-
hangszertanulás irányelvein alapuló több mint 20 éves egyedi pedagógiai módszerrel – Rosales – történő zenei fejlesztés.
-
a kottaolvasás alapjaira való rávezetés.
-
játékos szolfézs és hangszeroktatás életkor szerint
-
kis létszámú csoportokban zenei készségek, adottságok fejlesztése (6-12 fő)
Moderato zeneovi
A 4-5 éves, középső csoportos gyermekek megtanulják a furulya és kottaolvasás alapjait, mely folyamatot saját módszertani kotta és játékfüzetekkel tesszük érdekessé és egyszerűvé. 1 db kotta és 3 db játékfüzetet használnak a gyermekek az oktatás során.
A foglalkozások egymásra épülnek és tematikusak, melyekben minden játéknak, mozgásnak, dalnak, versnek, mondókának fontos szerepet adtunk. A muzsikaszó varázslatával és segédletével eljutunk a logikai gondolkodás, a beszéd, a mozgás koordinálásáig. A tanoda által szerkesztett zenei feladatok utat mutatnak a kottaolvasásig, amely mellett a furulya használatával a gyermek finom motorikus képességét is fejlesztjük. Eszközeink: labdák, ütős hangszerek, ritmustáblák… mellett a füzetekben való matricaragasztással, rajzolással és óvodásoknak készített feladatokkal színesítjük az óra menetét.
Célunk a zene iránti érdeklődés felkeltése, a zenei készségek, adottságok fejlesztése, a hangszeres játék előkészítése. Olyan feladatok és játékok vesszük körbe őket, amelyek segítségével könnyebb az önállósodás, aminek elérésére szeretnénk törekedni.
Dúr-moll zeneovi
Komplex, azaz zenei és iskola előkészítő foglalkozás 5-6 éves nagycsoportos óvodásoknak. A 3 óra alatt sok zenei játékra jut idő, amelyhez a saját módszertanú feladatok és a furulya használata, ill. az ehhez tartozó kottafüzetek adják az alapot. Az év során 3db játék- és 3 db kottafüzetet használnak a gyermekek.
Minden órán készülnek kézműves kincsek, amiket az év során a szülők ajándék formájában kapnak meg a záró koncerteken. A készítésük idejében kapnak alkalmat az egyéni hangszeres fejlesztésre, a nehezen tanulható, de hangszeres fejlesztés miatt fontos dalok globális megtanítására.