A Relocation Academy egyik stratégiai partnere, a Jól –Lét Alapítvány pedig a képzésen kívüli döntéstámogatással, álláskeresési workshopokkal vagy akár vállalkozási tréninggel is segíti az anyákat.
Mit csinál a relocation szakember és hol tud elhelyezkedni?
Magyarországon több mint 150 ezer külföldi állampolgár él és ez a szám a multinacionális vállalatok kiküldetései miatt folyamatosan nő. Az ide érkező külföldieknek pedig szüksége van szakértő segítségre: a költözéstől a munkavállalási- és tartózkodási engedélyek megszerzésén keresztül, a lakáskeresésen át a hazautazásukkal kapcsolatos ügyintézésig. Ebben segít a relocation ügyintéző.- tudjuk meg a Relocation Academy honlapjáról.
„A piacon több relocation szolgáltató cég is működik, ahol a képzésen résztvevők kamatoztathatják a tanultakat, másfelől a nemzetközi nagyvállalatoknak sok esetben saját csapata van ezekre az ügyintézésekre, ahol szintén szívesen látják a relocation szakértelemmel rendelkezőket.”– mondja Cziczárdi Györgyi, a képzés megálmodója arról, hogy hol tudnak elhelyezkedni a képzésen részt vevők. „Ha esetleg valakinek ezek közül egyik sem tetszik, egyéni vállalkozóként is belevághat a szakmába, Keveházi Kata és csapata, a Jól-Lét alapítványnál ehhez kapcsolódóan adnak támogatást.”- teszi hozzá Györgyi.
Arra a kérdésre, hogy mikor térül meg a hallgatóknak a képzés díja a szakember azt mondja: „A relocation szakemberek fizetése több tényezőtől függ, úgymint szakmai tapasztalat, nyelvtudás, az viszont biztos, hogy a képzésbe fektetett pénz az elhelyezkedést követően 1-2 hónap alatt megtérül”.
10 péntek = új karrier
A képzési napok kialakítása az anyákra lett szabva, heti 1 pénteki elfoglaltságot jelent, összesen 10 alkalommal. Ez pont olyan időpont és időintervallum, ami a legtöbb kisgyermekes anyuka életébe még belefér és mivel heti egy fix napról van szó, előre tervezhető.
A képzés szakmai színvonalában azonban szándékosan nem akartak kompromisszumot hozni. „Az oktatókat úgy válogattuk össze, hogy a hallgatók az adott területek legjobbjaitól tanulhassanak. Sokéves szakmai tapasztalattal rendelkező, magasan kvalifikált, elismert szakembereket kértünk fel.”- kezdi válaszát Györgyi az oktatói csapat összeállítására vonatkozóan.
“A képzés során minden oldalról bemutatjuk a relocation szakmát, így az oktatók között lesznek a releváns hivatalok vezetői, csakúgy mint vállalati szakemberek.”
A Munkaügyi Központ (ma már Kormányhivatal) és a Bevándorlási Hivatal szakemberei ismertetik majd a külföldiek munkavállalási illetve tartózkodási engedélyeinek ügyintézését, de az Ernst&Young korábbi adószakértője, a Schenker nemzetközi szállítmányozó ügyvezető igazgatója valamint a Vodafone Zrt korábbi ügyfélkapcsolati vezérigazgató-helyettese is része az oktatói csapatnak.
Cziczárdi Györgyi, több mint 13 éves global mobility tapasztalattal nemcsak a képzés ötletgazdája, de oktatóként is részt vesz a témában.
„Lesz olyan téma, például a relocation alapok, amit többen is érintünk, emellett az expatok hatékony beillesztését és az ingatlanpiaci ismereteket emelném ki. Ezek személyes kedvenceim, akár az ideális lakás megtalálása, vagy a város, a munkahely, a környék bemutatása a feladat, itt érzem leginkább, hogy a szakmai kihívás mellett személyesen is segíthetek. Számomra ezek miatt vált a relocation szakma hivatássá, ezt szeretném átadni a képzésen résztvevőknek is.”- magyarázza Györgyi.
Gyakorlat teszi a mestert
„Hiába van szakmád, ha nincs alkalmazásképes tudásod! Minden oktatásnak csak akkor van eredménye, ha azt alkalmazni tudod.”- vallja Györgyi. A képzés során éppen ezért nagy hangsúlyt kap a gyakorlat, minden témakörnél lesznek olyan gyakorlati feladatok akár párban, akár kisebb csoportban, amik a szakmához szükséges kompetenciákat és készségeket fejlesztik. Például egy engedély ügyintézésénél megismerkednek a formanyomtatványokkal, az ügyintézés menetével. Az ügyfélszolgálati ismeretek modulban a gyakorlatban előforduló problémákat oldják meg, szituációs helyzetgyakorlatokban.
A képzésen részt vevőknek lehetőségük lesz gyakornokként élesben is belekóstolni a relocation szakmába a Relocation Academy szerződött partnereinél, mind szolgáltatói, mind vállalati oldalon. A gyakorlatra jelentkezők valós helyzetekben, ugyanakkor egy szakmai szupervízor támogatását élvezve próbálhatják ki, milyen a relocation szakemberek mindennapja, milyen problémákat kell megoldani. A gyakorlati lehetőség során a képzésen tanult ismereteket működő modellekké, megoldásokká alakítják a résztvevők, a napi kihívások leküzdésén keresztül pedig olyan tapasztalatra tehetnek szert, ami máshol csak hosszú évek megfeszített munkája árán ragadna rájuk.
Szakmából hivatás
Bár a relocation szakma nagyon színes, érdekes és élvezhető, nem való mindenkinek. Cziczárdi Györgyi szerint az olyan hallgatók, akik jó szervezőkészséggel, fejlett kommunikációs készséggel rendelkeznek, legalább egy idegen nyelven beszélnek és nem esik nehezükre a határidők betartása, azok nemcsak egy élvezhető szakmát, de egy igazán szerethető hivatást is kapnak a Relocation Academy elvégzésével.
A képzés szeptemberben indul, a jelentkezési határidő augusztus 15-ig tart.
Bővebb infó és jelentkezés itt.
- Budapestimami -
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges