák Harcában egy bárói család fejeként Te is aktívan részt veszel az ország történetének alakításában. A program rövid tárlatvezetéssel, a kor megismerésével kezdődik, majd indul a játék! Felállításra a kancellária, ahol a birtok-ügyeidet intézheted. Az ország határánál, a Temességben a török ellen küzdhetsz busás zsákmányért. A lényeg azonban nem ezeken a helyszíneken zajlik: Te döntöd el, hogy hol kötöd meg azt a szövetséget, ami dicsőséget hoz a családodra.
Az számít, hogy kiket nyersz meg az ügyednek. Nem biztos, hogy a legokosabb vagy a leggazdagabb fog nyerni. Itt a legnagyobb intrikusnak van a legtöbb esélye.
A következő esemény a Múzeumi Játékmustra keretében, azt követően pedig április 16-án lesz.
A vas fiai
Az interaktív stratégiai társasjáték keretei között megismerkedhettek a vaskorban élt nép mindennapjaival.
Az első szakaszban a játékosok megismerkednek a vaskor Kárpát-medencében élő népeivel és tárgyi kultúrájával. Ez alapján építik fel karaktereiket. Kelta és szkíta törzsek küzdenek a térség természeti kincseiért. Minden törzsben helyet kap kézműves, harcos, szakrális vezető (keltáknál druida, szkítáknál sámán), és törzsfőnök. Közösen határozzák meg, hogy milyen nyersanyagokra van szüksége a törzsnek. Ez alapján indul el a játék második szakasza: a letelepedés.
A Kárpát-medence birtokba vételéhez a törzs tudására, stratégiai érzékére és diplomáciai érzékére van szükség. A győztes az lesz, aki először megszerzi a törzse számára szükséges nyersanyagokat.
A következő alkalom a Múzeumi Játékmustra keretein belül lesz, az azt követő pedig április 14-én.
Arthur, az ismeretlen
Az Arthur, az ismeretlen digitális felfedezőjáték. Technikailag egy honlap, de a jelszóval védett videós tartalmak nagy részéhez fel kell fedezni Az ismeretlen Görgei kiállítást. Négy, a kiállításban is megjelenő, Görgeihez közel álló személy mesél a tábornokkal való kapcsolatáról. Visszaemlékezésekből, levelekből válogattuk, hogy meg tudjuk szólaltatni őket.
A játék szervesen kapcsolódik a kiállításhoz, közelebb hozza Görgeit és személyesebbé teszi a tárlatot. A játékhoz kapcsolódó fejtörők, feladatok stílusa karakterenként változik: van, ahol a személyes történet marad a középpontban, más karakternél pedig a komolyabb agytornára is szükség lesz a sikeres megfejtéshez.
Akik hozzák a játékaikat:
A-games Mappout Parallel Worlds Game Shuttle Labs Kékjáték Döntések és Döntéshozók Board Game Café - Budapest Ráday Múzeum Tudor játékcsalád Gondosdesign Vetélkedőszoba Detectivity - élő nyomozójáték MindCrime Budapest CURIOCITY NLP | A tanulható boldogság Korzo Journey to the Beginnings Open History Magyar Nemzeti Múzeum Közlekedési Múzeum
Jegyár: 1000 Ft
2019. április 5., péntek, 15.00-20.00
Magyar Nemzeti Múzeum, 1088 Budapest, Múzeum körút 14-16.
- Budapestimami -
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges