Európa legnagyobb közlekedési-környezetvédelmi kampánya évről évre népszerűbb Magyarországon, 2016-ban már több mint 200 település vett részt a programokban, amivel Magyarország - közel ötven ország versenyében- a harmadik helyen végzett. Az idei év mottója: "Közös út, közös jövő". Témája: tiszta, közösségi és intelligens mobilitás.
Az Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap kampány 1998 óta minden évben szeptember 16- 22. között Európa országaiban megtartott – a társadalom környezettudatosságát erősíteni hivatott – rendezvénysorozat, amely felhívja a figyelmet
- a megnövekedett autóforgalom okozta környezeti, baleseti és városképi problémákra,
- a közlekedési mód felelősségteljes megválasztására,
- a fenntartható, környezet- és emberbarát városi közlekedés előnyeire,
- a közösségi, a kerékpáros és a gyalogos közlekedés fejlesztésének szükségességére.
A rendezvény egyik hosszú távú célkitűzése az, hogy rávegye a rendszerint autóval munkába, iskolába vagy kikapcsolódni járó polgárokat, hogy az utazáshoz fenntartható alternatív közlekedési módokat vegyenek igénybe.
- Budapestimami -
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges