Ennek ellenére sokan nem élnek ezekkel a lehetőségekkel, vagy helytelenül kezelik a rendelkezésükre álló felületeket. A sikeres vállalkozás alapelveiről Evenich Andrást, a kulcsszo.hu szakemberét kérdeztük.
Tényleg ennyire fontos a sikeres vállalkozáshoz, hogy miként kezeljük az online felületeinket?
Igen, valóban így van. Minél több felületet használunk megfelelően, annál sikeresebb lehet vállalkozásunk. A tevékenységünk jellegétől függetlenül fontosak ezek a dolgok, hiszen a XXI. századi ember először az internetről tájékozódik. Ha nem tudatjuk vele, hogy létezik a szolgáltatásunk, nem feltétlenül fog ránk találni.
Ezzel függ össze a kulcsszókutatás is. Mit jelent ez a kifejezés pontosan?
A keresőoptimalizálás folyamata nem csupán abból áll, hogy kitalálunk néhány kifejezést, és arra optimalizáljuk az egész honlapunkat, hogy minél több és értékesebb látogató juthasson el a felületünkre, bár sokan még mindig ezt hiszik. Pedig valójában a kulcsszó kutatás az első lépés ahhoz, hogy a lehető legtöbb látogató jusson el weboldalunkra. Ehhez elengedhetetlen, hogy összegyűjtsük azokat a kifejezéseket, amelyek a leginkább jellemzőek honlapunkra és a vállalkozásunk tevékenységére.
Ezt minden esetben a honlap tulajdonosának és a SEO szakembernek közösen ajánlott elvégeznie, hiszen míg az egyikük páratlanul ismeri a weboldal és a szolgáltatás feladatkörét és az elérendő célt, addig a keresőoptimalizáló a megfelelő szakmai hátteret és tapasztalatokat tudja biztosítani a folyamathoz. A vállalkozó részéről mindehhez csupán annyi kell, hogy engedje el a fantáziáját. Ha esetleg bizonytalan a dolgában, segítségére lehet a Google Adwords Kulcsszótervező, hiszen a rendszer automatizált folyamata nyomán talán több kifejezés is eszünkbe juthat.
Honnan tudom, hogy a megfelelő szavakat választottam ki?
Nagyon egyszerűen ellenőrizhetjük, ha beírjuk a Google keresőbe. A jó kulcsszó az lesz, amelyikre pontosan olyan honlapokat kapunk, amelyek a téma vagy a szolgáltatások terén egybevágnak a mi weboldalainkkal. Érdemes ezeket a kifejezéseket kiemelni, és egyfajta fő kulcsszóként kezelni, ezt követően pedig hozzá finomítani néhány alárendelt keresőszót. Ezzel az eljárással ki is szűrhetjük azokat a szavakat, melyeket elméletben jónak értékeltünk, a gyakorlatban mégsem működnek.
A kiválasztott kulcsszavakkal ezek után bármikor rám találnak az érdeklődők?
Ez egy soha véget nem érő folyamat, hiszen ahogy a világ, úgy a piac is folyamatosan változik. Éppen ezért érdemes rögzíteni a már meglévő kulcsszavakat és folyamatosan frissíteni azokat, hiszen a konkurenciánk is ezt teszi. Arról nem is beszélve, hogy a réspiac kulcsszavainak felkutatása mennyire fontos, amivel egy olyan piacra is betörhetünk, amivel nagyon kevesen foglalkoznak – és ha szerencsék van, mi foglalkozhatunk először vele. Ám ezzel még nem értünk tökéletesen célt, hiszen az igazi sikerhez elengedhetetlen tartalmat generálnunk az adott kulcsszóra a weboldalunkon. Így zárul be a kör, és így talál majd ránk az érdeklődő internetező is.
Mi a helyzet, ha nincs még honlapom? Akár egy egyszerű blog felületben is gondolkozhatnak a kezdő vállalkozók?
Természetesen, a kulcsszavakat ugyanúgy beállíthatjuk ebben az esetben is. Ám amikor a tartalom készítésre kerül a sor, a cím választás az, ami első lépésben garanciát jelenthet blogbejegyzésünk sikerére. Mivel ezzel találkozik először online vendégünk, és ez alapján fogja eldönteni, hogy tovább kattint-e majd a tényleges tartalomra.
Hogyan találhatjuk meg a legütősebb címet?
Számtalan olyan tényező van, melyek nagyban befolyásolják azt, hogy egy cím mennyire lesz figyelemfelkeltő. Az egyik ilyen, az úgynevezett „számozott cím”, amely rögtön felkelti a figyelmet. A „10 ötlet és trükk, melyek segítségével te leszel a konyha királynője” sokkal nagyobb érdeklődésre tart számot, mint a „Főzzünk különleges fűszerekkel!” címet viselő, ám ugyanazzal a tartalommal rendelkező bejegyzés. Ugyan ilyenek a „Hogyan csináljam….”, „Hogyan lehet gyorsan…” felütésű címek is, hiszen sokan fordulnak az internethez abban az esetben is, ha elakadtak egy- egy munkafolyamatban. Ugyanebbe a sorba illeszkednek a negatív címek is, például: „Mi az, amit rosszul csináltál, és mit tegyél helyette…?”
Vannak még ilyen „trükkök”, melyeket szívesen megosztana olvasóinkkal?V
Természetesen! Ahogy a kulcsszó keresésnél, úgy itt is bátran elengedhetjük a fantáziánkat. Rántsuk le a leplet titkokról: „X kevéssé ismert módja annak, hogy…” vagy elemezzünk termékeket, például: „Miért jó? : Y termék elemző értékelése”, de kínálhatunk komplett útmutatókat is. Ám egyetlen, örök érvényű szabály mindig van: a bejegyzés tényleg arról szóljon, amit a címben ígértünk, különben csalódik az olvasó és meglehet, hogy sosem tér vissza az oldalunkra. 50 tippet innét tudhat meg.
Már optimalizáltuk a honlapunkat és vannak érdekes tartalmak a felületünkön. Ez elegendő a sikerhez?
Elkészültünk az alapokkal, ám ezeket érdemes minél több helyen népszerűsíteni is. Így nem kell ölbe tett kézzel várni, míg a potenciális vevők maguktól találnak ránk, hiszen mi is felhívhatjuk magunkra a figyelmet. Használjuk a közösségi oldalakat, küldjünk hírlevelet, mutassuk meg magunkat minél több helyen!
Mit takar mindez pontosan?
Ha a legkevésbé sem szakszavakkal szeretném kifejezni, akkor azt mondanám, borítsuk rá az információt a vásárló jelöltjeinkre! A közösségi oldalak tökéletesen alkalmasak arra, hogy napi szinten kommunikáljunk magunkról a külvilág felé. Egy gyakorlott Facebook felhasználó például már nagyon jól tudhatja, mennyi reklám és fizetett hirdetés jelenik meg nap mint nap a saját hírfolyamában is. Egy kreatív poszttal és egy jól beállított célcsoporttal minimális összegért hamar megtalálhatjuk azokat, akik érdeklődnek a tevékenységünk iránt. De nagyon jó megoldás lehet a hírlevél küldés is.
Ha hírlevelet szeretnék küldeni, honnan szerezhetek e-mail címeket?
A legegyszerűbben kreativitással. Egy hírlevél feliratkozási lehetőség mindenképpen kerüljön a honlapunkra, hiszen akit érdekelnek a friss híreink, magától feliratkozik majd. Ha több címre van szükségünk, hirdessünk nyereményjátékokat, készítsünk kérdőíveket! A lényeg, hogy ha ilyen szituációban elkérjük valakinek az e-mail címét, tájékoztassuk arról, hogy ugyan harmadik félnek nem adjuk ki azt, hírlevelet kaphat a rendszerünkből. Fontos, hogy ne spammeljük a feliratkozókat, de nyújtsunk nekik rendszeres és igényes tartalmat.
Ha mindezt betartjuk, egy sikeres vállalkozás tulajdonosai lehetünk?
Mindenképpen idő, szaktudás, kreativitás és kitartás szükséges hozzá, és ha az eddig említett tényezők közül szépen lassan minden kiforr és a szálak összeérnek, jó eséllyel ránk találnak majd a potenciális vásárlók. Ha pedig elégedettek voltak a vásárolt szolgáltatással vagy termékkel, elindul a sikeres vállalkozás körforgása.
Fotó: kulcsszo.hu
Budapestimami
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges