Jelenlegi hely

Future Park - a tudományos játszótér

Cím: 1061 Budapest VI., Andrássy út 39. (Andrássy Élményközpont)
Telefon: +36 70 241 7076

A közös alkotás élménye

Az élet különböző területein tevékenykedő japán szakemberek csoportja, a teamLab által kidolgozott, a gyermekek és felnőttek számára is izgalmas interaktív projekt nyílt 2018 nyarán Budapest új kiállítási központjában, az Andrássy Élményközpontban. A Future Park kiállítás célja a közös alkotás lehetőségének megteremtése, melynek megtapasztalásával az emberek kreatívabbá válnak a mindennapi életben is.

Talán ma még nehéz elképzelni, de a technológia rohamos fejlődésével eljön az idő, amikor a gépek átvehetik az emberek szerepét. Legalább is, ami a munkát illeti. Éppen ezért a jövő társadalmában egyre fontosabbá válnak az olyan tulajdonságok, melyek csak ránk, emberekre jellemzőek.

A japán szakemberek által megálmodott, Magyarországon most bemutatkozó interaktív élményközpont egy varázslatos világba kalauzol el, ami az alkotás inspiráló élményével ajándékozza meg a látogatókat.

Gyerekek és felnőttek egyaránt megtapasztalhatják a szabadgondolkodás, illetve a csapatmunka minként segíti elő a kreativitás fejlődését, amit aztán a mindennapi életünkben is kamatoztatnak.

JÁTÉKOK

A rajzok életre kelnek 1.

A látogatók által papírra rajzolt és színezett állatok életre kelnek egy hatalmas 3D-s alkotásban. A papírállatok érintéssel megelevenednek és kommunikálni kezdenek egymással.

A rajzok életre kelnek 2.

A rajzolt állatokból papírmodellt (origamit) is készíthetünk. A krétával papírra rajzolt állatot be kell olvasni, majd az elkészült rajz „szabásmintáját” kinyomtatva és összehajtogatva áll össze a háromdimenziós papírmodell.

Megfestett természet

Rendkívül izgalmas és az ökoszisztéma tudatosításában hasznos játék során a látogatók állat és növényrajzai kerülnek be a virtuális világba, ahol életre kelve a természet működését lehet szimulálni. A nagyobb állat megeszi a kisebbet, a növények fejlődnek és terjednek a természetben, az állatok szaporodnak, fejlődnek majd meghalnak, csakúgy, mint a valós természetben.

Teremtés története

Ha a gyerekek a képernyőn lévő szimbólumokat megérintik, azok az általuk képviselt teremtményekké alakulnak. Minél több teremtmény jön létre az érintések által, annál jobban kerekedik ki a történet.
 A szimbólumokból létrejövő teremtmények hatással vannak egymásra, valamint a játékban résztvevők tevékenysége is befolyásolja a cselekményt. Például a madár rászáll egy fára, a juh elfut a kutya elől vagy táncol, mikor valaki közeledik hozzá.

Az óriáslabdák zenekara

A fénylabdákat gurítva különböző színű fényt és hangot bocsátanak ki. A magasban lévő labdák kommunikálnak egymással: érintés után egy labda rögtön a többi környező labdára is hatással lesz, és megváltoztatja az egész tér színét!

Zsenik ugróiskolája

A Zsenik ugróiskolájában körök, háromszögek és négyzetek vetített képe jelenik meg a padlón. Amikor a gyerekek ügyesen az alakzatra ugranak, azok hangokat és színeket generálnak. Ugyanazon formák vagy színek egymás utáni érintése egyre szebb színeket és hangokat eredményez. A gyerekek teljes testüket használják a játékban, és az ügyesebb gyerekek egy pillanat alatt megváltoztathatják a pályát, ha megtalálják az alakzatok és a színek közötti kapcsolatot. Így a Zsenik ugróiskolája segít a gyermekek szellemi és testi fejlődésében.

Kis emberek otthona

Interaktív képernyőn kis emberek szaladnak végig egy asztallapon, amit gyerekek vesznek körül. A gyerekeket arra ösztönzik, hogy befolyásolják a kis embereket úgy, hogy tárgyakat helyeznek el az asztalon. Minden új tárgy elhelyezésének hatására a kis emberek mozgása megváltozik; a tárgyakon ugrálnak, felmásznak rájuk és csúszkálnak rajtuk.

Építs városokat!

Az Építsünk városokat! játékban digitálisan kivetített pályán a fizikailag létező faházak között autó- és vasútközlekedéssel rendelkező út és vasúthálózat jelenik meg. Minél több házat helyeznek el a gyerekek, annál bonyolultabb lesz a város közlekedési hálózata, és annál több autó és vonat jelenik meg a folyamatosan formálódó térképen. A különböző pozíciókba elhelyezett faházak segítségével a gyerekek közösen hoznak létre egyre nagyobb és összetettebb várost.

Nyitvatartás
Hétfőtől vasárnapig: 10:00–20:00 (belépés a kiállítás területére 18:30-ig)
Ünnepnapokon a hétvégi jegyárak érvényesek.

További információ és online jegyrendelés ››

- Budapestimami - 

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

A mi adventi naptárunk Nektek: 24 talányos és találós kérdés kicsiknek és nagyoknak

A mi adventi naptárunk Nektek: 24 talányos és találós kérdés kicsiknek és nagyoknak

Tanító nénik, kisgyerekes szülők, most főleg rátok gondoltunk! Idén egy újdonságot készítettünk olvasóinknak. Fókuszban a találos és talányos kérdések!
2025 és az 5 hosszú hétvége - versbe faragva hoztuk nektek

2025 és az 5 hosszú hétvége - versbe faragva hoztuk nektek

A tervezést soha nem lehet elég korán elkezdeni! Mutatjuk a 2025-ös ünnepeket és a hosszú hétvégéket rímekbe szedve:
Fénylő ablakok nyílnak – Világító adventi kalendárium

Fénylő ablakok nyílnak – Világító adventi kalendárium

Élő adventi naptárrá változnak azok a települések, ahol a házak ablakait ünnepi fénybe és díszbe öltöztetik, számmal jelölve a napokat december elsejétől karácsonyig. A várakozás izgalma igazi közösségi élménnyé válik. Testi-lelki egészséget szolgáló program lehet ilyenkor az esti séta lakóhelyünk utcáin. 
Azok a titokzatos tanulási képességek

Azok a titokzatos tanulási képességek

Miért lenne fontos már az oviban a tanulási képességekkel foglalkozni? Hiszen fényévekre van még a suli! Pedig nagyon is az! Cikksorozatunk második része ezt a témát járja körbe.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére